Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 562 ggr
Maria
2

Godmorgon lördag 2 september

Godmorgon på er från ett Göteborg som ser ut att bli fint väder. Det är 22 grader.

Katterna är ju knepiga. Min man är ju iväg på kräftfiske och inatt så har de sovit hela natten. Jag har däremot varit uppe två gånger av ren vana😉

Det var så sist han var borta också. Då sov katterna som stockar.

/Maria

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon. Vaknade vid 5 som vanligt. Tittar nu på " Nils Karlsson pyssling" med yngsta sonen. Om 1.5 timme beger sig jag o mannen till Växjö. Valp träff. 5/8 syskon hittade. Min kille i mitten nere.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

#1 Fina vovvar🙂

Vad är det för ras?

/Maria

flocken
1

#2 den udda blandningen leonberger/ amstaff De blir 2 år i slutet av december.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

#3 Aha🙂

/Maria

aggeelin
2

Godmorgon! Sista morgonen på frukostplatsen i varma sköna Parga

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#5 Du får njuta extra av sista dagen🙂

/Maria

aggeelin
0

Äntligen kom bilden av den goda frukosten med! Ja katter är märkliga Maria. Våra är också annorlunda när någon av oss inte är hemma.

Mooniq
2

Mårning! Sovmorgon, fint väder ute så snart blir det en promenad. Sen lite stök o bök hemma och sen iväg till jobbet.

Igår var koppartjuvarna igång igen och tågtrafiken stod stilla under eftermiddagen mellan Uddevalla - Strömstad. Jag hatar koppartjuvar - eller alla tjuvar - de förstör för så många. Och när de klipper i ledningarna så riskerar de även att börja brinna utefter spåren. Resenärerna är dom som lider mest - bussar beställs men ingen kan säga när de dyker upp. Frustrationen är hög. Reptilhjärnan önskar basebollträ eller jaktlicens - eller åtminstone paintballgevär - jag vill slå, skada & skrika åt dessa djävlar som ställer till det för så många.

En kompis till mig blev jagad igår på en Coop-parkering av en desperat tiggare, väldigt olustigt - men hon säger själv att hon inte är rädd- nästa gång tar hon med pepparsprejen. Just igår hade jag behövt en sån situation, jag hade nog skällt ner den stackarn i skosulorna.

Nåväl, just när är det en kopp kaffe och lite slötittande på internet/nyheter.

☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tarotstollan
0

Solen uppe och den håller på och tränger undan dimman, har nu 9,5 grader.☀️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
0

Morrn! Ingen sol och fjuttiga 13 grader. Nu är det höst på riktigt. 

Massa jobb så min dag är fullbokad även om det finns mängder att göra ute på tomten. Höstjobb.

Fransu
0

Godmorgon!

Här är det en solig med något kylig morgon. 10 grader när jag gick upp, men värmen stiger nu.

Idag ska vi åka på reptilmässa i Borås. Ska försöka hitta lite grejer till våra ormar. En större grotta till majsormen och en bättre vattenskål till trynsnoken. Ska köpa hem en laddning frysta möss till dom också. Det ska bli roligt att titta på alla fina och spännande reptiler också.

Men innan vi åker ska vi ta en skogspromenad.

Hoppas alla får en härlig lördag!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

aggeelin
2

#6 tack! Nja jag ska njuta! Njuta av bad och värme. Nu dags för dagens första bad.

Maria
0

#12 Det ser ut som en fantastisk liten vik.

/Maria

aggeelin
2

#13 här är det flera små stränder. Det är inte stort och vräkigt. Den som vill ha en större strand kan gå över berget/åka taxibåt till Valtosbeach eller till den stora stranden Lichnos. Dit går det också att promenera genom "skogen" = stora olivlundar men det tar någon timma nästan. Det är närheten, och möjlighet till variation som är så härligt! Nära till strand och den lilla "staden". För en stund sen simmade jag ut till den lilla lön.

Maria
0

Åh jag kan riktigt känna känslan, ljudet och alla dofterna.

/Maria

aggeelin
2

#15 Ja helt underbart här!

[PeterTM]
0

God middagstid 🙂

Här är mulet och 16 grader. Jag har rent för jäkligt ont i höfter och benstumpar idag, det har hållit på i snart 8 veckor. Insåg att värkmedicinerna skapade smärtor och förtvinade muskler, så nu försöker jag med "snälla" varianter, Alvedon. Det går snabbt utför på en multisjuk, men tar tiofallt längre tid upp igen.

Skaffat viktmanschetter och försöker gå med stavarna för att få tillbaka lite styrka åtminstone, värken kommer jag inte riktigt åt, men jag måste betvinga oviljan att röra på höfterna för att det gör ont, annars blir det ännu värre och det slutar med rullstol. Aldrig att jag sätter mig i en sån igen 🤓

Maria
0

#17 Usch så eländigt du har det med kroppen.😕 Hoppas att du kan få bukt med din smärta för det är så tärande.

/Maria

aggeelin
0

#17 jag hoppas också att det går att hitta något sätt att bemästra smärtan Peter! Smärtan påverkar och tar energi

[PeterTM]
0

Eftermiddag/kväll har varit ovanligt smärtlindriga, jag kunde gå hyfsat utan alltför ont och nu var jag precis ut för att fota solnedgången.

Maria
1

#Så skönt att höra. Vacker bild.

/Maria

Tarotstollan
0

#20. Har du testar akupunktur Peter?

Så fina bilder ni lägger in!❤️

[PeterTM]
0

#22 Ja, det skapar ännu mer smärta.

Tarotstollan
0

#23. Det var synd!😕

[PeterTM]
0

#24 Det mesta har rakt motsatt effekt på mig än vad som är avsikten.

Tarotstollan
0

Så då borde du leta efter något som är smärtsamt för andra människor för att du skall få någon lindring?!🤔

[PeterTM]
0

#26 Jag har redan funnit det - att plåga mig trots att det gör ont tills det går över 😃

Soligajag1
0

#5  Wow !! 

Det där ser ju underbart ut, Parga .🙂 Kanske ska boka en sådan resa till när man fyller jämt . 🙂

HH 🙂