Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 552 ggr
aggeelin
0

Godmorgon måndag 31 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Månadens sista dag! Hur ska du ta hand om den? :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
0

Hade trott att jag skulle på födelsedagskalas men så blev det inte. Vi fick beskedet "att det är ju inget jämnt år, så vi kan ju dricka kaffe när som helst" och det är ju sant.
Så beroende på väder och humör, så är det bara att vänta och se vad dagen för med sig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
0

Godmorgon!

Jag ska strax iväg och jobba. Sen blir det gräsklippning när jag kommit hem.

Soligajag1
2

Godmorgon ! 🙂 

Här blir det o sitta i solen , , en stund o njuta av kaffet , , sedan tar jag cykeln till pappa och tar hand om honom en stund. 🙂 

Hem o plocka undan i skåpen, förbereder för flytten , flyttar om 2 månader till en mindre lägenhet , en 2:a med kök. 🙂 Till slut hittade jag en jag blev nöjd med . 

Underbart grönområde med en stor park och stor gräsmatta utanför. 

HH 🙂

[PeterTM]
1

God morgon 😃

Min dag är inte förhandlingsbar, så jag kan bara ta hand om den på ett sätt - åka till dialysen och få mina 7 timmars behandling 😉

Här är fint väder, sol och just nu 17°C. Mitt arbete som jag jobbat med i verkstan i stort sett hela sommaren till och från, gick åt häcklefjäll igår. Nu måste jag börja om från början …

Maria
0

Godmorgon på er.

Idag har vi inga planer alls. Får se vad dagen har att ge.

/Maria

Soligajag1
0

#4  Du är ett "mirakel" på 2 ben , tycker jag!! 🙂

DU skulle verkligen va med i ett program för ungdomar som INTE vill göra nåt , 

DU skulle få dem på andra tankar !! 🙂med ditt humör , ork och positiva inre !! 

Lycka till på dialysen, , jisses , 7 timmar ??  hur orkar du ??  

Varför gick ditt arbete åt "häcklefjäll" ?? 😕

HH 🙂

Maria
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer täljhästen till nytta.

/Maria

Soligajag1
0

#7 Perfekt !! 😀👍

HH 🙂

[PeterTM]
1

#6 Jag har jobbat en tid med att försöka få till ett knivskaft av i huvudsak bambu och måste använda maskiner för att slipa bambun som ingår i skaftet. En rasp trådar bara upp materialet eftersom det är gräs och inte riktigt trä. 

Jag försökte få till "pekfingerkurvan" på skaftet med bandslipen, men cylinderformen på maskinen är för stor, så hela stycket åts upp av slipmaskinen. Nu får jag såga till nya bitar och börja om, men skippar bambuidén tills någon gång i framtiden när jag hittat ett bättre verktyg.

Mooniq
1

Jag har varit i Gbg under dagen och det blev en lång och lugn promenad runt delar av Majorna, Slottskogen, Mariaplan. Efter en stund duggregnade det men det var bara skönt. Har börjat min semester idag och vädergudarna spår regn och sommarvärmen verkar inte vilja slå till ordentligt. Kanske bara skönt när jag nu är inne i Hedebyarna/svallningarna och värmen verkar jag kunna producera effektivt själv med jämna mellanrum 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tarotstollan
1

#10. Vet precis vad du pratar om Mooniq!😓🥵

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

#9  Det va synd Peter , men  tycker ändock att du har ett fantastiskt 

tålamod !! Lycka till med nästa jobb av knivskaftet . 👍

HH 🙂