Godmorgon söndag 7 maj
Godmorgon från ett soligt Göteborg.
Jag har varit uppe en del i natt på grund av den eviga huvudvärken. Just nu känner jag mig dimmig i huvudet men jag gissar att det är medicinen.
Det ser i alla fall ut att bli en fin dag.
/Maria
Gomorron !
Här är det halvklart , , solen skiner , 6 + , så lite kyligt ännu.
Ha en fin Söndag !
Kram 🙂
HH 🙂
Godmorgon!
Mulet här och 10 grader. Ska visst bli mulet hela dagen.
Hoppas du får en fin dag Maria trots dimman.
Godmorgon! Hoppas att du snart känner dig bättre Maria!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Idag är det mulet och lite kyligt. Jag har fått frukost på sängen som present för min födelsedag häromdagen. Jag gillar kaffe-på-sängen. Idag blev det äggröra och lite yoghurt. Du är mysigt att ligga här och njuta.
Som genom ett under har molnen försvunnit nästan helt. Alldeles emot SMHI:s prognos. Tjoho. Har tänt i vedspisen idag för det är inte så jättevarmt inne. Ska jaga upp värmen ordentligt nu så kanske det klarar sig ett tag.
Nu ska jag dra upp Elsa (hunden) ur sängen. Hon har inte behagat gå upp ännu. Sover så sött med maken. Sen får det bli en utedag med blandade sysslor.
Nu har det mulnat till även här så vi får se vad för väder dagen bjuder😉
/Maria
God eftermiddag 🙂
Mulet och nio grader, solen gjorde några tappra försök i morse, men lyckades inte slå ordentligt hål på molntäcket. I natt hade mitt röda monster i terrarierummet lyckats ta sig ut, jag såg direkt att han var ute på den allmänna förödelsen därinne. Han hade lyckats pilla loss bambutrumman som förbinder terrariet med den stora fuktlådan han har och som står utanför själva terrariet.
Nu måste jag fästa bambutrumman på nytt och på ett bättre sätt. Han hade i alla fall varit så snäll och lagt sig uppepå sitt eget terrarium, så det var lätt att återbörda honom 😃
Livia ser lite sur ut när hon är innanför nätet och jag är utanför 😉
Här har det börjat regna så smått så den soliga morgonen försvann ganska snabbt.
#7 Det blicken känner jag igen från vår Moritz😃
/Maria
Alldeles nyss när vi satt och åt så kom Lakritz farandes in med något i munnen. Eftersom vi åt mat så lät vi honom vara. Han försvann in i sovrummet.
Nu har min man hittat lite fågelrester under vår säng i sovrummet. Det är första fågeln, och den sista hoppas jag, som jag märkt på de åren han bott hos oss.
/Maria
#9 Stackars fågel. Vilken fruktansvärd död. 😕
Ja det är inte trevligt när de tar fåglar.
/Maria
Utekatter tar 17,5 miljoner småfåglar om året bara i Sverige. Katter är faktiskt den främsta dödsorsaken bland svenska småfåglar. Det är dags att införa samma regler och krav för kattägande som för hundägande tycker jag.
Ja det är för bedrövligt.😕
Nu har vi dessutom bidragit med en fågel.😕
Jag vet inte ens att jag sett småfåglar i vår lilla trädgård innan. De måste ju så att säga flyga ner i den eftersom den är helt inhägnad. Skator däremot kan man höra på taket. De verkar ibland sitta och reta katterna som är instängda.
/Maria
#12 Exakt så Peter. Jag har aldrig min hund springandes ute utan tillsyn. Man ser just inga andra hundar heller. Däremot katter…
Nu har jag letat lite närmre. Det var lite fjädrar under sängen och själva fågeln hittade vi på ena köksstolen. Hel och fin med tyvärr död.
/Maria
#15 vad var det för fågel då?
#16 Den var gulaktig och blå uppe på huvudet.
/Maria
#17 Blåmes
Nu har jag googlat och visst såg det ut som en blåmes.
Attans katt.😕
/Maria
Sånt händer men det är tråkigt
#20 Det är därför jag tycker att katter ska hållas under samma regler som hundar 🙂
Jag håller med dig Peter.
/Maria
Jag håller med dig Peter! Vi har fått vår bil repad av grannens katter t.ex.
Att få trädgårdsdynorna fulla med katthår är inte heller roligt. Jag är allergisk mot katt…