Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 612 ggr
aggeelin
1

Katthotell- värt att prova

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har tidigare haft kattvakt som bott i huset när vi varit borta. Nu har vår kattvakt fått ändrade förhållanden och vi måste hitta en annan lösning. Efter att ha googlat hittade vi ett katthotell ca fyra mil hemifrån. Vi läste om det och vad andra tyckt och det verkade bra. Katterna bodde i små rum ( storlek enligt bestämmelser) alla rum hade fönster och liggplatser. Kattlåda vatten och matplats. Mannen som har hotellet har ett kontor här och katterna har sällskap mest hela dagen. När jag lämnade dem var det många katter där. Flera av dem kom ofta och andra var där för första gången Maxen vandrade kring och inspekterade och var väldigt sällskaplig - Charlie var mer tveksam. Jag tror att att de haft det bra där. De var glada att komma hem och har varit väldigt sällskapliga och gosiga sen de kom hem igår. På bilden sitter Charlie i mitt knä och njuter.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
0

Vi ska lämna våra katter till katthotell när vi åker bort  en vecka under sommaren. Det tar verkligen emot att lämna bort dem, men vi kan inte ta dem med. Det är inte billigt, nästan samma pris som stugan vi ska hyra.

Maria
0

Vad  spännande att höra era erfarenheter kring detta. Som sagt så har vi inte behövt katthotell men man vet ju aldrig och då är det bra att få höra andras erfarenhet.

/Maria

aggeelin
0

#1 ja det tog verkigen emot att lämna bort dem. Det var inte roligt alls. Kostnaden var ungefär som vi betalat för kattvakt förut men det känns bättre att betala till en ung tjej än till ett katthotell - men bra att det finns.

Maria
0

Vi ska ju få ett barnbarn till sommaren och då har "vår kattvakt" (sonen) inte samma möjligheter att bo hos oss om vi reser bort,😉 så jag ska kolla upp vad det finns för ställen runtomkring där vi bor.

Vi har ju varit så bortskämda hittills.

/Maria

aggeelin
0

Ja vi har också haft det lätt och enkelt med kattvakt. Det är skönt att kunna åka bort men katterna måste ha det bra också!

aggeelin
0

Peter, hur mycket kostar det du tittat på? Jag betalade 240/dygn för två katter och då ingick kattsand och torrfoder.

[PeterTM]
0

#6 Det kostar 350/dygn för två katter "all inclusive".

[Leifsdotra]
0

Katthotell har jag inte testat, men däremot hundpensionat en vecka för länge sedan när vi bara hade en hund och inga andra husdjur. Dyrt, men pensionatet hade fått bra betyg av andra och låg inom rimligt avstånd. Det verkade som att hunden hade det bra där. 3 år senare när vi skulle åka bort igen så ringde jag och kollade om det skulle finnas lediga platser någon av de två veckor vi hade tänkt åka och det var inga problem. När vi sedan bokat resan vi skulle på och jag skulle boka in hunden så skulle de stänga pensionatet så de kunde inte ta emot alls! Då blev det lite panik! Men tack o lov så löste det sig med att en kompis kunde ta honom 🙂

Karmatarerskanise
0

Mina har varit på katthotellet i vår stad flera gånger. Det har gått bra peppar peppar.