Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 478 ggr
aggeelin
0

Godmorgon tisdag 20 dec

Godmorgon på er!

Jag är antagligen lite udda för jag tycker om vintermörkret, på vintern. Jag älskar ljuset övriga tiden på året. Kanske är det en omedveten strategi för att orka med den mörka årstiden. Givetvis så älskar jag all belysning som lyser upp i mörkret. Så här sitter jag och tycker att det ska bli mysigt att cykla till jobbet i mörkret. Ute blåser det och det är däremot inte trevligt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

Godmorgon Agge.

Skönt att höra någon annan som också gillar mörkret. Det är så mysigt denna tiden med alla fina ljus överallt.

/Maria

[Leifsdotra]
0

Vi hade strömavbrott hemma igår när jag kom hem. Det var faktiskt rätt mysigt att få tända en massa ljus för att lysa upp hemmet och laga mat på vedspisen medan mannen felsökte 🙂 Efter en lång stund hittade han felet, fukt i en skarvsladd utomhus som gjorde att jordfelsbrytaren löste ut.

Maria
0

#2 Sådan tur att ni har vedspis😉

/Maria

[Leifsdotra]
0

#3 Ja, vi eldar i den varje dag under de kalla månaderna faktiskt. Egentligen skulle vi kunna använda den mer för matlagning när den ändå är varm. Men man glömmmer liksom bort att man lika gärna kan ställa potatiskastrullen där!

[PeterTM]
0

God middag 🙂

Jag har sovit till 10 idag, cheezus som de säger i någon snacksreklam 😃 Vår fina snö är snart ett minne blott, för ute är det gråväder och 5 plusgrader, blä, jag hoppades att snön skulle få vara kvar.

Tarotstollan
0

Jag har hunnit att putsa köksfönstren och balkongdörren, handlat lite mat, pratat med 1 gammal  jobbarkompis på väg till affären och sen inne i affären sprang jag på 1 gammal klasskompis som också var min bästa vän nästan hela skoltiden. När jag kom hem hann jag också springa upp på vinden 2 gånger med saker. Har mer som skall upp men har inte hunnit rengöra det ännu.
Nu är jag redan slut men måste fixa något att äta, så jag orkar fortsätta plocka i bråten under kvällen och natten.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
0

Nu har jag precis handlat fisk för 1850 kronor🤫

Vi brukar handla av Fiskbilen.se som levererar fryst fisk vid dörren. Himla praktiskt och torskryggen som vi bland annat köpte nu ligger inplastade styckfrysta.

Vi köpte också en jullåda med paté, gravad och rökt lax med mera.

/Maria

Torparmor
0

Vi har också en fiskbil som kommer hit, fast ett annat företag. Det är toppen när man som vi bor långt från kusten.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

aggeelin
0

#7 å jag saknar Fiskbilen! Den kom till oss förut och jag har sökt på nätet. Det visar sig att de inte har någon personal här. Det var förut en jättetrevlig kille så även jag handlade för massor av pengar när de kom hit. Och gott var det!

[PeterTM]
0

Här är fiskbilen visserligen bra, men för tusan, de säljer i så in i bänken stora mängder av allting, så om man ska köpa räkor så blir det en tusenlapp, vem har såna pengar hemma? Inte vi, så vi har aldrig råd att handla från den där bilen.

aggeelin
0

Jag handlade mest torsk

Carrosh
0

God kväller!

Riktigt trött nu då jag jobbat två dygnspass och nu har jag äntligen julledigt! Men har lite småpanik nu då jag har rätt lite tid att fixa klart allt och vi vet inte riktigt hur det blir här på julafton än, om det blir här eller om vi ska åka iväg. Men men, det löser sig väl..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
0

#10 Hos oss tar de kort så man behöver inte ha pengar hemma men jag kan hålla med om att mängden är i största laget. Därför blev det bara torsk denna gången för det vet jag att jag gör åt så att säga.

Jullådan kom ju lämpligt också för jag skulle ändå köpa gravad lax i alla fall men visst är de duktiga på att säja för resten i lådan hade jag nog inte köpt.😉

Här är det också en jättetrevlig kille. Han ser ut som en riktig jultomte med stort skägg och bullrig röst.

/Maria