Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 402 ggr
aggeelin
0

Godmorgon torsdag 8 dec

Godmorgon på er därute!

Jag tror att det regnar därute och blåsten tar i och ruskar om träden. Jag tror faktiskt att det är dags för lite adventssnö igen, tack.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon. Det blåser hos oss och är hela 9 grader varmt.

Knepigt väder.

/Maria

JMW
0

Morrn! Mycket märkligt väder. Igår regnade det och våra vägar var glashala. Idag när jag gick upp så var ALL snö borta. Halvstorm ute och 11 grader. Mycket märkligt väder… Kan det inte bara bli vinter!

aggeelin
0

Här är det halv storm!

[PeterTM]
0

God förmiddag 🙂

Här regnar det och har så gjort sedan 16-tiden igår. Jag är hemma och väntar på leverans av ny diskmaskin, den gamla diskar dåligt och torkar inte alls. En ordinär diskmaskin kostar runt 5000, men jag som ser dåligt i mörker, vill ha lyse i maskinen. Då hoppar priset upp till 8000 🥵

Maria
0

Oj då. Det var mycket pengar.

Jag hade ingen aning om att det fanns diskmaskiner med lyse.

/Maria

[PeterTM]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God afton 🙂

Den nya diskmaskinen är superb. Det regnade i morse, men sedan klarnade det upp och solen visade sig i ett par timmar på eftermiddagen 🙂

Domherrarna kan inte vara sams vid fågelmaten.

Maria
1

#6 Vad skönt att den är värd sina pengar😉

Så fina små fåglar.

/Maria

JMW
1

#6 Visst är det grönfinkar du har där? De kommer hit lite nu och då men ändå för sällan. 

Vi har helt plötsligt en ekorre som sitter och äter från på marken. Inte sett någon här på många år. Sen har vi ju rådjur. Mamma get men sina två årskid, pojke och flicka. De dammsuger marken från alla frön fåglarna drällt ner.

Maria
0

Åh så fin

/Maria

aggeelin
0

Å så fina naturbilder!!!!

[PeterTM]
1

#8 Ja det är två grönfinkar med på bilden. Övriga är en blåmes, en talgoxe (som skräms av de två bråkande domherrarna), en gråsparv och en pilfink. Vi har nu ganska många grönfinkar, ibland kan man se 10-12 stycken samtidigt vid fågelbordet. De var helt borta under ett par år för inte så länge sedan, det var något virus som slog ut just dem.

Maria
1

Tur du talar om vad det är för fåglar för jag har inte en susning.😉

/Maria

[PeterTM]
0

#12 Förstod du vilken som var vilken då?

Maria
1

#13 Jag tror det, du gav en bra förklaring i #11

/Maria

aggeelin
0

#11 vi har haft grönfinkar här förut men nu var det längesen. Kanske kommer de tillbaka