Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 282 ggr
aggeelin
0

Godmorgon måndag 5 december

Godmorgon! Här är det blåst och töväder just nu.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

God eftermiddag.

Jag har haft det lite besvärligt med huvudvärk idag men det har börjat lätta.

Jag somnade i soffan och vaknade av Hesa Fredrik😃

/Maria

aggeelin
0

Hoppas du mår bättre nu! Jag har en "omöjlig" arbetsdag där "inget" blir gjort.

Maria
0

Aj då. Alltid trist.

/Maria

Maria
0

Nu har jag äntligen fått tillbaka Bank-ID och swish.

Jag trasslade ju till det när jag bytte telefon och när jag väl var på banken så hade både pass och ID gått ut men nu är allt som vanligt igen😃

/Maria

[PeterTM]
2

God eftermiddag 🙂

Just hemkommen efter en lång dag med röda slangar i högerhanden 😉 Här gick det från snöfall och 2 minus igår, till regn och 5 plusgrader idag. Imorgon ska det visst bli kallt igen och sedan på torsdag plusgrader.

På tal om röda slangar, så anprdnas "anhörigträffar" på dialysen en gång i kvartalet och en gång för några år sedan var det en kvinna i 50-årsåldern som hade kommit för att ta del av informationen. Hennes äldre syster gick i dialys, men var inte på plats den dagen anhörigträffen anordnades, så sköterskan valde mig istället.

Det första damen sa när hon såg maskinen och slangarna var; "åh vad fiffigt med röda slangar så att man slipper se blodet". Sköterska blev helt paff av yttringen och jag också, vi utbytte blickar och kom överens om i tysthet att ingenting säga 😃

Tarotstollan
0

Vaknade också av Hesa Fredrik idag men  mest var det den äldsta katten som kom infarande i ett jehu in i sovrummet och vidare upp på hyllorna i stora garderoben i sovrummet, som väckte mig ordentligt. Han blir alltid livrädd när det börjar tuta.😕
Har varit ute en sväng och då liksom nu är det + 2,9 men det kändes att det var nära fryspunkten på gatorna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

# 6. Jag förstår det :)