Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 491 ggr
Maria
0

Godmorgon söndag 1:a advent

Godmorgon på er.

Tänder ni era adventsljusstakar idag?

Jag tycker det är bland det mysigaste julpyntet.

Jag såg i går kväll när vi kom hem i mörkret hur jättemånga pyntat i sina fönster och balkonger. Riktigt fint.

Det enda jag har svårt för är det blåa ljuset som för mig inte alls är "juligt"

/Maria

XeZafir
0

Eftersom jag har katter, så har jag valt stjärnor och de är tända. Så mysigt och avkopplande när dessa små ljuskällor lyser upp i vårt mörka, gråa vintertid. Just idag har jag dock sol ute :)

De blå och väldigt vita ljusen tycker jag inte heller skapar någon julstämning eller mys.

aggeelin
0

Godmorgon! Jag ställde fram ljusstakar igår och några stjärnor ska fram idag. Det lyser upp så fint!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Carrosh
0

God eftermiddag!

Ska försöka få upp jullådan ur källaren idag, får se hur väl jag lyckas. Men känner inte att jag har bråttom, det är först vid andra och tredje advent som det börjar på allvar. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
0

Så nu står pork al latte och puttrar på spisen.

/Maria

Maria
1

Min man har monterat in ett "tittöga" till vår utedörr. En sådan med en display på insidan där man kan se vem som står utanför😉

/Maria

[PeterTM]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag 🙂

Förmiddagen på 1a advent bjöd på solsken och ett nytt några cm tjockt snötäcke, men det är inte skönt ute för det blåser halv storm. Vi har adventsljusstaken på köksbordet, men tänder inte förrän till eftermiddagsfikat med nybakt lussekrans.

Maria
0

#6 Så mysigt🙂

Bilden syns inte förrän man klickar på den men jag har förstått att det redan är ett felanmält problem på iFokus.

/Maria

[PeterTM]
0

#7 Det är mysigt och lite smått unikt att få hela familjen vid bordet samtidigt på helgen om man bortser från middagsmaten. Ungarna sover halva dagen, så frukost sker vid fyra olika tillfällen 😉

Bilden i #6 vill inte visa sig, så man måste klicka på den lilla blå rutan med frågetecken i underst till vänster.

Maria
0

Läste precis i tidningarna att en man är skjuten här där jag bor. Området bredvid våra radhus.😕

/Maria

[PeterTM]
0

#9 Det är bland mycket annat därför jag inte vill bo i eller ens nära en större stad 😮