Godmorgon onsdag 9 nov
Godmorgon på er!
Här snöar det!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon. Ännu en natt av lång sömn men nu väntar två dagars jobb i alla fall.
/Maria
Med stor bedrövelse och besvikelse ser jag att det verkar som USA har fått en "narr" till president. Sååå obehagligt.😕
/Maria
Godmorgon från VAB-stugan. Minstingen har huvudvärk, feber och är hängig.
Ser på nyhetsmorgon på TV4 och blir orolig för världen!
Mycket obehagligt. "Släpp kärnvapen fritt" osv
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Visste att amerikaner är oerhört konservativa och ogärna ser en kvinna i ledning men i valet mellan en komplett idiot som köpt sig in och en kvinna trodde jag faktiskt de skulle kunna överse med att hon var kvinna, men tydligen inte.
Så det är väl dags för honom börja bygga den där muren mot mexico + jag tror han måste bygga en mur mot kanada med för att hindra alla intelligenta medborgare att utvandra dit. Kanadas site för visumansökningar krashade ju när det stod klart att han vunnit.
Jag var så övertygad om att det inte fanns så många knäppa människor så att "han" (jag kan knappt nämna hans namn) skulle vinna.
Idag har jag verkligen förlorat en del av mitt hopp för mänskligheten😕
/Maria
Morgon :)
Här snöar det. För en gångs skull vill jag ha snö. Lyser upp :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja jisses, vi vaknade till en mardröm.
Om nine-eleven var en attack mot demokratin, vad är då eleven-nine?
Amerikaner är dårar generellt sett, ett klipp ur Noam Chomskys bok "Att förstå makten": Åttio procent av amerikanerna tror bokstavligen på religiösa underverk. Halva befolkningen tror att världen skapades för några tusen år sedan och att fossiler har placerats ut för att vilseleda människor eller så – halva befolkningen! Man finner inget liknande i något annat industrisamhälle.
Skrämmande
/Maria
Jag läste precis på FB vad Ola Salo skrivit:
Historiskt. Aldrig har så många människor gjort nåt så korkat samtidigt.
/Maria
Om hälften av amerikanarna utvandrar till Canada, blir Canada då en stornation?🤔
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vet inte om detta är sant, men den här bilden sprids på sociala media nu.