Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 749 ggr
Maria
2

Godmorgon onsdag 7 september

Godmorgon på er.

Nu är det nästan mörkt när man går upp på morgonen. Det ändras fort.

Hoppas ni får en fin onsdag.

/Maria

Soligajag1
0

Godmorgon Maria 🙂 

Visst är det mörkt på morron, , jag somnade om en stund, , är förkyld, feber , blir hemma idag med. 😓 o vilar. .  Kram 🌺

HH 🙂

Mooniq
2

Mårning! Ledig onsdag och ska laga mat. Sen åker jag till min särbo. Han har kört huvudet i den berömda väggen och är sjukskriven. Så nu gullar jag lite extra och har gjort kokta/grillade tjocka revben och idag ska jag göra lite kålfärsröra så han har enkelt mat att värma några dagar. ☀️✨

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
0

#2  Så gullig du är som pysslar om honom!! 🙂 Inte kul alls att gå in i den där "väggen" 😕 Va gott med kålfärsröra , , vad har du i den , köttfärs , kål - har du färsk eller den vanliga vitkålen, ?? kokar du den före eller skär du den i bitar och steker??  lök ? 🙂 Jag älskar bara kåldolmar men det är ett enrgikrävande  jobb. 

Kram //  Hillevi 🙂

HH 🙂

Mooniq
2

p { margin-bottom: 0.08in; }

Soligajag1 - så här gör jag

KÖTTFÄRSRÖRA MED VITKÅL 5-6 PORT.

500 – 700 gram färs

1 liter finstrimlad vitkål

1- 2 lökar, grovt hackade

2 msk kinesisk soya

1 buljongtärning, kyckling eller kött

1 tsk salt

1-2 krm vitpeppar

1-2 krm grovmalen svartpeppar

4 - 6 dl creme fraiche

1 - 2 msk lingonsylt

smör att steka i

• Fräs färs, lägg över i gryta. Salta & Peppra.

• Stek lök så den blir mjuk och får lite färg - lägg över till grytan. Salta & peppra.

• Stek vitkålen så den får lite färg och blir riktigt mjuk - lägg över till grytan

• Blanda ihop, häll på soya och buljongtärning och creme fraiche. Koka på medelvarm spis 10 min. Blanda i lingonsylt.

• Servera gärna med en fräsch grönsallad.

• Om man vill kan man ha kokt Potatis till.

Soligajag1
1

Tack så jättemycket  Mooniq 🙂

Låter verkligen smaskigt!!  Detta ska provas när jag mår bättre! 

Kram // H 🙂

HH 🙂

aggeelin
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Lite bråttom idag. Det är "månadsmöte" för hela enheten på morgonen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
1

vilken härlig katt. Vacker ☀️

Soligajag1
3

#7 Håller med Mooniq , , kissen är verkligen cool!! 

🐱  Här är mina busar!! En kompis på denna sight som tar gör fotona åt mig!! 

Kram Kram 🌺

#6 Ha ett trevligt möte !  

HH 🙂

Mooniq
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar katter & hästar.. Efter jag flyttade förra året hade jag tur att kunna omplacera min katt - nu bor han fantastiskt fint ute på landet. Jag saknar honom enormt men jag fick se till Sigges bästa - och lägenhet mitt i centrum är absolut inget för honom.

Soligajag1
3

#9 Åhh , , vilken söt kisse du hade , Sigge 🐱 mysigt namn, förstår att du saknar honom, , men tryggt för honom att komma till en bra familj o ut på landet där han mår gott!    🙂 Mina älskade kissar , Knatte o Tjatte är ute nu, , fint väder här, solen skiner , + 19 grader nu. ☀️ Ska försöka sitta ute en stund, , läsa , bor i en typ radhuslänga / lägenheter uppe/ nere , jag bor uppe med en trapp .

såhär , men detta är baksidan där jag har balkong som här på bilden , jag bor i mitten.  Så mysigt!! 🙂  kissarna kan springa runt här på gräsmattorna och må gott. 

Kram Kram // Hillevi 🌺

HH 🙂

Totum
1

God förmiddag. Härliga bilder i tråden 👍 Önskar er alla en underbar dag!

Maria
1

Så fina bilder det var här i tråden. Märker att många gillar katter😉

Jag har precis kommit hem och lyckats sätta på tvättmaskinen som jag glömde igår😃

/Maria

[VSK]
2

När jag skrollade ned i tråden och såg din bild så "området ditt" kände jag igen på en gång. På det området har jag bott nästan en "mopedålder". Var tvungen att kolla din profil 😃

aggeelin
1

#7. 8 Tack, säger Maxen! Javisst är han en stilig kille :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
0

#13  Hejsan ! 

Va trevligt , synd att det inte finns någon bild på dig, , eller att det stod nåt om dig i din profil . Vi kanske t.om känner varann, här har jag bott i över 30 år. 🙂 

Trivs bra , , det finns allt häromkring, affärer, matställen, Erikslund inom räckhåll.  

Kram Kram // Hillevi 🙂

HH 🙂