Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 797 ggr
Maria
0

Tokiga turister

Det här var ju gräsligt. Hur kan man välja att turista så?

Jag är glad åt mina "luffarresor" utan all inclusive.

http://www.expressen.se/tv/livsstil/allt-om-resor/ogonblicket-innan-solbadarna-gar-bananas/

/Maria

Kirnzy
1

Jag ser inte problemet. Lite överdrivet kanske men trivs man med det så spelar det ju ingen roll. Förstår bara inte varför dom väntar?

kamera0710
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Som fågelnörd har jag två år i rad åkt på guidade skådarresor. Förra året till Korsika, i år till Ungern. Detta är på sitt sätt all inclusive, men det är perfekt att komma ut i naturen med en kunnig guide, även om det också har sin tjusning att se och upptäcka själv. Det är också trevligt att resa i ett större gäng med samma intresse.

Här från vår kvällsskådning på Korsika och en bild från det strandliv som vi inte hade tid med.

Agafia
0

😂 Varför är inte stolarna utplacerade innan ? Är det för att roa personalen på hotellet 😂

Kirnzy
0

#3 de flesta hotellen tar in stolarna på kvällen för att kunna städa lättare

Agafia
0

# 4 . Fel av mig jag menar att stolarna ska vara utställda tills hotellgästerna en vis tid på morgonen , så slapp det bli sån kaos 😉

Kirnzy
0

#5 mer arbete för dom, det funkar ju inte :)

Maria
0

Jag reagerar mest på stressmomentet på semestern. De verkar ju stå i kö för att sedan jaga bästa platsen.

Kanske t.om havet finns i närheten😉

/Maria

kamera0710
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#7 Kan känna detsamma. Lite som när jag tittar på hysterin i något av Stockholms varuhus.

Roar mig ibland med att försöka fånga köphysterin med min kamera och bifogar två bilder.

Maria
0

#8 Haha, det är inte min grej heller, att shoppa menar jag.

Jag är nog urtråkig😃

/Maria

Maria
0

#5 Jag har bott på ett hotell där solstolarna runt poolen var utställda men det hindrade inte folk från att gå upp i ottan och dra med sig en stol till en bra plats och "boka" den med att lägga något på som en bok eller ett badlakan. Detta var vid 6-7-tiden på morgonen och var mycket irriterande.

Dessutom var det bara några hundra meter till en fantastisk strand och jag förstår inte att man väljer en pool istället.

/Maria

Agafia
0

#10 Aj då , poolen är mitt andrahandsval om det är starka strömmar i havet men bara då .

Maria
1

#2 Det kan jag hålla med om. Jag älskar guidade turer och man får så mycket information som man annars skulle gå miste om.

/Maria

[PeterTM]
4

Jag är helt ointresserad av allt vad turistande heter och får jag välja helt själv, stannar jag hemma på vår egen turf 🙂

Den situationen som visas i filmklippet skulle jag inte vilja vara med om ens om jag fick riktigt bra betalt.

Maria
0

#13 Nej, jag håller med. Det skulle krävas en hel massa pengar i så fall😃

/Maria

Tarotstollan
1

#13. Ligga vid en pool!😮 När hela Peters gräsmatta är ledig!😉
Ser jättefint ut där du bor!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mirinda
3

Jag campar på semestern. Nu har vi varit för nionde gången på Ljusdals camping. Vi började med ett litet tält, som inköptes 2003. Då for vi söderut, dit näsan pekade. Vår son firade sin tvåårsdag på en camping i Västervik.

Flera år fick vi låna en stuga i Ångermanland på semestern. Sedan hyrde vi av en go gubbe 2007. Efter det fick vi komma och fira jul uppe hos honom. Varje sommar efter det lånade vi den lilla stugan en vecka i samband med midsommar. Vi gav oss iväg efter midsommar. då uthyrningssäsongen startade. Vi ville ju inte riskera att den generösa människan tackade nej till betalande gäster i stugan, för att vi satt och häckade där.

Andra sommaren vi lånade stugan av vår vän fortsatte vi söderut och stannade några nätter på andra campingar. Det var då vi för första gången checkade in hos den härliga ägarfamiljen på Ljusdals camping. Sedan dess har vi varit där varje år.

Nu har vi ett jättestort tält; "modell mindre sommarstuga". Det stod på Ljusdals camping hela semestern. Vi gjorde en tre dygn lång utflykt till Sollefteå och hyrde stuga. Därifrån kunde vi besöka vår gamle vän i Ångermanland och mina släktingar i Hammarstrand, Jämtland.

Att springa runt som ett får i en skock på exploaterade turistorter är inte min idé om en lyckad semester. Jag travar hellre runt i skog och mark, simmar och paddlar kanadensare. Ju mindre folk, ju gladare är jag. Folk, trängsel och betonghus har jag nog av här hemma i storsta´n.

Jisses, vad jag babblar!🤐

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare