Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 393 ggr
aggeelin
1

Godmorgon fredag 12 Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Vilken härlig dag! Snart har jag en stor mogen bifftomat!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Rhonda]
0

God morgon! Det var bara 3 grader i natt men mina blomman-för-dagen kämpar på.

Det är så härligt att skörda eget! Om du märker att din bifftomat har försvunnit då är det jag som har snott den . 😉 Bifftomater är så goda! 

Have a lovely day!- Rhonda

Agafia
0

God morgon 😊 ser mumsig ut .

[Leifsdotra]
1

Godmorgon! Ledig idag och vaknar med huvudvärk… Men tanken för idag är städning och djursysslor på fm, åka in till stan och uträtta ärenden och ev gå på ett litet museum på em. Sen är det dags för mer djursysslor och mat innan man får krypa ner i sängen med en bok😀

Soligajag1
0

Godmorgon ! 

Huvudvärk här med , , orkar inget mer än att sitta här då o då, , läser här det jag laddat ner, , vilar emellanåt, , kollar film, , somnar i soffan. 

Hoppas kunna gå ut en stund imorn. 🙂Kram På er därute i vimlet 🤗

HH 🙂

aggeelin
1

Huvudvärk här också! Vad är detta?

[Rhonda]
1

#5 jag med 😕

Agafia
0

Läste om Lejonportalen på Utomjordiskts forum att kan ge huvudvärk 😉

Maria
1

Idag har jag INGEN huvudvärk😉 men har tydligen smittat av mig.

Hoppas att ni kryar på er.

Har precis kommit hem från jobbet och det regnar och är trist.

Väntar på min bror och svägerska som ska hälsa på över helgen.

/Maria

Soligajag1
0

Tack Maria , Hoppas huvudvärken har gett med sig för er , , 

Aggeelin o Rhonda 🙂  

Det regnar här med, , gick nyss ner o hämtade posten o märkte det. 

Jaja, , luften blir bättre efteråt. . sägs det! ☀️🌈 

Tar det lilla lugna nu här, , 🙂skoj!! Kram på er!! 🤗

HH 🙂

[Leifsdotra]
1

Jag började med en promenad ned hundarna sedan blev det 2 alvedon och massagekudden tills det började kännas bättre. Sen fixade jag lite hos mina höns, dammsög och fixade lunch. Tog med mig sönerna på museum, handlade lite och är nu hemma igen. Ska fixa kvällsmat, sen blir det en promenad till sommarbetet med hundarna för att kolla till hästarna. Soffan lockar nog efter det. Undrar om det blir nåt sevärt på tv ikväll?

Soligajag1
0

Hej Leifsdotra, , 

Jisses vad du orkar med idag!! 

Beundra dig! 

Jag ska kolla på en deckare som heter "Tyst vittne" på 4:an kl. 21.00 . Jag gillar den,

HH 🙂

Carrosh
1

Gokväller!

Huvudvärk här med, men bättre idag än igår. Har städat och ordnat nu inför att min mamma kommer på besök i helgen. Ska bli så kul! Inte träffat henne på ett halvår, så nu blir det riktigt mycket umgås ett par dagar 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[PeterTM]
1

God kväll 🙂

Huvudvärk är den enda sortens värk jag är helt befriad ifrån, tur är väl det, för med min smärtbelastning skulle det nog få mig att ge upp om jag hade huvudvärk dessutom.

[KattaBol]
0

Goafton

Jag har sällan huvudvärk och det är jag glad för.

aggeelin
0

Jag har jobbat den här veckan så det känns som om det brinner i huvudet. Kanske inte så konstigt med huvudvärk

Soligajag1
0

Ojojoj, , Ni som INTE har denna huvudvärk, migrän ska vara så tacksamma!! 

För vissa dagar vill man bara kapa av huvudet!! 🐖 

såklart jobbigt om man har annan värk med kroppen . 🙂

HH 🙂

[PeterTM]
2

#16 Allting är ju som vanligt relativt och som sagt, huvudvärk är inte den enda värken som kan leda till extrema val. Jag har åtminstone två kamrater som valt att avsluta sin existens på grund av kroniska fantomsmärtor i amputerade ben och jag ska inte neka till att den tanken har föresvävat mig mer än en gång. Jag har fru och två tonårsbarn, jag måste kämpa för deras skull. Utan dem tror jag att jag skulle ha gett efter för länge sedan.

Jag lever med flera olika kroniska smärttillstånd utöver fantomsmärtorna jag har i mina amputerade ben nu och då och just nu är det extra svårt med min vänstra hand som gör så ont att jag inte ens kan hålla emot osten med den när jag vill hyvla en ostskiva. Det kunde förstås vara värre, det kan alltid vara mycket värre. Det kunde exempelvis ha varit min högra hand …

aggeelin
0

#17 ja det kan alltid vara värre… du lyckas alltid vara positiv, Peter

[PeterTM]
0

#18 "Positiv" är den enda vägen, annars går man under. Hålla humöret uppe hela tiden är av största vikt för mig, alternativet är depression som ofelbart leder till ytterligare sjukdom och elände i kroppen 🙂

Maria
1

Jag tror också att det är svårt att sätta sig in i någon annans smärta.

Att hålla humöret uppe som Peter skriver är en stor fördel och en nödvändighet för överlevnad.

/Maria

Soligajag1
1

Ja, visst är det så , , men när man har som mest ont, , så är det inte så lätt att vara positiv, , man vill avsluta det  Peter , men så tänker man på sina barn o barnbarn. 

Då orkar man kämpa på. Idag ska jag ta mig i kragen o ta en promenad så jag får frisk luft i kropp o knopp. Värken har avtagit lite.  

Visst är jag en positiv själ annars. Ger av mig själv till alla som behöver min glädje!! Kram Kram 🙂

HH 🙂

aggeelin
1

Kram kram på er