Positiv tänkande
När jag vaknade i morse kände jag mig på dåigt humör. Men det var jag glad för. Det visade ju att jag hade känslor
Sedan tog jag barnsalva istället för tandkräm på tandborsten, Då förstod jag att även den bästa kan göra fel. Jag kände mig djupt tacksam för den insikten
När jag öppnade kylskåpet föll ett mjölkpaket ut, gick sönder samt stänkte ner mina skor och byxor. Jag intalade mej att det var bra för ovanlädret. Byxorna hade jag ändå tänkt byta,¨
Under tiden kokade frukostkaffet över. Det fick mej att komma ihåg att kaffe på tom mage är hälsovådligt
Just som jag hade slagit igen ytterdörren märkte jag att jag hade glömt nycklarna.
- Den stunden, den sorgen, nynnade jag och tänkte på att jag inte behövde bryta mig in förrän efter arbetet,
Att de nya byxorna fastnade i cykelkedjan och att jag körde rakt in i grannens häck spelade egentligen ingen roll
- Tur att det inte var ännu dyrare byxor, mumlade jag glatt, Och att det inte var grannens häck, tillade jag på positivt och vitsigt
På jobbet tog jag in kaffekoppen till skrivbordet och råkade spilla det mesta på manuset till kvartalsrapporten
- Det kunde ha varit tre veckors arbete, ropade jag ut i korridoren, tur att det bara var en fjortondagars jobb som blev förstört. Och förresten hade jag ändå tänkt arbeta om det!
Till lunch tog jag en råkosttallrik och bet av en tand på en liten sten. Just den tanden hade alltid varit linte sned. Så jag bad tandkläkaren att dra ut rasket.
- Lika bra att inte ha några snea tänder, tänkte jag och kände mig uppåt
På hemvägen skulle jag ta ut pengar, men mitt kort försvann in i bankomaten och kom inte ut igen, fast jag genast på minuten bankade.
- Nåja de pengarna hade jag ändå bara gjort av med, filosoferade jag lugnt och tillämpade lite avslappningsteknik
Låssmeden kostade bara 200 kronor. Och explosionen när jag knäppte på TV blev inte särskilt kraftig. Nu kan jag skaffa ny TV. Och så blev omtapetseringen äntligen av. Så bra!
- Det är fint att tänka positivt, tänkte jag och kastade mig på sängen så att benen på sängen - vek sig
Annars vet man inte vad som kunde ha gått snett idag!
wow, du har lärt dig *ler*
det är ingen idé bli rasande på det som skett och vad du gjort i (forn)tiden
det är bara Nuet och framtiden du kan påverka 😛
penke
Hahaha
Ja du Penke De är inte lönt att stressa Bättre vara positivt till allt. 😃
😂Var hittar du alla lustigheter Stina?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Haha ja tarotstollan de jag har lagt ut har jag haft sedan jag jobbade på dagis. 20 åt sedan