Är så glad att vi har ...
Åh, så avis på kamin! Sitter här inlindad i en filt och fryser i min superkalla studentlägenhet 😕

Mvh Stephanie 

Jag är också lycklig och glad över vår kamin och vi har eldat hela dagen idag.
/Maria
Kaminer i all ära men själv så är jag glad att jag har min kanin.
#1. Köp en värmefläkt, de är inte så dyra. Bättre en sådan än att du skall frysa, för du kan bli sjuk och få värk i kroppen av att frysa. Jag frös så mycket innan, att jag fick kramp i musklerna eftersom jag spände mig så när jag frös. Sen köpte jag en värmefläkt och det är underbart.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag är så glad över att vintern äntligen kommit, även om det innebär att det blir kyligt inomhus, har en varmvattenflaska samt två hundar under filten.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag är glad för att vi har en lägenhet med jämn temperatur året om! Inte för varm på sommaren och inte alls kall nu när vintern kommit på allvar!
/Christina
Så mysigt med kamin
Vi har också eldat hela dagen men fick stoppa för vi har ju inte så stort och det blir snabbt uppvärmt.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte nåt direkt.
Men kanske ett tips till de som har lite för kallt inne. Var en tråd inne på politik där det frågades om man skulle klara sig utan ström i 72 tim som en la in en you tube film om hur man genom att använda blomkrukor och ljus kan få värme. Har inte provat så vet inte om det stämmer.
.
Vi har en kakelugn som värmer hela huset då vi har luftburen värme 😃
Vi har öppen spis med "kråka", dvs insats med luckor och vi eldar alltid i den när temperaturen kryper neråt som nu.
#13 En sådan insats hade vi en gång. Fungerade jättebra.
/Maria
Haha jag läste fel. Läste kanin och tyckte väl att "buren" såg lite udda ut, men blev helt förvirrad när det blev en massa inlägg om diverse eldstäder/kaminer. 🤪
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!