Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 831 ggr
Leffe
2

God morgon 1 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då är vi inne i årets näst sista månad. Tiden går verkligen fort. Om det är uppehåll idag så blir det ett nytt besök på Skansen. I går hade jag ett trevligt möte med denna krabat.

[Ruffsetuss]
0

Åh va fin 😍 jag älskar Ugglor 👌

aggeelin
0

Godmorgon på er! Dags att gå upp, snart.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon på er.

Fin uggla😉

/Maria

flisan708
0

God förmiddag och välkommen november!! Igår kväll var jag till minneslunden och tände ljus för de jag saknar. Det var som ett eldhav av ljus. Vackert!! Tog en tur med bilen och åkte förbi en annan kyrkogård och det var lika vackert. Denna helg är fin med alla tända ljus. Idag plock och städdag. Kanske blir det en promenad till kvällen. Önskar er alla en skön söndag!!

Toyan
0

God förmiddag!

Jättefin uggla Leffe.

Diset börjar försvinna och en blek sol tittar fram.

Ha det gott denna första november🌺

Carrosh
0

God morgon!

Har ingen gravplats att gå till för att tända ljus här, så tände ljus här hemma igår istället. Tycker dock det stör friden lite med bus eller godis-plingande stup i kvarten hela dagen igår. Det är synd att det har utvecklats till en skräckhögtid istället för en fridfull en.. :(

Fick en del tvättat igår iaf. Idag blir det till att köra tvätt av handdukar och lakan, så man har det ur världen, sen blir det fortsatt städning och packning. Längtar som tusan till morgondagens resa! :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

flisan708
0

#6 Var ska du åka?

Carrosh
0

#7 Blir en tur hem till Sthlm för att hälsa på familjen och fira syrran som fyllt år. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[peter54]
0

God middag 🙂

Här är soldis och milt, 11 grader, men det blåser ganska mycket.

#0 Det är en lappuggla. De brukar synas här hemma ibland när det är dåligt med smågnagare norrut.

Maria
0

Satan i gatan…

Jag trodde Ikea hade blivit bättre men vi var och köpte sängen som vi tittade på igår. En enkelsäng med lådor och utdragbar extrasäng. Himla smart,

Väl hemma nu så fattas både ribbor, skenor och en massa andra detaljer bl.a. ritningen hur man sätter ihop den så nu är min man på väg tillbaka till Ikea😡

/Maria

aggeelin
0

#10 Usch!!!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flisan708
0

#10 Fy sjutton!!! Verkligen irriterande!!! Tålamod!!! Trodde med att Ikea hade bättrat sig!!!

Maria
1

Det är bäst att hålla sig på avstånd.

/Maria

Maria
0

Gaaahh….vad jag blir trött på mig själv. Har precis tvättat ett överkast men när jag ska ta ut det ur maskinen så ser jag att bollen med tvättmedel fortfarande står på hyllan. Bara att göra om….

/Maria

[peter54]
1

God eftermiddag 🙂

Jag har försökt göra lite nytta ute, men det går trögt på en söndag, kvick som en sengångare med förgiftningssymtom. Jag har i alla fall fått upp en hylla på redkapsbodens framsida som är tänkt att locka hussvalor och/eller ladusvalor att komma och häcka hos oss. 

Sångsvanarna flyger över till och från grönbete och sjön, ibland är de 20, ibland bara ett par.

[peter54]
1

När solen hade gått ner blev himlen helt otroligt starkt färgad.

Leffe
0
Leffe
1