God Morgon 3 Oktober
Önskar alla god morgon
Svänger snabbt i temperaturen. Idag är det bara 2,5 grader just nu. Blev inte så mycket gjort ute igår eftersom det blåste. Idag, om det är väder så är planen att tvätta bilen.
Kikade in på smhi:s väder sida. Och vi är bara i början på oktober, men slogs rekord för oktober redan igår. I Gäddede slogs det regnrekord för ett dygn, dom fick 47,2 mm. Förra rekordet var 1947 (33,2 mm). Även korsvattnet (48,7 mm) och Ankarvattnet (40,5 mm) fick rekord, men de har inte haft mätningar så länge.
Slogs även värmerekord. I Landsort så hade de 17 grader vilket är något högre än förra som var 1941 (16,9 grader). Svenska högarna slog ev rekord (16,5 grader), när det skrevs på smhi:s sida så hade inte sista mätningen kommit in, men det fattades bara en tiondels grad till rekord.
Hoppas ni får en skön lördag.
Bild från pixabay.com
.
God morgon 🙂
Här är soligt, men ganska kallt, 3 grader just nu. Jag har inga planer för dagen annat än att jag ska skjutsa frugan till grannorten, hon ska till Valbo med kompisar och shoppa.
Godmorgon.
Vi ska åka och storhandla och jag ska premiäråka i vår nya bil (begagnad) En Saab 9:3 kombi. Min man har saknat just kombi och dragkrok så nu är han glad.🙂
Han har ju tidigare haft Volvo (245 och 945) med dragkrok och kombi.
/Maria
God morgon , hög klar luft o strålande solsken 😊 vinden har mojnat och i skogen ligger träden som plockepinn .

God morgon!
Svag vind, molnigt med blå flikar emellan. Har inga speciella planer för dagen. Får se vad den ger🙂
Ha en trevlig lördag🌺
Godmorgon
Jag tog en cykeltur i fina vädret idag. Får se vad dagen bjuder på
Ha en skön lördag
Nu har jag suttit och kollat massa fiskrecept.
Vi köpte fisk häromdagen från en fiskbil som kom på besök. Fryst fisk från Norge. Jag köpte för 1800 kronor😮 Hälleflundra, röding och torsk.
De kommer att återkomma en gång i kvartalet.
/Maria
Go kväll
Dagen har gått åt till ris och kvistplockning på tomten, samt lagning av ett litet tak som blåste åt fanders i gårdagens storm! Fy så det stormade!
Ha en bra kväll alla!
Godmorgon/kväll! Blev kvar och babblade i nästan två timmar på jobbet i morse! Har så trevliga och roliga kollegor, så man fastnar lätt när man pratar. :) Nu har jag precis vaknat och vi ska börja med lite mat snart. Entrecôte med något gött till. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#7 Fisk är gott men idag blev det italiensk pizza. Gott!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet