Vad hade du tagit med dej?
Vilka tre saker hade du tagit med dej om du skulle vistas på en öde Ö?
målarblock och en penna så att jag kan teckna.( det får räknas som en.) =) , En kudde, att sova gott är ju viktigt. och en skål att äta och dricka ur, kanske…
Svårt!
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"
Vad hade du tagit med dig #0?
"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"
Funderar på de vad jag skulle ta med mig.
Hade tagit med mig en kniv tändare en lång och stor tändare och kaffe. Måste haha
Ja! Kaffe så klart! Det måste man ju ha! :) Tändare är ju bra! och kniv också såklart..
haha jag skriv först täcke och kudde men tänkte de var ju tre saker bara,, Jag behöver kaffe och en tändare,,
Båt, motor och bensin 😃
Ja..men eld kan man ju få till ändå.. även om det tar lite längre tid. i sinom tid kommer ju gasen ta slut i tändaren. Så jag skulle nog tänka att det är lika bra att lära sig göra eld med en gång… =)
Men kniv är ju bra för att kunna tillverka olika redskap osv…. =)
Svårt att välja… man måste ju tänka smart. Inte för att mitt målarblock är så användbart men man måste ju ha lite kul också =)
Tändstål, metkrok och kniv.
Machete, tändstål, hängmatta
Jag hade nog inte frivilligt satt mig på en öde ö, faktiskt. Enda anledningen för mig att hamna på en sådan är i högst ofrivilligt tillstånd, och då betvivlar jag att jag fått välja själv vad jag skulle ha med mig. 😛
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Min allergimedicin & mina salvor. Annars klarar jag mig inte länge..😮
Öde ö, jag?! Knappast, skulle få panik och lappsjuka. Men hamnade jag där så fick det bli en kanot, paddel och flytväst så jag kunde ta mig därifrån illa kvickt.
Får jag svara seriöst, och om ön befinner sig i saltvatten och mkt sol, så skulle jag ta kläder så klart (så mkt jag får på mig), en Swiss army knife (eller liknande) och en genomskinlig plast på 1x1 meter.
Kläder för att man kommer börja frysa om nätterna.
Multikniven för att den är ett måste.
Plasten för att fixa sötvatten man kan dricka.
Det beror ju på hur stor ön är. Finns det färskvatten och frukt, bär eller nötter att äta eller finns det djur på ön som jag måste döda eller fiska för att överleva? Finns det skog så jag kan bygga och elda? Svårt…
men knivar är ju viktigt, kläder och för skojs skull en tarotlek så jag har något annat att fördriva tiden med mer än att leta mat.
Jag antar allvarligt att jag nog inte skulle överleva mer än någon enstaka vecka på en ö utan någon som skulle kunna hjälpa mig!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Så här hade jag nog byggt min lilla vattenkälla.
Grävt en djup grop i sanden och se till så att det är djupt nog så att inte allt saltvatten rinner ned i sanden och försvinner, eller gräv nära vatten.
Fyllt gropen med saltvatten.
Sätta en liten behållare/bägare i mitten.
Spänna över plasten över gropen och lägg en sten i mitten så att den blir konformad.
Solens strålar får saltvattnet att kondensera (saltet stannar alltså kvar). Ångan träffar plasten och kyls av. Vattendropparna drar sig nedåt mitten och till slut hamnar i min lilla bägare 🙂
Har man jäkligt bråttom så tar man fram sin kylväska och tar fram en iskall 😃