Komma ihåg adresser..
och telefonnummer är något jag har väldigt svårt för.
Ibland får man det när man är ute och tycker att det är lätt att komma ihåg, men när man kommer hem är det bortglömt.
När jag ska ringa mina söner måste jag titta efter vilket nummer det är
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Min sons gamla nummer kunde jag men numera behöver man ju inte komma ihåg sådant då det finns i mobilen😉
/Maria
#1 Helt sant! Men det krångliga blir ju om man inte har mobilen med sig…
Jag har väldigt lätt för att komma ihåg telefonnummer. 🙂
#1 Jag är för lat för att lägga in, det värsta jag vet är att sitta och knappa på en mobil
De jag ringer ofta har jag i huvudet andra får jag alltid kolla upp.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Kan telefon-/mobilnummer till mina föräldrar och sambo utantill för känns viktigt att kunna ifall något händer. Alla andra har jag inte orkat bry mig om att kunna.
Adresser kommer jag ihåg om det är personer jag brukar besöka.
När det gäller telefonnummer. Det vanliga telefonnumret hem till personer det kommer jag ihåg däremot så kommer jag inte ihåg mobilnummer, en anledning att de är så långa, men huvudsakligen att jag så sällan ringer till nån på deras mobil.
.
Ett litet anteckningsblock och en penna kanske vore något att ha i väskan, Cristine? Superskönt när man har småsaker man behöver komma ihåg (adresser/telefonnummer, något som ska köpas eller en mailadress). Då har man allt svart på vitt, om man inte vill/kan använda mobilen. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Tack för tips Carrosh!🙂
#9 Så lite så 🙂Använder mig av den metoden när jag är ute och fotograferar, för att komma ihåg platser och kanske personer/telefonnummer till de som kanske vill ta del av bilderna de hamnar på. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Inte många nummer eller adresser som jag har i huvudet. Brukar uttrycka mig som så att det får räcka med att jag vet var jag bor
Ja Det är ju viktigt