Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 725 ggr
Cristine
0

Var sak på sin plats

Det är jag noga med…när jag letar efter något så vill jag hitta det på en gång

Dottern lägger sakerna  här och där så jag får leta och leta och blir vansinnig när jag måste vänta tills hon kommer hem, det värsta är att hon aldrig vet vart hon lagt sakerna så hon får själv leta.

Hur är det hemma hos er?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

VildaVittra
0

Jag början nästan bli övertygad om att jag delar huset med en goblin (vet inte vad det heter på svenska), för saker försvinner mysteriskt och dyker upp på de mest oväntade platser. 

Exempelvis satt jag och broderade för ett par veckor sedan med min enda broderinål, garnet var lite för kort, så jag tog av nålen och förlängde garnet. Så skulle jag sätta på nålen igen och den var helt putsväck, vände upp och ner på området runt mig. Gav tillslut upp och satte på mig skorna och skulle ut med hundarna, när jag kliver ut på bron står nålen rakt upp ur en kattigloo som hängde på tork på trappräcket.

Jag grubblar fortfarande på hur det där gick till. 🤔 För jag är verkligen inte så förvirrad, och jag gick verkligen inte ut mellan jag tog loss nålen och tills jag hittade den igen. 

Men som svar på din fråga så ska allting ha sin plats, just nu är allt huller om buller då jag håller på att göra ett nytt system.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
0

Visst vore det guld med "var sak på sin plats" men här hemma så rör sig prylarna fritt känns det som och både jag och min man letar ofta.😃

Ändå så har vi inte så stort.

/Maria

fruktgumman
0

När vi precis storstädat så ligger sakerna på sin plats i någon dag. Sen gör de det inte.

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är mycket noga med att saker man använder ska tillbaka till sin plats när man är klar, men tyvärr är jag ensam i familjen om den egenskapen. Det är tur för mig att det bara är jag som använder verkstaden 😉

I annat fall hade den här konstruktionen tagit tre gånger så lång tid som den redan har tagit och sannolikt blivit bra mycket dyrare. Klar med stommen, nu ska takkonstruktionen påbörjas.

Cristine
0

Jag har ett stort skåp och ett gammalt kylskåp i Garaget  med verktyg som jag städar väldigt ofta för jag avskyr när jag kommer dit och inte hittar det jag behöver.

Nu har 3 tänger försvunna flera skruvmejslar + andra saker, det är 2 av barnen som inte lägger tillbaka prylarna eller så på fel ställe

Intehärutandär
0

Jag är hemskt glömsk, så jag måste ha viktiga saker på sin plats. Nycklar måste ligga i handväskan, jackan eller på nyckeltavla. För någon vecka sedan låste min pojkvän vilket jag glömt, så jag hann vända ut och in på väska, jacka och andra saker i bilen - innan han sa att den låg i en låda i bilen för han lagt den där. 

Tycker inte om förändringar alls föresten. Möblera sällan om, då blir det kaos i huvudet och jag känner mig otrygg.

Karmatarerskanise
0

Hos mig BORDE var sak ha sin plats. Jag vill det. Tyvärr får jag leta efter allt. Nycklar, mediciner, kläder, skor mm har en förmåga att inte ligga där dom ska när jag behöver dom och har bråttom.

Letade efter hårborsten en gång. Kunde inte hitta den.
Nästa dag fann jag den i kylen. Måste varit hustomten.

flisan708
0

Hemma hos mig är det både och. Det mesta har sin plats men ibland har de flyttat på sig.

Pialinn
0

När man bor litet måste alla saker ha sina platser, men det är någon som ser till att saker försvinner. I veckan försvann en tvålflaska och jag stod med husbilen i "skogen" alldeles ensam.  (Jag har letat överallt)

Men jag vet att jag har osynliga besökare, för de saker jag hittat igen har jag inte kunnat lägga på de ställena utan att jag minns det.

Min plånbok hittade jag mitt under en matta. Om den ramlat ner från bänken är frågan:hur kom den under mattan.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

VildaVittra
0

#9 Du har också en goblin i ditt hem. 😮

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

citytjejen
0

De saker som jag/vi behöver ha ordning på är i ordning. Jag vet alltid var nycklar, mobil och annat viktigt är.
Jag tycker om att organisera, sortera och kategorisera saker i hemmet, inom vissa ramar. Så även på jobbet i min roll som administratör.
Sen har vi massor av saker hemma som är oordnade. En vacker dag kanske det blir ordning på allt…eller inte😃

/Christina

Intehärutandär
0

#1 "Det går Troll" säger man här då saker försvinner och dyker upp på oväntat ställe.

[sanna70]
0

Jo, jag tycker om ordning och reda och lyckas väl med det men undantag av mitt källarförråd, där skulle jag behöva röja en hel del.

Pialinn
0

#10 Nä, det är mina spöken som härjar runt. Ibland blåser de mej i ansiktet när alla dörrar och fönster är stängda.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Tarotstollan
0

Med den röran jag har här för det mesta så brukar jag i alla fall veta vilket bord eller bänk, sakerna ligger på som jag letar efter. Det gäller bara att lyfta försiktigt på alla pappershögar annars är snart allt på golvet!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
0

Jag har alltid min lilla kamera på höger sida där jag sitter vid datorn för att alltid ha den till hands om jag ser något genom fönsret. För 2 veckor sedan var den inte där…ingen kunde ha flyttat på den då jag var ensam hemma, jag letade överallt men inget…dagen därpå stod den där.

[Sisa2]
0

# 16

Ojdå Cristine…spökar det hos Dej ?

Jag försöker väl hålla koll på vart jag har prylarna.  Värre med gubben då…jag får hålla koll på hans också…så han inte går och handlar nåt han redan har !   😉

Cristine
1

Visst, det gör det ofta men det roligaste var nog när jag dottern sov borta så jag var ensam hemma och vid tolvtiden åkte jag för att låsa ytterdörren och släcka lyset i köket. 

När jag satte mig vid datorn så hörde jag en hög smäll från rummet, jag smög mej dit med min kontorsstol och till min förskräckelse ser jag (och hör) en sexliters flaska gunga i sin ställning och jag blir alldeles kall av förskräckelsen,

Jag tycker det är obehagligt att vara ensam hemma och tar mig in i sovrummet igen och hör åter en stor smäll.senare fick jag se att det låg en tråd på golvet och insnärjd i ett av mina hjul

.När jag tittar närmare så ser jag att det är en trådrulle som ramlat ned från skåpet tydligen och fastnat i järnstommen som håller flaskan(man kan gunga på den) och när jag åkt förbi har den fastnat i ett av hjulen så fort jag rört mig så har den gungat och det smäller när den far tillbaka.

Så jag skrämde mig själv!😃

store
0

#4 En närstående sa att du måste vara väldigt fingerfärdig när han såg infällningarna i konstruktionen.

[peter54]
0

#20 Jaså, tack,  jag är mer imponerad över att din närstående såg dem, de är inte så lätta att se. Fingerfärdig vet jag väl inte, mina fingrar och händer är skadade av ledinlagringar med stelhet och orörlighet som följd. Infällningarna är gjorda med rätt grova verktyg, en vanlig fogsvans, 35 mm stämjärn och träklubba 🙂

Cristine
0

Du är väldigt händig och noga med allt du gör Peter!🌺

annia1
0

Det är väl både ock. Vissa saker har sin plats och det är nycklar, plånbok, mobilen och mediciner så de behöver jag aldrig leta efter. Annars är det lite si och så med ordning eller ja man kan väl säga ordning i röran för oftast vet jag vart jag ska leta. Men ibland händer det att jag letar och letar och inte hittar det, sen nästa dag så hittar jag det och det ligger fullt synligt. Så vi verkar vara flera som har nån som flyttar runt på grejer emellanåt.

.