Solen skiner
Solen skiner och det är så där ljuvligt lagom varmt ute. Fåglarna kvittrar och det är en väldigt fin dag med alla dörrar öppna ut i den lilla trädgården.
Vad gör då katterna???
Jo, de ligger inne i gästrummet och har gjort sedan tidigt i morse😃
/Maria
Vi har haft riktigt soligt vi också idag och kattan har legat i en av utefåtöljerna på altanen hela dagen. Nu har det mulnat på. Vi kan inte ha öppet för då blir det fullt av flugor och mygg inomhus. När det blir lite jämnare dygnstemperatur sätter vi in myggfönster i alla fönster på övervåningen och för altandörren så att vi kan ha öppet.
Gott om flugor här eftersom många grannar har hästar och det finns rätt många kor och kalvar i närheten. Myggen finns utanför tomten i den täta vegetationen, men kommer fram när det blir svalare och mulet som nu. Massor av knott också, bara bromsarna som inte har kommit än.
Jag och ungarna har kört och öst grus i några timmar nu och behöver ta vilopaus. Lovisa har provat att köra fyrhjulingen med släpkärran på, hon var riktigt duktig. 🙂
#1 Klok katt du har Peter😉
/Maria
Och skoj på Open art
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nytt försök
Haha, jag älskar dina bilder oavsett v vilken form 😉
/Maria
Open art är riktigt roligt. Jag ska ta fler bilder sen.
#5 Vilken kul bild!
När jag var liten var jag duktig på att stå på huvudet. Törs jag prova det nu, kan jag få se bilden som den från början var vänd. Men antagligen slår jag mig gul och blå om jag testar och förresten är bilden kanske rent av bättre som den är.😉
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#8 mina bilder blir ofta så! Ock som sagt finns det mycket roligt på Open art. Ska ta mer bilder och visa. Jag tycker att du ska prova att stå på huvudet! ;)
#9 Jag tror inte att det har med hur du håller mobilen att göra att dina bilder hamnar uppochner ibland och ibland inte. Om man klickar på en av dina bilder så att man får upp den större så hamnar den rätt även om den ligger uppochner i inlägget.
Jag tror inte heller att det spelar roll hur jag håller kameran. Resultatet varierar och det finns ingen regel. Det blir som det blir.
Jo det spelar roll hur man håller mobilen. En av långsidorna är rätt.
#12 Jo men aggeelins bilder hamnar ju både rätt och fel på båda sätten, så i detta fall måste det finnas ytterligare en orsak.
Tror inte hon är ett undantag. Jag trodde också att det var på måfå till jag verkligen testade med rätt sida upp.
Men om hon tror det är en bugg är det bara till att rapportera på supporten.
#14 Ja kanske är det som du säger. Jag har aldrig fotat med en mobiltelefon, så jag vet inte hur det funkar alls. Ser man inte på skärmen hur bilden blir innan man knäpper fotot?
#15 Det blir alltid rätt i mobilen. Och till många sidor kan man ladda upp bilderna rätt eftersom de vänds i överföringen. Men så blir det inte här tyvärr.
#16 jaha, det är ju lite knäppt egentligen, det vore ju enklare om man såg att man höll mobilkameran uppochner.
#17 Håller med!