Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 685 ggr
Cristine
0

Är nu tillbaka efter mycket klater

med AllTele som tog väldigt bra betalt särskilt för en telefon jag inte kunnat använda sedan i våras.

Jag har skrivit avtal med Telia som är säkrast på landet men det tar tre veckor innan jag får det.

På Tele 2 har de varit supervänliga trots att jag från första början talade om att jag skrivit på som kun på Telia och behövde bara ett avtal på en månad på ett litet modem(sticka,49 kr), S jag fick göra avtal och uppsägning nästan på samma gång.

Jag fick kortet dagen efter och modemet har legat på affären sedan i måndags utan att jag visst om det för till råga på allt så åkte den spritt nya mobilen ned i diskhon full med vatten för att jag vände på huvudet och hade hörlurar på.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Välkommen tillbaka cristine
Jösses vad du har varit med om., Mobilen i vattnet också.
Hoppas att allt fungerar nu för dej-

Kram till dej

Mirinda
0

Vad är det man säger? En olycka kommer sällan ensam. Men nu har du väl fyllt din "kvot" för ett bra tag framöver. Nu borde tekniken hos dig funka felfritt mycket länge.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Cristine
0

Tack Tina, ett mirakel att den funkar efter flera minuter i hett vatten med yes.

Mirinda…Man tycker det!

annia1
0

Välkommen tillbaka. Ja det räcker väl nu då.

När det gäller mobiler som fått "bada" så ska man stänga av dom och helst ta ur batteri och sen lägga dom i en påse med ris. De ska ligga flera dagar helst en hel vecka. Så om din mobil funkar felfritt nu så har du verkligen tur.

.

Cristine
0

Tack Annia,så mycket man får lära sig när något sådant händer.. jo batteriet tog jag ur men det där med riset är nytt för mig, men varför inte mobiler i ris när man har frön i potatismos för att så.

Funkar gör en alldeles utmärkt. Tur att ingen lyckats få igång den nya..inte ens på Teliabutiken, det hade varit en katastrof.

aggeelin
0

Välkommen tillbaka!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Farwuq
0

🤗

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
0

Tack för välkomnanden och kramar det värmer mer än elementet jag har bredvid mej!❤️

stina63
0

Så skönt att mobilen klarade sig.
Telefoner har åkt i vatten många gånger både på jobb och hemma😃

citytjejen
0

Välkommen tillbaka, Cristine, härligt att "se" dig igen! 🙂

/Christina

Maria
0

Så roligt att du är tillbaka🙂

/Maria

Cristine
0

Tack ska ni ha, jag har saknat er ska ni veta!🙂

flisan708
0

Välkommen tillbaka! Dessa tekniska prylar som får en att bli tokig när det inte funkar. Haft mitt sånt projekt idag och gav bannor till en support och svor åt en annan som ej svarade. I slutändan fixade jag då det utan support, så jag känner mig nöjd.

Tarotstollan
0

Kul att se dig här inne igen!🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GunillaF]
0

Säg den lycka som varar för evigt. Det blev bara nån dag, sedan brakade det ihop igen för Cristine. Hennes dator "dog" i morse. Hon ringde mig för en stund sedan och är riktigt irriterad och less på det här nu. Hoppas hon kan få någon hjälp under dagen.

Maria
0

Men stackars Cristine. Vilket trubbel.

/Maria

annia1
0

Ja, en olycka kommer sällan ensam, men hoppas det är snabbt fixat.

Cristine att man lägger mobilerna i en påse ris är för att riset drar åt sig fukten. Och det är nåt dom alltid brukar rekommendera inne på iphone när nån mobil hamnat i vatten och det verkar som det funkar i alla fall för det mesta.

.

stina63
0

Cristine har problem med sin dator nu, Kommer inte ut på nätet.

[GunillaF]
0

#18 Stina, se #15;-)

Cristine
1

Jiiiiiiippiiiiiiiii"..utan mus och utan pekplatta har jag lyckats ta mej ut på nätet..med.bara två 18.)knappar. Trägen vinner..tur att jag är så envis.

Har suttit sedan jag pratad med VSK ( kl 18.00 ) som gav mej tur, för bara byta några ord med honom gjorde att datorn öppnade sig själv, sedan jag suttit sedan igår och gjort allt jag kunnat för att slippa sitta framför en svart ruta.

Nu såg jag iaf startsidan fast det var ganska frustrerande att vara inne och inte kunna peka på de olika valen.

Datorn  kände inte igen usb-porten som musen använde och då kunde jag ju inte komma in.

11 timma tog det!😂Men det var det värt!

[GunillaF]
0

🙂

Cristine
0

<När jag skulle in kl 10.30 ick det inte jag kom inte ut på nätet. Jag måste autentisra mig

.Sökte efter någon som kunde göra det och fick fram Hasch, den vågade jag inte lägga in för att öppna för  mobilt bredband.

Den kom tillbaka varje gång jag tog bort den.det skulle ju vara den , men nu har jag öppnat ny väg.