God Morgon 22 Januari
Önskar alla LK:are god morgon.
Här är runt 2 grader kallt. Blev inge mer snö inatt, men ska tydligen komma mer under dan, får väl se när jag kommer upp hur det ser ut.
Vi är redan på väg mot slutet på månaden, tiden går fort. Snart dags att betala räkningarna.
Hoppas ni får en bra dag.
Bild från www.publicdomainpictures.net
.
God morgon! Känns som en seg dag i dag, men förhoppningsvis piggnar jag strax till av lite extra kaffe. Tog tid innan jag somnade inatt, hjärnan gick på högvarv och skulle fundera på allt möjligt. Aja, håller jag mig vaken till kvällen ska jag nog somna gott. Måste bättra min sömnrutin och varva ner innan sängdags. Hoppas på fin dag! Ha det gott
Godmorgon! Här är det just nu uppehåll i det myckna snöandet. Vi skottar och skottar men lyckas inte hålla snön borta från vägen. Idag blir det en liten ränna att dra cykeln i när jag ska iväg. Önskar er en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon 🙂
Här är också runt 2 minusgrader och gråväder med lätt snöfall, det har kommit en knapp decimeter hittills.
Godmorgon.
Jösses, jag har sovit till nästan klockan 9. Jag vet i alla fall vilken dag det är idag😉
/Maria
Godmorgon!
Sotaren har precis lämnat gården. Nu snabb datakoll och sen till skogen! Och det snöar.
Ha en bra dag.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God middag
Tittar in en liten stund. Innan jag ska iväg till jobb.
Önskar er en skön torsdag

Tittar in och önskar er en skön/trevlig kväll🌺
God kväll! Har hunnit diska gårdagens och morgonens disk. Skönt. Ska bara försöka ta bort klisterlappar från glasburkar. Svärmor tar gärna emot burkar och jag tycker det ser snyggare ut utan gamla etiketter. Luktade jättegott av kanelbullar när jag kom hem, grannen under har bakat. Blir själv sugen på att baka men jag tror att bullar är svårt.. blir torra och trista med en gång. Kanske hittar på något annat att baka.. så sugen på något.
God kväller.
Kom upp sent idag. Här är ca 4 grader kallt just nu. Far några "fjun" i luften. Har kommit runt 1 dm snö så varit ute och skottat. Även plogbilen varit hit och kört rent vägen.
Nu sitter jag och tittar på antikrundan samtidigt som jag kollar av nätet.
Fotokrafs när det gäller etiketter, du kanske redan vet av det, men lägg burkarna i vatten med lite diskmedel i tex i diskhon, kan inte säga hur länge, men låt dom ligga ett tag. Det brukar få etiketterna att släppa. Inte alla, men för det mesta. Ibland blir det lite klister kvar som man får skrapa.
.
Här har snöat med. Ca 3 cm. Kom någon cm igår med.
Mår inget vidare idag (heller), men har gått genom alla blommor och duschat av dem och plockat döda blad. Så kändes det genast snyggare i fönstret. Sådant där småpill som ingen märker mer än att det är "nått" nytt gjort.
Godkväll för andra men inte för mig.
Vill bara tala om..
Har precis kommit hem från djursjukhuset i Jönköping och tvingades lämna Arrak kvar där för behandling . Blodig hosta och lunginflammation och för stort hjärta.
Faan!!
#11 Näh, "lille" Arrak. Hoppas allt går väl.
#9 Jag gnider på olja och låter stå ett tag sedan kör jag med diskmedel, det brukar få bort allt. Tack för tips iaf. #11 Usch, tråkigt att höra. :(
Anders inge kul att höra. Men "lillkillen" är på rätt ställe och får hjälp i alla fall. Du får se till att ta hand om dig själv.
.
Fotokrafs jag hade ingen aning om olja. Det ska jag prova nästa gång.
.
Oj hoppas att Arrak kryar på sig.
/Maria
Arrak fick somna in tidigt i morse.
Nej så hemsk😢och vilken stor sorg för dig.
mina tårar kom fast jag bara kände honom på bild.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#17 Så fruktansvärt ledsamt att höra😕 Han har ju nästan blivit en del av sidan här med alla roliga bilder som han poserat för.
/Maria
Å så ledsamt! Det låter som att en hjärtsjukdom ligger bakom. Så tråkigt. Så tomt det blir! 😢😢😢😢
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#17 Det var riktigt trist, jag har också mist en hund på lite liknande sätt en gång och vet hur surt det är.
Anders vad tråkigt att höra. Du får nu se till att ta hand om dig själv.
.
#17 Anders, beklagar verkligen din sorg och förlust av en fin och god vän! 🌺🐶
Jag beklagar, han var en så fin "liten" kille!😢
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!