God Morgon 21 Januari
Önskar alla LK:are en god morgon.
Inte snöat nåt inatt. Får se hur det blir under dan. Ligger runt 0 och blåser lite. Få se om isen smält undan på trappen så jag får dit halkskydden. Annars inte planerat nåt för dan.
Hoppas ni får en bra dag.
Bild från www.publicdomainpictures.net
.
God morgon Annia och resten som ramlar in här så småningom!
Alla cybervänner!🙂
Vacker foto!
Jag har att göra idag och får hit några gubbar på morgonsidan samt son.
Behövde små borrar så jag köpte en väska på Lidl med en massa prylar..bl.a små pjäser för gravyr i glas och naturligtvis måste jag prova sså jag gjorde ett till dottern och sedan ett par till.det är svårt från början men med träning går allt att lära sig. Ganska så besvärligt när glaset är runt och nålen gärna glider hit och dit.
Efter några månaders träning kanske det blir något vackert. Dottern är iaf nöjd😃
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God morgon! Det har snöat, är vitt ute och plogbilar kör. Hoppas snön stannar till i eftermiddag/kväll när jag och maken ska till motionsspåren, snön gör det ljusare i skogen så att man kan ta spår även utan belysning. Igår blev jag klar med min stjärnboll… Jag lämnade en öppning och testade hur den såg ut som lampskärm. :) Ha en skön dag!
God morgon från ett nollgradigt Göteborg.
Det har snöat hos oss också och det ligger en massa vitt på maken😮
/Maria
God morgon 🙂
Nollgradigt här också, grått med lätt snöfall, men det har varnats för rätt stora snömängder under detta och kommande dygn.
Godmorgon!
Här kom 10 cm snö i går och det har kommit mer inatt. Fint, men synd att marken inte frös till först, ett elände att ploga snö.
Om en stund ska jag iväg till stora sjukhuset för att kolla batteriet och andra funktioner på pacemakern. Intressant, men otäckt när de testar och stänger ner funktionen. Hoppas vägarna är rena och saltade.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Godmorgon!
Här kommer snön på tvären och jag är lite sen till jobbet dag så jag ska snart ut i ovädret.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God eftermiddag i stugorna
Onsdag idag veckan går fort. Jösses januari snart slut. Undrar var den tog vägen.
Finns en sak som jag försöker leta efter, Men hittar inte i affärerna enbart via nätet. Där vill jag inte handla alls. Jo om de är förskottsbetalning. Men inte via kort annat.
De är en nattlampa med stjärnhimmel. Men på coolstoff finns en annan som är mycket dyrare.
Önskar er alla en skön onsdagskväll
Jag har sovit hemskt illa. 4 timmar tror jag. Somnade en vända på EM, helt slut. Nu försöker jag bara hålla mig uppe så jag kan vända dygnet.
Gick ner för att ta denna bilden och så höll jag inte på att komma upp. Hur tänkte jag där? haha. Förutom tjock mage, så har jag knäbekymmer sedan barnsben - så jag fastnar liksom.
Var över till grannen en snabbis så Spike fick leka med grannhunden. Ser lagomt kul ut. Hennes pälsis älskar snön och försöker busa med en fryssen Spike. På sommaren är det tvärtom, då är det grannhunden som ligger i skuggan och flåsar och Spike skäller på honom för han vill leka. 😃
Fick låna en fårfäll av hennes dotter och ett stickat set. Skulle plocka ihop lite med förlossnings-väskan häromkvällen och upptäckte att jag saknar tjockare tröjor i minsta storlek. En vit stickad tröja hade jag. Vettesjuttsingen hur jag gjorde sist…för 16 år sen.
God kväller.
Blev inget halksskyd på trappen. Det blev snöskottning istället. Har för tillfället slutat snöa, men ska ju komma mer så får se om jag får ut senare inatt. Strax under nollan och blåser lite.
Fotokrafs det där var ju snyggt.
Anders hoppas det gick som det skulle.
Stina jag handlar ofta på nätet. En del har ju så man kan få faktura. Det med kort jag har ett speciellt konto till kreditkortet så jag sätter bara över så mycket pengar som behövs när jag vill använda det. Har sen ett vanligt bankkort till vanlig handling.
Snövit liten nakenfis så är det kallt, du får sätta på nå kläder eller i alla fall nå skor.
.
Gokväll!
#9 Jodå, det gick bra, finns ström kvar till ca fyra år. 🙂
#10 Förlåt Spike, men du ser bara för skön ut! Tofs på mössan och allt! 😂
Annars är allt bra här, kaffe och dammsugare nu.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#10 så söt med mössan. #9 Tack. Det är en pop-up "stjärnboll". Skalmässigt fel på bild då den till höger (stängda) borde vara mindre än den vänstra (öppna). Jag gjorde den av bara vitt papper.. annars brukar de vara tvåfärgade. #7 Nattlampa med stjärnhimmel låter fint, Tror inte att jag sett. Hoppas du hittar #1 Gravera glas låter svårt, gör du på frihand eller har du en mall? Ikväll var det mysigt att jogga, så fint med snö på trädgrenarna. Sen festade vi till det med årets första semla. Nu strax sova. God natt :)
Anders det var bra nyheter.
Snövit, spike ser ut att vara mer påbyltad än jag brukar vara. Men skönt för han att slippa frysa.
Fotokrafs jag trodde det var två olika lampor. Jag skulle gärna ha båda två.
.