Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 740 ggr
annia1
1

Några timmar till övers

Du har några timmar (kanske en hel dag) som du vet att du får vara helt ostörd och kan ägna dig åt din favorithobby/intresse. Vad gör du då?

För min del så idag har jag inget speciellt då arbetsskadorna satt stopp för att göra saker långa stunder. Så idag så blir det mest att jag spelar spel på datorn om jag har tid över.

.

Andorr
1

Fotar. Då är jag helt borta!

annia1
0

Är det nåt speciellt som du helst fotar.

.

Andorr
1

Spelar gitarr. Helt borta!

annia1
0

Vi skrev samtidigt så jag lägger till en fråga då, är det nån speciell musik/låtar du spelar. 

Jag spelade gitarr i skolan, men inte gjort på många år.

.

Andorr
0

Det kan ibland vara lite konstiga saker. Hur faller skuggorna?

Svårt att beskriva känslobilder.

Andorr
0

#4 har spelat klassisk gura. Plingkar vidare…

Jag har kört de gamla vanliga låtarna.

Andorr
0

Nä. Nu får jag sluta att göra bort mig!

Andorr
0

Var detta bara en grej?

[Thiah]
0

Skulle jag få ett par timmar garanterat helt ensam skulle ja läsa. Lägga mig på soffan med en kopp kaffe eller en kall öl och sen lite tilltugg. Tända ljus om det är mörkt ute och sen bara läsa och läsa och läsa i tystnaden.

Maria
0

Jag har ofta timmar över eftersom jag jobbar 50% och vi har ju inga barn hemma längre.

Jag brukar somna en stund annars läser jag eller spelar lite olika spel som Wordfeud, Quizkampen, med mera.

Den varmare årstiden brukar jag pilla i vår minimala trädgård. Det är rogivande.

/Maria

Anders 50
0

Har sådana dagar för jämnan.  Men att ta geväret, någon av hundarna och gå till skogen ligger högt på listan över hur jag fördriver en bra dag.

Och under icke-säsong så är naturen ett fint ställa att tillbringa tiden i.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Måla (tavlor, möbler och väggar) inredning, snickra och datorn.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Det beror på vilken dag det handlar om och hur jag mår, på dialysdagarna ärjag inte så aktiv efteråt för att blodtrycket ofta är lite fisigt, då sitter jag här och knappar. Söndag är segdag för mig, då känns uremin i hela kroppen och jag blir trög som kall motorolja. Tisdagar, torsdagar och lördagar är mina bästa, då kan jag jobba i verkstan eller terrarierummet när jag har tiden.

citytjejen
0

Såna dagar har jag då och då! En "perfekt" sådan dag skulle jag läsa mina böcker om paranormala fenomen, jag skulle prova kläder (från min egen garderob) och jag skulle promenera någonstans där jag inte promenerar så ofta och medan jag gör det så skulle jag fota med mobilen och instagramma 😃Inte omöjligt att jag en sådan dag även skulle plantera frön till kryddväxter (om det är säsong vill säga). Och så skulle jag ha någon form av hemma-spa med scrub, ansiktsmasker, nagelfix och sånt!

/Christina

Intehärutandär
0

Om jag skulle vara ensam, så skulle jag fotografera, måla eller göra någon design på datan.

annia1
0

Andorr du har inte gjort bort dig och du får gärna tala om om du har fler intressen/hobbies.

Peter när du är i verkstan är det nåt speciellt du gör då.

.

Karmatarerskanise
0

Går och flugfiskar i ån. Eller lagar mat.

stina63
0

Då sitter jag gärna vid datorn tar de lugnt. eller så läser jag en bok.

Andorr
0

När jag var med båt, tyckte jag om att sticka ut okristligt tidigt, och fiska.

Det där med verkstad får mig att tänka på att jag är oerhört långsam när jag besöker en järnaffär. Jag måste ju associerar till vad alla kuliga grejer kan användas till.

[sanna70]
0

Promenad i något skogsbeläget område, läsa, data, skumbad och avsluta med en bra film 🙂

Torparmor
0

Läser, läser och läser

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

[VSK]
0

Förr, när hälsan var betydligt bättre så fiskade jag en del. Ett bra hälsoår kunde ge mig upp till 200 fiskedagar. Vet när det var vinter och man satt och kollade på fiskeprogram och hade en fiskerulle i handen och vevade… 😂

Tack vare en oansvarig djurägare, så har jag bara en hel hand kvar, så numer så blir det inte speciellt mkt fiskande. Har aldrig varit ett fan av latmaskfiske.

Andorr
0

Ville bara säga att ni e ena goa typer! Tack för ni! Hej copse