Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 750 ggr
annia1
0

God Morgon 17 Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla LK:are en god morgon.

För mig en lite tidig tråd, men är fortfarande seg sen gårdagen så ska försöka leta mig till sängen lite tidigare idag.  Blåsten har lugnat ner sig så inte lika hårda byar som igår och ligger på 1 grad plus. 
Ska ut och halka senare idag om det blir som jag tänkt för jag behöver handla lite.

Behövs lite färg med tanke på hur det är ute.

Bild från pixabay.com

.

Maria
0

Godmorgon alla.

Moritz går på medicin och han är som vanligt nu vilket visat sig  i att han börjat väcka mig på nätterna igen😉

/Maria

stina63
0

God morgon

Underbar fin dag idag. Solen skiner så härligt. Själv ska jag jobba. De känns skönt cykla iväg  undertiden solen skiner.
Skönt att Moritz börjar bra igen Maria.
Önskar er alla en skön lördag ☀️

Anders 50
0

Godmorgon!

Har matat jaktkompisarna med kaffe och nyss skickat dem till skogen. Själv ska jag hitta på lite annat idag. Solen skiner.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

God förmiddag!

Skönt att Moritz mår bra igen Maria. 

Underbart att vakna och se att solen lyser🙂

Ha en trevlig lördag allihopa🌺

aggeelin
0

Godmorgon!

Nu är frukosten i magen! Vi, katten Charlie och jag har sovit gott hela natten. Troligtvis har jag sovit tungt (trött) så det såg ut som om han inte rört sig på hela natten. Ofta ligger han i sängen hela natten men ett tag när jag sovit oroligt så har han också påverkats av det. Hussen har också sovit bra säger han (vi har båda lite svårt för det) så det har varit en lugn och skön natt i sovrummet. 🤐

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#5 Det som är så härligt med en katt i sängen. Det saknar jag ibland.

Vår nye lille Lakritz har ibland legat hos mig och jag hoppas att han fortsätter med det.

/Maria

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag 🙂

Här är soligt, 2 plusgrader och fruktansvärt halt på våra skottade gångar, ren is som dessutom är kraftigt ojämn och vågig, jag kan absolut inte komma ett enda steg utan stöd, tur att vi har en sparkstötting. Jag har tänkt varenda vinter när det blivit så här att jag ska ordna med en låda sand, men än har det inte skett 🤔

Inte gjort så mycket nytta idag, sov länge och sedan hämtade vi frugans bil i Harbo, hon var på galej med jobbarkompisarna igår och fick inte köra efteråt. Sedan har jag kollat av mina djur, matade lite igår och behövde se hur det hade gått. Efter det eldade jag lite bråte i tunnan och nu sitter jag här 😉

Apropå katt i sängen så är jag mycket glad över att slippa det, dels för att jag aldrig har gillat idén med djur i sängen och dels för att det blir olidligt varmt. Vår katta går till dottern om hon vill ligga i någons säng, där är katten välkommen.

Maria
0

#7 Är det din nye fine dator?🙂

Vår första katt Fritz låg i alla år som en pälsmössa ovanför mitt huvud.

Moritz och Lorentz har aldrig legat i sängarna men som sagt den nye lille svarte kommer upp ibland och jag som är så frusen älskar det.

/Maria

[peter54]
0

#8 Japp, min nye fine dator 😃 En av de stora fördelarna med Mac om jag nu bortser från att jag tycker de är enklare och mer användarvänliga, är att det du ser är hela datorn, en skärm med fot. Skärmen är ungefär 1 cm tjock, det är datorn det, alltså ingen stor klump på golvet. Behöver jag ta den med mig är det bara att bära den under armen som en dokumentmapp. 😃

Maria
0

#9 Det var ju smart.

/Maria

Mirinda
0

God kväll!

Sitter här och är proppmätt. Min sambo sade att det skulle bli gryta till middag - något recept han hittat på internet. Han kom inte ihåg namnet på den. Det var inte vilken gryta som helst; han hade kokat ihop en helt underbar boeuf bourguignon. Den fullkomligt smälte i munnen. Jag blev så överraskad. Han lagar i regel bara husmanskost. Och gör han gryta så brukar det bli kalops.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Maria
0

#11 Åh, vad gott🙂

/Maria

annia1
0

Sen god kväller. Seg även idag. Här har det varit mulet och plusgrader. Fortfarande lite över nolla. Var och handlade och hämtat adsl modemet, men får ju vänta med att koppla in det tills jag har telefon.

Maria skönt att moritz mår bra igen.

Peter det finns även windows-datorer som har alltiett så inte längre bara mac som har det.  Jag vet inte om jag vill ha alltiett ifall man vill byta nåt. Kanske så att jag har fel, men verkar krångligare om man tex vill sätta i mer minne.

.

[peter54]
0

#13 Ja kanske det, men det är ändå osäkert om det funkar för mig, med Mac vet jag ju att jag fixar det.