Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 758 ggr
annia1
1

God Morgon 16 Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla LK:are god morgon.

Här är det just nu 2 grader plus. Inge kul med plusgrader för det blir så halt ute. Inte planerat nåt idag.

Hoppas ni får en bra dag. 

Bild från www.webbild.com

.

Andorr
0

Fina istappar.

Fast ju mer jag tittar på dem, desto (ehum) sensuriga blir dem.

Bortcensurerad text.

[Thiah]
0

Godmorgon. 

För mig började fredagen bra då sonen sov hela natten igenom. För maken började den mindre bra då han fick gå upp tidigare för att bilen är gömd bakom snö….

LinaLj
0

Började dagen med att vakna vid tre av första rejäla åskknallen, sedan höll den på ett bra tag. Blixten måste slagit ner i närheten för två gånger vibrerade hela huset. Sedan ett par timmars sömn och nu är det snart dags att jobba 🙂

Maria
0

Godmorgon.

Ska strax ge mig iväg till bussen. Jag har tur numera och har bara "tre hållplatser" till jobbet på Sahlgrenska.

Det blåser som attan så jag gissar att det är ganska kallt.

/Maria

Cristine
0

God morgon!

Vet inte än hur det ser ut utanför, fåår vänta tills det ljusnar lite.

fortsätter på temat is

Ha en trevlig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Thiah]
0

Jag hade tänkt att åka iväg på familje kafé med sonen idag. Men det blåser, snöar blötsnö i mängder och är halt under snön. Så jag tänker enbart gå till affären och sen hem igen. :(

aggeelin
0

Godmorgon!

Nu är det mer halt igen. Hoppas att kunna ta mig uppför backen och ut på vägen. Fortfarande mörkt och vackert ute är det 🙂gryning är vackert.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Godmorgon!

Strax åka och veckohandla, sen  har jag inget mer planerat.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

God middag till er alla

Ska i väg träffa en väninna och fika på stan. Vi har bokat en resa till november. De ska bli skönt.
Solen skiner idag.

Önskar er alla en skön fredag

fotokrafs
1

God eftermiddag! Nu blir det kaffe. väntar på att blåmesarna ska komma på besök för kvällsmat, alldeles tomt ute så inte säker att de hinner komma innan de ska sussa.. fast ser på bollen att de har smaskat en hel del under dagen. Bild från igår eftermiddag

Intehärutandär
0

4+ ute nu (då solen gått ner). Jag och sonen har halkat omkring idag. Först h-es färd med buss. Busschauffören kör som jehu:er. Sladdar in i snödrivor och genar över rondeller (vi har mest rondeller i Sverige tror jag, Top 3 åtminstone). Mådde riktigt illa innan jag klev på pga bussfobi och graviditeten - mådde inget bättre efter. 🤢

Och så traska 1 km mitt i vägen, för trottoarerna är inte rena. Försökte traska där, men halkade bara omkring. Fick spänna mig hela tiden. Så väl framme vid skolan, dit vi skulle jag och sonen var jag helt slut. Som ett vrak. Flåsande, grön och värkig. 

Vi gick hemåt iaf, fast tog bänkpauser. Första vid Resecentrum med a-lagare som bänkgrannar. Myyysigt… 😮De ville ge mig bäbis-namn. Vi gick ganska snabbt…Till en annan bänk på Kupolen. 

Märkte att Ica Kvantum har rätt många stolar att vila på inne på affären. Sådant där man inte tänker på som frisk. Skönt att vila vid konserverna. 😎

Nådde inte ned i frysdisken. Tjock-mage i vägen. Djupa frysar borde ha system som kryddor och läsk - att tar man den närmaste så flyttas nästa ett hack upp/fram. Frysar är eländiga för mig vanligen med, kort som man är får man stå på huvud i dem rätt ofta.

Nu är det skönt att det är helg och man får viiila!

[peter54]
0

God kväll 🙂

Nu sitter jag här med mer invanda grejer, en ny iMac. Kul med ny teknik, mindre kul med ett 12000 kr stort hål på familjekontot.

Här blåser hårt och lösa saker som snösläde och skyfflar far omkring. Två plusgrader och vägen är hal trots att den grusats. I backen skulle man nog kunna köra störtlopp på griller.

Maria
0

#12 Oj, det var en dyr apparat.

/Maria

[peter54]
0

#13 Det är nackdelen med Appleprylar, de kostar mer än PC. Egentligen inte så konstigt eftersom Apple har en enda tillverkare, medan PC tillverkas av flera tiotals olika företag.

Maria
0

Ja, det verkar vara två läger där när det gäller datorer.

Jag vet att många på Göteborgs universitet, när jag var anställd där, var väldigt irriterade när man mer och mer frångick "Mackarna" som man sa.

/Maria

annia1
0

God kväller. Är segare än sirap idag för jag blev väckt och sen svårt att somna om så kommer efter.

Imorse när jag stängde av datorn så började det smattra på fönstret. Nu är det runt 4 grader plus och tar i rejält i vindbyarna. Har töat rejält (+ regn antar jag) så ungefär hälften av snön har försvunnit.

Men upptäckte en positiv sak här idag. Vi har en ny snöröjare i år och den har varit ute och plogat vägar idag. Är nog första gången vad jag kommer ihåg att snöröjare är ute och tar bort slasket på vägarna. Nu om det fryser så blir det inte så spårigt, fast det blir ju halt.

Apropå datorer, skulle behöva byta ut min bärbara. Men den får hålla till windows 10 släpps senare i år.

.

Anders 50
0

#11 Jobbig dag du haft! Hade A-lagarna några kul namnförslag?  😃

Själv har jag haft en lugn dag, förutom att en vägtrumma havrerat på min väg, med följd av att det är ett stort hål i vägen. Men som tur är så finns det en annan väg. Men det ska min trevliga arrendator Inger fixa med sin grävmaskin på måndag, hon behöver ju komma hit med sina traktorer.

Och så kom en sommartorpare med en påse semlor lagom till eftermiddagsfikat. En liten muta för att han vill ha hjälp i helgen.

Intehärutandär
0

#17 Bajskorv på finska ? Det var ett förslag. Och Annika, Josefine, Maja (hundnamn enligt mig), Tjorven? Näh, vi gick då det började spåra ur. De var iaf "bara" sådär fylle-glada o hoppades att jag inte skulle trilla ute. Skum fylle-humor för övrigt.

Andorr
0

Är det verkligen bara jag som ser de två topplessa (istappstuttarna)? Men usch vilken fantasi jag har! 🤐😇😎

Ska genast skura min fantasi med grönsåpa, så att detta inte upprepas!

Skurar!

Anders 50
1

#19 Lite väl långa  "nipples" i så fall ?  😃

Men förstår hur du tänker.  Fantasi är nödvändigt för ett kul liv!  😉

annia1
1

Andorr jag hade inte en tanke åt det hållet. Men som anders säger fantasi är nödvändigt, sen tror jag det kan finnas en annan orsak till att du såg annat. Du skrev i tråden  "några timmar till övers" att du gillar att fota. Så jag tror du lättare ser på annat sätt på saker och ting vilket är positivt.

.