Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 457 ggr
annia1
3

God Morgon 13 Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla LK:are en god morgon.

Just nu är det lite över nollan och blåser lite då och då. Så får väl se hur mycket av snön som försvinner. Men det lär väl bli halt antar jag. Och idag måste jag iväg och handla oavsett väder och väglag. 
Har ett intressant projekt framför mig, får se hur det går att sova med tanke på hur ryggen känns.

Hoppas ni får en bra dag.

Bild från imagebase.net

.

fotokrafs
0

God morgon! Gick upp för två timmar sedan, makens väckning är strax innan 5. Har suttit och vikt papper. Om jag hade stort papper skulle jag testa göra en eller flera lampskärmar. Ska se om jag hittar något i eftermiddag. Ha en skön dag!

Cristine
0

God morgon Annia och alla ni andra!

Ta på dej broddarAnnia!

Jag har blivit utan vädermätare men jag tror vi har runt 26 grader idag liksom igår.

Glad att jag slipper gå ut.

🌺Önskar er alla en trevlig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Godmorgon!

Halt här! Enormt! Idag hämtade jag inte tidningen. För att göra det måste jag upp för en liten backe och det går inte i det här väglaget. Jag får gå ut bakvägen från tomten, tur att cykeln har dubbdäck.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

Godmorgon.

Ska strax göra mig i ordning för vi ska till veterinären med Moritz för återbesök.

/Maria

Anders 50
0

Godmorgon!

Faktiskt uppehållsväder här idag, lite ovant.

#0  Kyl ryggen med isklampar 5-10 min, ta smärtstillande och rör på dig.  🙂

#4 Hoppas det går bra.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Nu har vi varit iväg med Moritz igen. Han har en stor "flärp" av något slag som hänger ut i ena sidan mungipan och som han försöker putta in med tassarna. Han fick kortison och antibiotika med sprutor i nacken för att svullnaden ska gå ner. Dessutom ska han äta det i en vecka då vi ska på återbesök nästa tisdag igen.

Har det inte blivit bättre så kommer han förmodligen sövas och så får man ta bort det som hänger ut.

Han är i alla fall väldigt lätt att hantera både för oss och veterinären.

/Maria

Carrosh
0

Godmorgon!

Här är det plusgrader, och all snö håller på att smälta bort. :( Så idag blir det till att passa på att städa och plocka undan allt julpynt. Känns lite tråkigt att plocka ner det, det fick ju inte vara uppe så himla länge (tycker alltid julen känns alldeles för kort). Men jag ska inte bli som syrran min, som har kvar julpyntet ända in på våren, för att hon tycker det är mysigt. :p

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Intehärutandär
0

Är lite varmare här med. Inga minus femton, utan runt nollan.

Maria
0

#8 Oj vad mycket snö.

/Maria

stina63
0

God eftermiddag

Plus grader omkring 8 Grader är de. Regn och rusk blåst,. som de ska vara i Malmö vintertid,.
👋

Cristine
0

#10 Jag föredrar nog Norrland vintertid.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Snö är härligt men då ska jag vara ledig. Och inte ge mig iväg till jobb.
ja Snö eller regn. Vet i katten. tror jag föredrar regn då

Intehärutandär
0

#9 Det har kommit litegrann den senaste veckan. 😛 Innan har vi bara haft ett par cm. 

Såhär kan det se ut i Januari - februari

annia1
0

God kväller. Här ligger tempen på lite över 1 plus. Men det har faktiskt inte smält bort nå snö fast det är plusgrader, men på sina ställen är det halt. 

Var och handla och var till min brors grav och skotta bort snö så man kommer fram och kan tända ljus. 

Cristine jag kan inte använda broddar när jag kör bil, tycker dom bara är i vägen då. Sen aldrig lärt mig gå med såna när jag går på golv.

Anders tack för tipset, men det ska mycket till innan jag självmant lägger nå kallt på mig. Smärtstillande går jag på dagligen i alla fall. Så undrar hur det skulle kännas om jag inte hade dom. Fast det känns mest när jag rör på mig, bara ta det lugnt så ger det ju med sig. 

Maria hoppas det går bra med moritz

Snövit ungefär så som det ser ut hos dig ser det ut här. I mängd om man sticker ner nåt så ligger det väl på över 3 dm. Och ja visst brukar det vara mer snö vid den här tiden. Fast vintern är inte slut än.

.

Anders 50
0

#13 Sååå avundsjuk!

#14 Ja du vet säkert bäst hur din kropp fungerar och behöver när du har ont. 🙂

annia1
0

Anders det kan mycket väl vara så att kyla skulle hjälpa, men jag vägrar att kyla ner nån del om jag inte är absolut tvungen. Vill ha det varmt.

.

Intehärutandär
0

#15 Har Ni inte så här mycket snö om vintrarna? 😃 #13 är en gammal bild från 2009 kanske och runt där. Även vi har "drabbats" av de varmare vintrarna numer, så ibland har vi 4-5 dm snö i januari-februari (20/30 minus), ibland mycket mindre - t o m grön januari.

Intehärutandär
0

#16 Kyla ska man ha emot inflammation. Värme är skönare, men har man minsta inflammation så sprider det sig. 

Det lärde min mor med fibro mig - och senast min sjukgymnast.

Anders 50
0

#17  Sällan vi får så mycket snö här nere.  Nåt år då och då bara.   Denna vintern har jag inte behövt ploga vägen ens.

Normalt ryggont beror ju på en inflammation i en muskel eller fäste och den ska kylas ner. Min kiropraktor har gett mig rådet att också ta smärtstillande och gå ut och gå.  Det sämsta är ju att ligga eller sitta still. Och som väl är så slipper jag ju sådant numera.  

Men alla känner ju vad som är bäst och vet vad som brukar hjälpa. 🙂

annia1
0

Mitt ryggonda är vanlig hederlig träningsvärk. Dom muskler jag använt nu är det ju sällan jag använder i alla fall inte på det sättet. Så det ger sig. 

När det gäller snö. En normal vinter så brukar det ha kommit så det finns nånstans runt halvmetern högt ibland något mer. Men det brukar ju komma i omgångar. Ett år (kommer inte ihåg när) så damp det ner mer än en halvmeter på bara några timmar och tror det var i mars månad, men det var tack och lov en engångs händelse.  
Sen varierar det ju.

.

Anders 50
0

#20 Då är du snart igång med snöskyffeln igen!  😉

annia1
0

Ja, vare sig jag vill eller inte. 🤔

.