Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 740 ggr
Maria
0

Så mycket bättre

Idag börjar programmet "Så mycket bättre". Jag har sett de tidigare säsongerna och gillar konceptet men denna gången är jag tveksam då Carola är med. Det är nog en av de kändisar som jag har svårast för men jag ska ge det en chans,

Ska ni andra titta?

/Maria

Jane-Lyzell
0

tycker det ska bli kanon ja - Carola sjunger ju helt underbart

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria
2

Jag tycker hon är tonsäker och har en kraftig "tuta" men den är ganska opersonlig.

/Maria

Fridaaaa
0

Kommer inte titta denna säsongen, inga bra som är med tycker jag 😕 Vissa känner jag inte ens till, sedan är Carola med, orkar inte med henne eller Ola Salo 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Åh, Ola Salo gillar jag🙂

/Maria

NoEnd
1

Kollar enbart för Ola Salo haha 🙂

Intehärutandär
0

Klarar inte Carola (Skrååla även kallad). Hon är hemsk, fast jag kanske kan mute'a (stänga av ljud)  henne. 

Annars gillar jag programmet, men har inte följt det.

[peter54]
1

Jag ska nog titta, fast kanske inte idag, det går ju i repris när jag ligger fastslangad i veckan så jag sparar det tills dess.

Canskråla gillar inte jag heller, visst är hon duktig, men kan hon inte sluta att försöka låta som om hon forfarande var ett barn? Jag hörde henne sjunga med power och vuxenröst en gång och det var njutbart, men hon låter annars alltid som en liiiten flicka med söt liiiten röst. Hon får inga fler poäng på den stilen längre, jag lovar. 😉

Jag har sett det här programmet varje år och slagits av hur otroligt professionella alla de artister jag ogillat tidigare verkligen är, bara de kommer ut ur sin egen begränsade reportoar. Nu finns flera artister med som jag gillar och det ska bli kul att höra vad de gör av varandras låtar. 🙂

aggeelin
0

Vi gillar programmet och ska titta.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
1

Har aldrig sett det här programmet, bara zappat förbi nån gång, kanske stannat till lite och sen zappat vidare.

Och är Carola och Ola Salo med så missar jag inget.  De tillhör dem som man (jag) bara ska höra, inte se.

Är TV:n på så blir det nog AFV på 5:an eller nåt inspelat.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fruktgumman
0

Har TV:n på nu, får se hur länge jag tittar

aggeelin
0

Å. Ola Salo har gjort mycket bra! 🙌

aggeelin
0

aggeelin
0

[peter54]
0

Trycker du på bakåtknappen agge?

aggeelin
0

Hehehe. Det är mobilen som är knasig

aggeelin
0

Hehehe. Det är mobilen som är knasig

Mirinda
0

Jag gillade Ola Salos rollprestation i och översättning av Jesus Christ Superstar. Ett par låtar med The Ark föll mig också i smaken. 

Skulle kunna säga att jag såg programmet (sambon ville hellre se det än "Sport-Robinson" eg. Atleterna) för att höra Carola sjunga och Ola Salo prata. Att höra Carola prata är något jag helst undviker. Hon låter så förskräckligt tillgjord att det kryper i hela mig. Ola Salos bakgrund och hans projekt med Jesus Christ ville jag veta mer om.

Sen var jag lite nyfiken på Kajsa Grytt, som jag inte visste så mycket om, fast jag kanske borde ha gjort det. Min gubbe hade full koll på hennes tidigare karriär med Tant Strul.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Fridaaaa
0

#16 Förmodligen har du råkat klicka mer än en gång, lätt hänt via mobilen 😉

#17 Tycker hon tyvärr låter mer & mer tillgjort när hon sjunger med Carola, bättre förr 😕

aggeelin
0

Det var ett riktigt bra program igår tycker jag.

Maria
0

Jag tycker också det var bra. Spännande människor.

Någon som jag gärna hade velat se i programmet är Björn Skifs.

/Maria

aggeelin
0

Ja, Björn Skifs vore roligt att se. Det som är roligt är blandningen mellan olika typer av artister.

Maria
0

Ja blandningen har varit väldigt bra alla säsonger.

/Maria

aggeelin
0

Jag tycker också att blandningen varit bra. Den gör att det blir spännande tolkningar.

flisan708
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kollade igår och jag blev förtjust i låten som Carola gjorde till min förvåning. Kände inte igen den låten från Ola Salo men hennes tolkning var super. Inte lyssnat på Carola sedan jag var tonåring. 

http://www.youtube.com/watch?v=A8hDhcp_SpQ

aggeelin
0

#24 Visst var den bra!

[strutter]
3

Jag avstår att titta enbart på grund av Carola. Kan absolut inte med henne.

klampan
1

det  är ett skitprogram det där. Segt som tusan. Dom hade ju kunnat korta ner det och inte haft en massa utfyllnad. Varför ska vi se Carola spela cricket och ramla och göra illa knät?

aggeelin
0

Enligt vad jag läst på andra platser tycker många att programmet är för kort och bör förlängas - det är för snuttifierat och många vill höra mer av samtalen mellan de medverkande.

[peter54]
1

#27 Du kan ju inte diktera vad andra ska tycka. Jag tycker att det är ett riktigt bra programkoncept, särskilt för att vara en TV4-produktion. Jag har som jag sagt tidigare, lärt mig att respektera flera artister som jag, innan jag sett dem framträda med låtar ur andras produktion, tidigare dissat helt.

klampan
2

#29 nej jag har väl aldrig sagt vad du eller nån annan  ska tycka. Jag skriver ju såklart bara vad jag tycker precis som alla andra skriver vad dom tycker.🙂

Anders 50
1

#30  Ja tänk om alla skulle tycka lika och inte få ha nån åsikt ?

Men kul att det produceras program som så många gillar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

På tal om TV-program så har jag nyss sett "Allt för Sverige" Amerikaner som kommer och tävlar om att få träffa släktingar till sina utvandrade förfäder. Detta är fjärde säsongen och jag har sett alla😉

Så nu har jag gråtit en timme. Jag kan inte hålla mig när andra gråter och dessa amerikaner gråter mycket, haha.

/Maria

Niiinah92
0

Tittar för att jag gillar Orup och Ola Salo, tryckte dock på mute när Carola sjöng. Klarar inte henne som individ, åtminstone inte så hon framstår i media men gillar några av hennes riktigt gamla låtar och gillar som sagt övriga i gänget så det är väl bara att stå ut och som sagt trycka på mute ibland 😉

Mirinda
0

Det låter som om vi skulle kunna starta en liten Björn Skifs-fanclub här. Han är min svenska favoritartist. Jag har träffat honom ett par gånger och han var lika trevlig som han alltid framstår i TV-program, oavsett om han står på scen eller blir intervjuad.

En gång i mellanstadiet (på en julfest med alla familjer) imiterade jag B S. Jag mimade till en av hans låtar. Men det blev definitivt inte "så mycket bättre". Skivspelaren lade av mitt i låten och där stod jag på scenen och såg dum ut.😟 Det var mitt i värsta pinsamhetsåldern, så ni kan kanske föreställa er hur jag kände mig.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

flisan708
1

#25 Den är bra och den växer. Sjunger bra gör hon med!

citytjejen
1

Brukar inte kolla på Så mycket bättre, har dock sett delar av det avsnitt då de sjöng Ola Salo/The Ark-låtar. Men jag har också svårt för Carola, hon har sångröst visserligen, men jag tycker det ofta blir en massa "galande" och mer skriksjungande än vad jag klarar av 😃

/Christina

trollslända
0

På lördag när det handlar om Carola så förlängs programmet en halvtimme. 

Är det rätt att hon ska få mer programtid än de övriga? Och varför isåfall?

Fridaaaa
0

#37 Absolut inte rätt tycker jag, hon är inte värd mer tid än någon annan i programmet, bara löjligt.

Niiinah92
0

#37 Definitivt inte rätt!!

Maria
0

Jag tänker inte titta i morgon ikväll och att programmet är förlängt för att det är Carolas dag är ju helt på tok.

Carola är visserligen en stor stjärna men har väl knappast skrivit någon musik själv.

/Maria

aggeelin
0

Känner mig också tveksam till hur de gör Carola till den stora stjärnan. Kommer att spela in det som vanligt, tror jag, och ser det en annan dag. Imorgon när det går har vi gäster.

aggeelin
0

För visst är det imorgon? ?

Maria
0

Jag skrev först ikväll men ändrade😃 Det är imorgon, jag har kollat haha.

/Maria

Cristine
0

Denna var den enda som jag gillar utav Carola, den var riktigt bra.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
1

Jag har inte klarat av att se ett enda helt program. Så fort jag ser Skrååla, så ryser jag och zappar vidare. 🤔