Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 845 ggr
Maria
0

Kanel vs Kardemumma

Idag är det ju kanelbullens dag men själv föredrar jag bullar med kardemummasmak.

Hur är det för er andra? Gillar ni kanelbullar?

/Maria

tlover
0

Jag föredrar kanel, men det kan vara för att jag har vuxit upp med det, första gången jag åt en kardemummabulle var jag vuxen.

l'm back

VildaVittra
3

Degen ska vara smaksatt med kardemumma och sedan fylld med kanel.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Magi-cat
3

Varför välja ett av två goda? Båda så klart!👍

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
0

Även om jag gillar kanel så skulle jag nog ta den med kardemumma, men helst en fluffig bulle med äpple i.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Det är svårt att välja mellan två goda kryddor. Jag gillar båda. Men bullen får inte vara för söt då förstörs den goda smaken.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

Jag håller med #2 och #3, degen ska vara kryddad med kardemumma men den goa "gojan" inuti ska vara med kanel. Här hemma tillverkas två sorters kanelbullar. Dels vanliga och dels sådana vi kallar "tungbullar", de sistnämnda har myyycket mer smör 😃

Intehärutandär
0

Tycker inte om kardemumma mer än i chaite. Min favoritbulle är vanilj-, pistage- eller nötremons. Kanel går an. Kikade precis på ettan och God Kväll ? Min gamla skolkamrat från bageri visade olika utseende på kanelbullen.

Anders 50
0

Delar Snovit79:s åsikt om hur en bulle ska vara/smaka

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Tarotstollan
0

Alla bullar går ner! Fast kardemummabullar är lite godare än kanelbullar, kanske för att jag äter det så sällan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
0

Jag håller med #2

Bakade självklart en massa kanelbullar igår. Blev en 50 bullar ungefär igår. Redan ätit typ 10 stycken *klappar sig om tjockismagen* 😃
Det är då tur att kanelbullens dag bara infinner sig en gång om året. 😛

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

KPD
0

Det ena goda utesluter inte det andra. Jag föredrar kardemumma, men som traditionalist vill jag gärna ha kanelbullar ibland.

Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Mirinda
1

Jag strör på massor av kanel i fyllningen när jag bakar bullar. Fast jag byter ut strösockret mot vaniljsocker. Det blir mojsigt värre och "syndigt" gott.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Maria
0

Roligt att höra att vår smak är så olika🙂

/Maria