Dagens bildtråd 140911
Jag promenerade runt i skogen där en bra stund och följde än den ena viltstigen, än den andra. Jag gissar att jag var ungefär 200 meter in i skogen bakom gården som ligger efter vägen när jag plötsligt upptäckte en körväg. Inte en sådan efter traktorer, utan snarare efter hästkärror eftersom hjulspåren var grunda och smala.
Fina bilder!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Den lilla vägen i skogen har inte använts på säkert minst ett halvsekel, men jag blev ändå nyfiken och följde den en bit. Jag tittade mest ner i backen för att försöka urskilja spåren efter gamla hästdragna kärror och vagnar, så jag såg inte riktigt vad jag hade framför mig förrän jag lyfte blicken … där fanns en litet förfallet hus.
Från nordost ser det mycket förfallet och raserat ut, jag vågar inte gå in där tänkte jag. Om ingen har varit här på 50 år, kanske det skulle dröja 50 år till innan mitt skelett upptäcktes …? Nä, min bil står ju inte särskilt långt bort.
Åh, så spännande. Sådana upptäckter mitt i obygden är ju helt fantastiskt.
Jag älskar sådant.🙂
/Maria
Genom hålet på norrväggen kan man se dörrarna på södersidan, en arbetsbänk med diverse järnskrot, en kubbe med grova mothåll för att böja plattjärn och en hammare. Mitt på golvet ligger en del av en timmersläde och annat bråte. Mot väggen bakom kubben ligger en mycket stor radiator till någon gammal bil.
#12 Är det några slags medar eller en släde framför vagnshjulet tro?
/Maria
Å! Tack för fina bilder!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Häftigt! Jätteläckra bilder.
Synd på svampstället, om några år kommer det antagligen att krylla av svamp där då svampen brukar gilla resterna som blir. Direkt efter avverkningen kan det dock ta något år för svampen att hämta sig om det är sönderkört. Kanske du kan skicka någon bekant att checka läget om sisådär 4-5år? 👍
Wow så intressant med smedjan Peter men jag undrar varför allt ligger huller om buller.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#21 Tidens tand och att taket rasat in skulle jag tro. Där det inte rast något ligger inget huller om buller, utan är bara täckt av damm och boss.
De där vagnshjulen skulle säkert "Ernst" göra någon lampkrona av😉
/Maria
Jag skulle ha dem i trädgården och plantera örter i😉
Och på medarna skulle jag ställa lådorna med blommor i
#23 Haha Maria, du älskar att gnida den där fjollan i nyllet på mig😃
#26 Jag kunde inte låta bli😉
/Maria
Vilka fina bilder. Det är alltid spännande och gå in i gamla förfallna bortglömda byggnader….det gillar jag🙂Jag hade tagit med mig ett sånt där vagnshjul….det ligger ju ändå bara och blir skrot. Jag samlar ju på typ såna saker…..annars verkar det mest vara skrot.
Får man lov att fråga var det ligger? 🤐
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#28 Nja, någon äger det och jag tror jag vet vem, så inte tar jag något utan att först fråga om lov. Det ligger i nordvästra Uppland.