Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 467 ggr
aggeelin
0

Höga klackar till treåring?

Jag läste just i vår tidning att COOP sålde skor med höga klackar (ser ut som någon slags joggingsko med hög kilklack) till treåringar.

Jag har tidigare skrivit om att jag anser att barn (jag menar små barn) ska få vara barn och inte se ut som vuxna. Ibland också som vuxna som är festklädda eller "lättklädda" om jag säger så. Stringtrosor till treåringar har jag också sett.

Vad tycker du?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Gronstedt
0

Jag tycker framför allt att det är groteskt att sätta på små barn skor som påverkar benställningen. Men jag tror jag läste att de där skorna drogs tillbaka?

Afturelding
0

Detta gäller ju främst flickor, och det är väldigt ledsamt att vi från en så extremt låg ålder ska sexualiseras. 

Att höga klackar är dåligt för kroppen är ju dessutom ett faktum, så det är ju knappast en bra idé i sig självt. Man inte springa och leka i klackar heller.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tusstuss
0

Det finns ju till och med strippstänger till små barn i vissa leksaksaffärer i amerika. .-.

Portal Is Love, Portal Is Life.

ChristineL
0

Igår på nyheterna sa dom att Coop hade dragit tillbaka den skon pga av all kritik. 

Skulle aldrig falla mig in att låta mitt lilla barn gå runt med sådana skor.

Ulla
0

Det finns konstigt nog föräldrar som har så dåligt omdöme att de låter sina barn gå omkring i såna skor. Jag såg i våras en liten flicka (3-4 år) på Arlanda som stapplade runt i ett par skor med höga klackar. 😮

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Cristine
0

#5 Det låter inte klokt!

Hon kan få fel på ryggraden.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Helt galet.

Skönt att Coop tagit sitt förnuft till fånga.

/Maria

Fridaaaa
0

Idiotiskt. 
Tycker det är illa med bikini till små barn också t.ex
Eller vissa underkläder för små. Nej galet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VampireGirlElvira]1
0

Ett stort nej! Samma sak med bikini till småbarn som du tog upp Fridaaeriksson. Håller med dig om det.

Cindy S
0

Otroligt idiotiskt av Coop. Men man ser ju fler dumheter i olika affärer, så de trodde väl de skulle komma undan med att ge ryggproblem och utseendekomplex. Flickor i den åldern att de fortfarande kan vara nakna på stranden ska inte ha bikini. Nästa steg är väl baddräkt och den ska inte vara "sexig" heller.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -