Män och sport!
Visst är det underligt att det är sådan skillnad på män och kvinnor när det gäller sport,det är ju övervägande män som sitter framför Tv.n när det är en t.ex fotbollsmatch.
Är det något som inpräntas som barn?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag skyller på testosteron och tävlingsinstinkt. 🙂
Jag kan förstå att man kan vara intresserad i någon sport om man själv är aktiv inom dem men annars inte.
Att sitta framför tvn och bläddra mellan olika sportkanaler för att ev. hitta det minst tråkiga att se på, ser jag bara som en ursäkt för att slippa göra något som är viktigare t.ex. diska, klippa gräset, åka och handla, rensa stuprännorna osv. Alla tråkiga sysslor men tyvärr nödvändiga!
Jag tittade mycket på ishockey när jag var barn och yngre men nu sker det så gott som aldrig och jag behöver bara tänka på mig själv ändå och bestämmer helt över min tid!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ja jag undrar jag! Men jag har sån jäkla tur att min man (precis som jag) bryr sig inte det minsta om sport, så här är det inte tal om nån fotboll tack och lov😃Han kan gilla att kolla på motorsport och så utövar han fallskärmshoppning och det känns väldigt lagom!
/Christina
#3 Samma här. Min man är totalt ointresserad av sport. Det räcker att läsa i tidningen om vem som vann säger han.
I vad då? brukar jag svara😃
/Maria
#4. 😂!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Min särbo har heller aldrig brytt sig om sport tack och lov
skulle aldrig stå ut med en man som sitter hela vm framför tv.n
Tror nog det börjar bli väl så många kvinnor som män som är intresserade av sport, särskilt lagsporter som hockey och fotboll. Mitt ex var helt galen när det gällde hockey t.ex.
Och de gånger som jag av misstag råkar zappa in en kanal som sänder det här pågående eländet fotboll så tycker jag det är fler kvinnor än män i studion.
Men ikväll också . . . sen är eländet över.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag bor med en sporttokig karl. Helst ska det vara fotboll, och han brukar inte bara titta på den på TV utan han har även ett favoritlag här i stan, han går på deras hemmamatcher. På vintern är det hockey som gäller.
Jag är betydligt svalare inställd till sport. Jag kan titta på friidrott, om det är nån stor tävling. Men sen så följer jag faktiskt bandylaget på orten där jag växte upp, och betalar t.o.m. medlemskap. Lite roligt att de gick upp i allsvenskan förra säsongen 😃
Men fotboll är fruktansvärt tråkigt att titta på. Tur att VM är slut snart.
Jag är nästan lika intresserad av friidrott som frugan, men hon är mer fotbollsintresserad 🙂 Generellt tittar hon mer än jag på sport.
Oj då så fel jag hade..där ser man!