Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 2032 ggr
Cristine
1

Tidigt eller sent?

Som ni kanske vet så har jag aldrig kunna komma ifrån mina Spanska mattider fast jag bott så himla länge hemma, så jag äter kl 15.00 och kvällsmaten intar vi vid 9..10 tiden på helgerna senare.

Vilka tider har du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tlover
0

lunch mellan 11-12 ungefär och middag mellan 16-17:30 ungefär.

kvällsmat är ju mackan just före sänggående och intas ca 20:45 andra mellanmål är kl 9 och kl 14 och sen frukost direkt mans tiger upp (varierar mellan kl 5 och kl 8)

l'm back

[peter54]
0

Jag tillhör dem som lärt in mattider efter hur arbetsdagarna såg ut när jag var barn, frukost vid 07-tiden, lunch 11 kvällsmat 16.30-17.00

Egentligen bör man inte äta något efter kl 18 eftersom kroppen har svårt att förbränna det om man inte arbetar då, men jag brukar ta en kopp te och ett par knäckemackor vid 20 nånstans.

Så kallade "nattmackor" är rena "gröna döden" om man vill undvika bilringar. 😉

zabelle
0

#0 De Spanska mattiderna kommer jag aldrig att vänja mig vid, varken när vi är och hälsar på grabben eller när de är hemma.
Vi håller på att svälta ihjäl innan de kommer upp på fm. De äter kvällsmat vid 23-tiden, då vill jag sova 😴

Vi äter frukost redan vid 5 tiden på morgonen eftersom vi börjar tidigt. Lunch vid halv 12 och kvällsmat då jag kommer hem vid 6 tiden.

På helgen blir det "sen" frukost vid 8 tiden men lunch och middag ungefär samma tid som på vardagarna.

Zabelle   

tlover
0

vi har "sängtid" kl 9 på kvällen alltså skulle vi gått riktigt hungriga i Spanien 😃

l'm back

Afturelding
0

Frukost vid 7-8, lunch vid 12, middag vid 16-17 (ibland 18, och ibland går det ända till 20), kvällsmål framåt 20-21 någonting. Jag som försöker gå upp i vikt försöker ju äta så mycket som möjligt på kvällen istället 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

penke
0

lunch vid 15 har jag oxå
o frukost ½8 arbetsdagar
FM-fika runt 11

inget regelbundet på kvällarna,annat är en balja te,sent

penke

aggeelin
0

Vi äter alltid tillsammans på fredag och lördagskvällar och då blir det ofta sent. Klockan hinner oftast bli 19.30 - 20.30 innan vi sätter oss. Vi är vill ofta göra ingenting en stund innan vi äter.  På vardagarna äter vi enkelt på kvällen och ofta lite var för sig. Jag sitter just nu med en smothie, jag ska på yoga kl 19 så jag behöver lite i magen. När jag kommer hem blir det lite kyckling och en sallad, tror jag.

På vardagarna äter jag oftast frukost mellan 7.15 -- 8.00 beroende på hur tidigt jag ska vara på jobbet.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Frukost när jag stigit upp. Sen kaffe och nåt till på förmiddagen. Lunch har aldrig slagit igenom här på landsbygden, och har aldrig praktiserats, så det äts middag, oftast mellan 13-14. Kaffe och nåt till lite senare på em. och ett par mackor och the eller en öl vid 20-21 tiden.

Detta är mat-rutinerna när jag är hemma och mår gott! 😉

Men jag kan vara utan mat och vätska en hel dag också, om det kommer nåt emellan, inga problem!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

Äter inte middag efter kl 18.Gör det enbart om det är någon speciell anledning.

På vardagarna ser frukost mm olika ut beroende på när jag börjar skolan osv.

Men ledig dag försöker jag hålla dessa tiderna:
Frukost: 7-9
Mellanmål: 9-10 tiden (beroende på när jag åt frukost)
Lunch: 11-13 tiden
Mellanmål/middag (olika): 16-18 tiden.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

signemo
0

Vardag: frukost  7.00, en slät kopp kaffe 9.30, 11.45 middag, kvällsmat ca 18.00

Helg:  frukost när vi stiger upp allt mellan 7.00 till 10.00. Middag nån gång mellan 12 och 14.30.  En kopp kaffe på em. Till kvällen lagar vi nått gott. Tid ca q8  till 19.30 det är olika kan bli senare också

Var rädda om varandra

Anders 50
0

#10   "middag" = gilla  😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Caroline L
0

Jag har efter min kroatiska familjs influerande alltid ätit det största målet sent på kvällen o inte har jag några "bilringar"

Det är då hela familjen samlas. men jag går och äter hela tiden tycker jag från när jag vaknar då kl är ca 12-13 o framåt till kvällen.

Jag är en sån person som inte alls tänker på vad jag äter o när, riktigt ohälsosam ibland men jag äter inte bara onyttigt utan frukt o grönsaker varje dag med. men folk varnar mig att bara för att jag är smal nu kommer jag kanske inte vara de om 5 år.

men det problemet får komma då jag älskar min mat.

JereMina
0

Jag äter kl 11-12 och sedan 18-19

Intehärutandär
0

Frukost äter jag sällan, för jag mår så illa på mornarna. Äter lunch runt 12 och aldrig middag efter 18.00.

[VSK]
0

Frukost nånstans mellan 02:30 - 07:00 beroende på när jag vaknar.

Lunch försöker jag äta runt 11-12.

Middag runt 16-17.

Kvällsmat äter jag sällan såvida jag inte blir vrålhungrig. isf försöker jag ej äta senare än 20.

citytjejen
0

När det är vardag och vi båda jobbar äter jag frukost strax före 7, lunch runt 12 och middag vid 20 ungefär.

På helgerna äter vi lunch eller brunch runt 11 (även om vi vaknar tidigare än så), nåt litet mellanmål vid fyra och sen brukar middan bli vid niotiden på kvällen. Tycker om att äta middag sent!

/Christina

Bybo
0

Middagen mellan 19-21 typ