Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 567 ggr
Cristine
0

Vara någon annan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En gång blev jag tillfrågad om jag kunde hoppa in på en sjuk skådespelerskas plats..det var bara en fras som skulle sägas.

Jag fick en elegant klänning och vacker håruppsättning och var en kvinna som var lyckligt gift med en rik man. Min syster var så avundsjuk så jag hittade henne en dag i mitt hem kastandes  alla vaser och andra skira ting i golvet ( i rollen alltså)+ vårat bröllopsfoto sönderrivet. 

Då skulle jag säga Åh min gud..vad har du gjort..hur kan du hata mig så?

Det jag minns väldigt väl var påkläderskans djupa suck och orden Jungfru Maria.. varför får aldrig jag ta på  mej dessa kläder och vara en annan för ett tag.

Har du spelat teater i skolan eller eller någon annanstans eller har du klätt ut dej?

Hur kändes det?

i

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Aldrig gillat att spela teater.
Inte min grej alls.
Gjort det några gånger nu på högskolan, men nä inte min grej.
Vi gjorde även sånt i grundskolan. Avskydde det stort sätt varje gång.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

🙂Alltså är du nöjd med dig själv och ditt liv.

Afturelding
0

Jag gillar att spela teater!

Inget jag gjort ordentligt dock. Men lika fullt så har det varit roligt när jag provat 🙂 Jag hade länge funderingar på att bli kostymör, och jag har faktiskt cosplayat Elizabeth Swann/Turner från Pirates of the Caribbean en halloween 😃 Har planer på att engagera mig mer i steampunk också, och kanske rollspela i och med det.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
0

Låter kul Rebecca!m

Mooniq
0

Jag är ingen teaterapa heller, men i somras så var film i väst och spelade in scener på Munkedals station -för boken som jag tror heter 100-åringen som gick ut o försvann ska bli film. Det var en jättekul dag och vi som jobbade fick viska i telefon och stoppa godstågen bortanför plattformen och massa hyschhysch.. massa folk, tekniker, apparater, tält, mera folk, walkietalkies och allmänt rörigt. Till o med vakter som stoppade "vanligt"folk under tagningarna.. Det var jättekul att få en inblick i hur en filminspelning går till 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
0

Jag tycker om att klä ut mig och  spela någon annan. Det finns inte så mycket tillfällen men möhippor och födelsedagar där det finns tillfälle att klä ut mig - det gillar jag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
1

#2 Nja för mig handlar det inte om det. Gillar helt enkelt inte att spela teater 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Härligt de ni berättar om ..
Som barn ville jag bli skådespelare eller dansare,,, Gillade att klä ut mig Speciellt fina kläder

När jag gick omvårdnads linjen för x antal år sedan, Så fick vi göra något som vi ville själva om just de sociala omvårdnaden Vi skulle stå framme och ha en föreläsning men på vårt sätt,

Jag och en klasskamrat bestämde oss att vi skulle prata om MC.
Jag satte igång fick med min henne att vi skulle skriva en pjäs om detta. Handlade om en man som satt i rullstol hade MC och inga vänner, Och en kvinna som också hade MC men stort socialt nätverk omkring sej Dom träffades och började prata,  Den pjäsen hade vi två för klassen,
De var roligt

penke
0

Nää, stå på scen ..är inte min grej
 var jag på väg att skriva
 sedan skriver du om skolan..o minnet kommer tillbaka 😃
 upp till sexan, var jag ofta längst fram o spexade, improviserade
 o showade, både inför klassen, föräldrabesök o andra elever..
 (sedan bytte jag skola o JANTE dök upp) 😕

Tack för påminn, det hade jag glömt 😮

numera står jag iofs  också längst fram ibland,
drar igång föreläsningar, då oftast på samma golv som besökarna..

utan påminnet, skulle jag sagt, att jag kan inte förställa mig..

jag var mer inne på att jag har ju så många OLIKA roller i mitt liv
 en på jobbet, en annan hemma, en var i olika föreningar, en på 
 dansgolvet. osv osv  samma kärna, men olika prismor ..

det låter kanske knasigt, men jag ..svarar ju tex. i telefon olika
 på jobb, eller hemma, är olika med personal o danspartner

½ tillbaka till grundfrågan:
  så gillar jag spela roll(apa), utanför scen 😛

penke

Maria
0

När jag var ung ville jag bli skådespelerska.

Jag hade turen att få prya på Stadsteatern i Göteborg för min familj kände två skådisar där.

På den tiden så jobbade Kent Anderson, Ingvar Hirdvall, Eva-Britt Strandberg, Sven Volter, Göran Stangertz med många fler fortfarande kvar i Göteborg. De flesta försvann till Stockholm sedan.

Jag var hemligt förälskad i Lars Green som spelade med i "Hem till byn" Han var kompis med min bror och jag fullkomligt dreglade när han bodde hos oss en helg i stugan på landet.😛

Vi var och badade och han putte i mig från bryggan. Jag gissar att han var ganska trött på mig men jag var sååå stolt av att bli puttad i vattnet av Lars Green😃

/Maria