Vad har du för ringsignal?
Ja..vad har du för ringsignal på din mobil?
Det finns ju lite att välja på numera, en del väldigt irriterande, särskilt när mobilen ligger längst ner i nån väska och inte hittas förrän det ringt klart.
Byter du ofta?
Blir du irriterad på folks ringsignaler?
Jag har en vanlig signal (rrrring-rrrrring) som de gamla fasta telefonerna som hängde på väggen förr lät. Har haft den länge…ända sedan man kunde lägga in dem själv i mobilen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har en indianlåt med mycket trummor så den hörs verkligen he he
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
När jag köpte ny mobil förra året Samsung 3 så hittade jag en signal med indiantrummor och örnvissla/skrik. Den är jag helt frälst i. Har inte förmått mig att byta signal under detta året jag haft mobilen.
sms-signalen är en töntig/rolig - (typ smurf) röst som skriker woohoo you got a textmessage och så lite skratt på slutet..
I övrigt blir jag inte så irriterad över mobilsignaler. Men om det sitter nån o spelar spel, tex om man är på cafe, då brukar jag be personen sänka ljudet - DET är irriterande som tusan tycker jag… 😟
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag har bara en klassisk ring-ring ringsignal på min mobil. :) Sedan någon trevlig melodi som sms-signal. Men brukar sätta på ljudlöst när jag är utanför hemmet för jag brukar oftast lyssna på mp3 och tycker det är så pinsamt om telefonen ringer och jag inte hör pga musik i öronen!
Ja, jag kan störa mig på spel-ljud mer än ringsignaler faktiskt.
Jag har en vanlig ring ring signal men till sms har jag där det knackar, Knack knack.
Jag har en ring-ringsignal
utom när maken ringer,
då har jag en signal där jag säger ring ring
brukar dock oftast ha telefonen på ljudlös
Jag har ringsignalen "harpa" på iphone. Den är lugn och fin 🙂 Lite harmonisk sådär. Jag tycker också det är irriterande när mobilen ringer LÄNGST ner i väskan och i min väska har saker en tendens att försvinna. Jag hinner nästan aldrig svara. Har den på ljudlös när jag är i situationer där det kan störa numera. Pinsamt när man sitter typ i väntrummet på tandläkaren och det stor-ringer på mobilen och man hittar den inte. Eller i kön när man ska handla något medans man samtidigt letar upp sitt bankkort. Nej det blir ljudlöst för mig.
Har en väldigt snäll å fin ringsignal. Den är mild i tonerna. Avskyr låtar som är hårda å låter illa. Haft denna låt i några år nu å lär inte byta på ett tag heller. Sms signal byter jag däremot ibland. Kan störa mig rejält på folks signaler. Sen ogillar jag när folk talar högt i telefon på bussar, tåg ect. Är inte intresserad. Försöker stänga av eller lyssna på musik på sådana ställen. Om min telefon ringer så går jag antingen undan, svarar inte eller säger att jag ringer upp vid mer lämpligt ställe. Kan tänka mig att en del av er blir irriterad på min åsikt men vi lever i ett land där alla har rätt till sin åsikt.
#7 På det området är vi lika du och jag! 🙂
Jag är en sån där stenålders människa så jag äger ingen mobil.
Vanlig ring-ringsignal i mina mobiler. (Har 2) Men en av mina söners ringsignal får mig skratta varje gång när jag råkar att höra den.
En flicka säger till sin pappa…"pappaaaa, jag har dödat en geting med en hammare…(pappas mummel)…den satt på bilens motorhuven.."
(Minns inte exakt orden, men närapå.)
Den här har jag. klicka på det svarta "strecket"
http://www.laddamobilen.nu/gratis-ringsignal-old-phone-klassisk-telefon.php
Jag har en lite bluesig melodi med en röst som sjunger "you want this call" för att jag vill känna igen min mobil när den ringer. Oftast har jag på tyst - för jag har ett pip för när någon spelar wordfeud med mig och det kan bli irriterande för andra.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
wordfeud och quizkampen är kul spel. jag har på ljudlöst, kollar när jag har tid så ibland kan det ta tid att spela. heter Mooniq66 om nån vill spela med mig 🙂
#13 Jaa, spelar gärna! Jag behöver en mottävlare i quizkampen! (ja, wf också men där har jag många motspelare)
#13 Jag skickar en inbjudan om en stund
Vad är quizkampen för något?
/Maria
Quizkampen är frågesport. 3 snabba frågor på tid, man får 4 alternativ till varje fråga. Jättekul spel som går rätt fort att spela. Har du nyare mobil så kolla apparna, den är gratis.
Skicka inbjudning på quizkampen till mej med om ni vill möta, heter "Caroline773"
Ska kolla detta.
/Maria
Har en gammal mobil och valde "Merry Christmas" när jag fick den och den låten har jag kvar. Troligtvis en av mycket få i Sverige som har den!
SMS signalen går inte att ändra utan det är bara två snabba tut-tut och sen tystnar den.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har stycket Diagon Alley från första Harry Potter filmen 😃 Så nördig är jag. Jag har även Voldemort med ett par dödsätare som bakgrundsbild på telefonen. Och så har jag utvalda delar av Fenixordern som skrivbordsbild på datorn.
Men nej, jag brukar inte bli irriterad på andras ringsignaler. Min far hade en riktigt hemsk ett tag, och det blev ju inte bättre av att den ringde innan klockan sex på vardagar och sent på kvällarna.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se