Medel mot flugor
Har ni några bra tips hur man blir av med flugor?
Vi har överallt i huset, och dem skitar ner över allt, man kan tro att vi inte har skurat av skåp osv på hur länge som helst och det är superjobbigt att få bort.
Har ni med samma problem?
Har ni tips hur man kan få bort flugor och flugskit?
Vi kan inte spreja med radar eftersom vi har marsvinen.
Och såna "remsor" man hänger i taket eller sätter på fönstrena bli proppade efter bara några timmar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oj jag trodde nästan flugor var utrotade.. Ser dom nästan inte alls, Såg en i stugan i somras, men de är det ända.
Har inga tips alls hur man ska få bort dom.
Oj, ni måste ha mycket flugor
Skulle just skriva klisterremsor. Det är nog ändå det bästa jag kan komma på. Du får byta ofta bara.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Inte här tyvärr :(
#2 Ja vi har en hel del flugor, fattar inte vart dem kommer ifrån, om det är för att svärmor och hennes man har kor och får och höns, dem bor ca 600-700 meter ifrån oss. Sedan har vi med höns. Vet inte om de kommer därifrån? Jobbiga är de i alla fall.
Blir att skrubba sen när dem är borta! Enda bra med vintern: inga flugor :P
#4 Tack bra sida. Ska kolla där :D
Du har nog rätt i att djur drar till sej mycket flugor! Likaså om man har frukt som står framme.
Här är inte mycket flugor. Jag slår ihjäl mina..eller dammsuger upp dom! 
Det finns ett medel, kommer inte på vad det heter, man penslar på en bräda som man hänger högt upp i ladugården så inte andra djur än flugor kommer åt. Förut hette det Alficron men det heter nått annat nu.
Besök en Lantmannaförening så kan de nog hjälpa Dig.
Jag brukade börja flugsäsongen med att hänga upp det i ladugården, strö ett medel över gödslen i gödselstan, Var effketivt o bra. Hoppas Du hittar det.
Det hjälpte inte hur fruktfritt o annat vi hade det inomhus, de kom in ändå.
Var rädda om varandra
#7 Vi har aldrig frukt framme, städat minst 1 gång/vecka till marsvinen (dom går 2 och 2 i stora burar), så vet att det inte är det i alla fall :D Men ska absolut kolla upp det!
Tror ändå att marsvinen drar flugor trots att du håller rent. Hönsen är nog inte oskyldiga heller…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tror nog också att djuren är flugmagneterna. Finns det poop så finns det flygfän. Men så beror det även på miljön runt omkring totalt sett också.
Lycka till i kampen mot flugorna!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Här är också mycket flugor, de följer med in så snart någon öppnar dörren för att gå in eller ut. Orsaken till att det finns mycket flugor är förstås att det finns mycket kor och hästar nära.
Vi har en slags penna, den ser ut som en stor tuschpenna. med den drar man ett brett streck (osynligt) på fönstret längst ner vid karmen. Alla flugor hamnar där under sin vistelse inomhus någon gång. Har flugan väl satt sig eller gått på strecket så dör den efter en stund.
#9 Nej hönsen ärverkligen inte oskyldiga. Marsvinen är inte lika farligt :)
#11 Okej, får testa en sådan penna :)

#13 Gammal tråd men skadar inte att den tas upp igen 😃
Ser ut som en smart maskin 😛 Kanske skulle testa en sådan…

#14 jag tror den är ny för i år för förra året behövde vi en och köpte en för inne bruk på Jula men denna funkar ute/förråd så hade den funnits då hade vi köpt denna på Biltema.
#15 okej 🙂 Får kolla in det 😛