Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 428 ggr
Cristine
1

God morgon 15 augusti -13

Är det någon mer än jag som undrar vart sommaren tog vägen? Det är inte klokt! Kallt och höstlikt är det idag,nog skulle man velat ha ett bättre avslut på några dagars regn. Förät er nu inte på pannkaka idag och glöm inte ärtsoppan , ha en lycklig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
1

God morgon Cristine och alla andra.

Solen skiner från en molnfri himmel och det är alldeles vindstilla. Augusti och September kan många gånger vara skönare än mitt i sommaren. Luften är klar och hög och temperaturen kan ligga runt 20 grader. Härligt. Så ta inte ut någon sorg ännu att sommaren är slut😉

Fin dag på er!☀️

aggeelin
1

Godmorgon på er!

Solen skiner och jag hoppas på en fin sensommardag. Jag läste häromdagen att här i våra trakter kommer den meterologiska hösten i slutet av september, så jag hoppas på fina dagar än ett tag.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

God dagens Cristine' Gunilla o Lilla agge..🌺.

Håller med att sommaren har gått fort.Vad F.N tog den vägen..Puts borta…

Fast jag håller med Gunilla vi har många härliga dagar framför oss till nästa sommar..

I dag har vi sol o klarblå himmel o ca 22+ ute. kan det bli bättre..

Ja fin dag till var o en här i burken..Vink''''''

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

Godmorgon  15 augusti….   

Många jägare skulle nog gilla att det var den 16:e idag 🙂för den dagen är rågbockarna lovliga!  😃

Annars är det bra här, morgonsysslorna är avklarade, djuren liksom jag har fått mat och nu är det TV-tittande på VM som gäller en stund.

Ha en bra dag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon!

Solen kommer till & från, men ser ut att bli regn idag med suck. Märks att det börjar närma sig höst ännu men än är den inte här 😉

Jobb ikväll sedan ledig fre-mån, skönt!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MotherEarth]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fin dag önskas till er alla:-))) Fin bild Frida🙂

Fridaaaa
0

#6 Tack ska du ha. Läcker uggla 😛

[MotherEarth]
0

:-)))

Maria
1

Jag tycker forftarande det är sommar så länge det är augusti.

/Maria

Fridaaaa
0

#9 Ja jag med, hösten börjar i september för min del 😉

Maria
0

#10 Japp, håller med dig. Det kan vara kallt i augusti men det är fortfarande en sommarmånad tycker jag.

/Maria

citytjejen
0

God dag!

Åh, ärtsoppa är så gott, speciellt hemlagad som är tjock i konsistensen och så en stor klick senap till, mums!

Jag sitter i "husarrest" och väntar på leverans från Ikea, mellan ett och fyra skulle de komma. Så ikväll blir det en del möbelmonterande övningar, en säng och en byrå, tur jag har en händig man säger jag bara. Jag är också med och monterar, men det går, och det går långsamt och svordomar förekommer frekvent😃

I morgon åker vi upp till Hälsingland, mannen ska hoppa fallskärm och jag ska få lantluft🙂Och kanske hoppa med mannen om det finns nån lucka i schemat.

Ha en fin torsdag gott folk! ☀️

/Christina

Toyan
1

God middag.

Efter en solig men kylig morgon är det nu mörka moln på ingång igen.

Jag gillar hösten med alla vackra färger och klar luft, med en stund till kan det få vara sommar🙂

Ha en fin dag🌺

zabelle
0

Hallå i lådan!

Om en liten stund tänker jag hålla helg :)
Har faktiskt varit en bra första vecka på jobbet efter semestern.

Malmöfestivalen drar igång i morgon och det börjar bli rörigt i trafiken redan nu. Det blir säkert ett varv där i helgen och nån runda nästa vecka. 👍

Zabelle   

stina63
1

Goeftermiddag

Så var det torsdag och jag har tvättat idag, Så bra för solen skiner idag, Får hoppas att det blir så resten av veckan

Jösses de stämmer Zabelle att det är malmöfestivalen nu.
Men zabelle de fixade sig med Hugo, Kom på att jag har en trimmer som jag köpte. De gick mycket lättare och han reagerade inte så mycket då. Så han fick behålla pälsen

aggeelin
0

Håller med ovanstående, augusti är en sommarmånad  - sensommar.

Höst - sept, okt nov

Vinter - dec, jan, feb

Vår - mars, april, maj

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
0

.. det e bara vädret som inte fattar att det fortfarande är sommar, enligt almanackan… 😟

Igår morse var det 12 grader ute.. Idag hade jag 10,5 när jag åkte till jobbet kl 5.50.. Nu på em så blåste det kallt och solen gjorde sitt bästa mellan molnen.. Nu har de stora mörka, gråa molnen rullat in och vädergudarna lovar regn i dagarna två.. varför har dom alltid rätt när det gäller regn?? men inte när det gäller solsken….?? 🤔

Jobbat fm idag, fikat med Majsan och sen gjort min promenad med nytt rekort på 9,10 på en av km-tiderna.. medeltid 9,15 -jag e supernöjd! Ville sen kroppen krympa 3 storlekar till så skulle jag hjula runt på torget..🤪

snart fredag - ser fram mot 3 lediga dagar….. för att få röja i källaren..🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[MotherEarth]
0

Smyger in i kvällen och önskar er alla en forts härlig sommarkväll :) 24 soliga har vi haft idag..Inge höst i fjollträsk än..! Lycka till med sängar å fallskärmshopp osv:) "viink"

Anders 50
0

Gokväll!

Efter VM-Guldet var jag och lade i mina 5 kräftburar i bäcken, ska testa på ett annat område än det vanliga.

Så istället för många andra jägare så jagar jag kräftor i stället för råbockar (premiär) i morgon bitti. Men två av mina kompisar kommer hit och sitter en stund från gryningen och framåt. Undrar vem som får nåt byte av oss? 😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

#15 Så bra att det löste sig med Hugo!
Behöver du badhjälp vid nåt annat tillfälle så bara säg ifrån så hjälps vi åt!!

Zabelle   

stina63
0

* 20 Tack zabelle Då hojtar jag till,