Använder du naturens örter
nu när det finns så mycket gratis till matlagning, te, kanske till vin, likör, eller hudcremer?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag odlar ju en massa örter som jag har till matlagning.
/Maria
Förra året så hade jag ringblommor, tog blombladen och la i Extra Virgin Olive oil och gav bort i presenter, det var rätt uppskattat. Några av mina vänner har eksem och psoriasis.
Har funderat på - varje år - att prova nässlorna som växer hej vilt, men det har inte blivit av än…. 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vi odlar också örter. Men ja, jag plockar nässlor b.la :) Jag måste vara väldigt försiktig dock, eftersom att jag är allergisk. Är de lite för stora och bränner mig så måste jag ha kortison.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#2 Smart idé! Kanske vore en anledning att odla Ringblommor. Jag är inte förtjust i färgen (särskilt orange)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ha, minns när sonen var liten och vi hade en hel rabatt med Ringblommor och jag tänkte plocka in en bukett.
Jag bad honom klippa några blommor.
Han dröjde och när jag kom ut så hade han klippt av alla kronblad så bara den gula "knappen" i mitten fanns kvar😃
Barn tar allt så bokstavligt. Han gjorde ju precis som jag sagt.😉
/Maria
Jag fick en salva på ringblommor av GunillaF som ganska snart tog slut för att den var så bra.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#7 Åh vilken vacker färg.
/Maria
.. å så då till sist rallarsvingen NEON… 😃 Det bästa är att sniglarna kör gärna förbi Ringblomman. Jag köpte fröer på www.froer.nu och www.raravaxter.com - två sidor att rekommendera!
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃