Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 1208 ggr
Cristine
0

Hur många gånger...

om året åker du utomlands?

Du som inte gör det..är du inte nyfiken på andra länder!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Aldrig 🙂
Varit i Danmark några gånger och Mallorca 1 gång.

Avskyr att flyga. Flyger max till Stockholm helst, inte längre.
Nja är sådär nyfiken, men kostar pengar, flygresa dit & hem, djurvakt och massa annat. Så betydligt lugnare att stanna i Sverige 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Vi har ofta åkt utomlands en gång om året. Jag tycker om att resa. Som Frida säger så är djurvakt ett problem vid resor.

Om vi åker bort över natten kan vi han någon som går in och ger katterna mat och tömmer kattlådan men om vi blir borta längre blir det svårare med kattvakt. Vi vill att det ska vara någon i huset om vi är borta en vecka.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

zabelle
0

Eftersom vi har en grabb boende i Spanien blir det några gånger om året dit och kanske en semestervecka i Grekland.

Djuren har annars varit ett problem, men våra grannar passar katterna när vi är borta. Katterna bor kvar hemma, grannarna tittar till dem på morgonen och en stund på mitt på dan, tömmer låda och ger mat. På kvällarna får katterna vara hos dem några timmar med lek och bus. Då är de trötta och klarar sig själv över natten.
Men visst har man lite dåligt samvete…..men jag tror att de har det bättre hemma än på pensionat.

Zabelle   

[GunillaF]
0

1-2 ggr/år oftast.

Mooniq
0

Jag har aldrig flygit.

har varit i London, Amsterdam, runt i Danmark, Norge o Sverige med båt/bil.

Har aldrig haft prio på att spara till resor, nu när jag har hus så är huset prio ett.. största önskan är ju mc-kort (tidig 50-årskris?)

Önskar se Inka/Maya-riket, det är mäktigt. Discovery har mycket program därifrån och jag blir alltid impad. Machu Piccho och de andra framgrävda städerna - säger bara wow!! 

När jag har semester så vill jag lata mig, inga måsten, inga sönderplanerade resor.. bara lata mig och göra småturer till vänner.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Afturelding
0

Väldigt sällan. Nu när vi var i Rom så var det åtta år sedan jag var utomlands sist.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[VSK]
0

Jag har inte ekonomin för såna resor, men hade jag det så ligger Egypten och Uganda pyrt till 😃

Anders 50
0

Har aldrig varit utomlands. Har varit bunden till hem och djur, men har heller inte känt nåt behov av att åka utomlands…och särskilt inte på nån solsemester.

För övrigt gillar jag inte långresor, och absolut inte att flyga.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Förr reste vi mycket. Varje sommar när sonen var ung. Då brukade vi båtluffa i Grekland. Det var härliga tider.

Sonen och jag åkte några år på restresor precis när skolan börjat och då också till Grekland så jag känner mig hemma där.

Kroatien är en annan favorit.

/Maria

Cristine
0

Jag har rest klart, hela mitt liv har varit ett resande hit och dit, så nu är jag less och har grävt ner mina rötter stadigt i Tynderömyllan

penke
0

när jag var grabb, hade jag tid men inte råd ..
som tur var, gjorde jag många resor ändå då.. 😃
+ nån charter/sista minutenskidbuss till alperna varje år

nu är det ett tag sedan jag reste
 mest nå´n charter-trip till solen
 inte riktigt samma sug längre
jag gör mina inre resor *ler*

jag undrar vad som händer i själen då
på resan..
 varför är det lättare att prata med grannen då ?

penke

Caroline L
0

Jag reser inte så mycket. Om jag gör det så är det hem till Kroatien men annars reser jag inte runt alls faktist. Men i själva Kroatien reser jag runt mycket, familjen bor i Zagreb och vi bilar alltid ner till havet oftast till Pag, Zrce eller Split och sedan bor resten av släkten i Petrinja. Det är ett väldans åkande då.

Det är klart att charter-sol-semestrar lockar och någon gång ska jag självklart göra det men nu prioriterar jag de eventuella resorna till Kroatien eller Serbien. Hem alltså :)

Bybo
1

Typ aldrig. Inga pengar. Men, sen…någon gång…dåååå :))

aggeelin
0

#3 Jag skulle vilja hitta en bra lösning på kattproblemet. De är våra familjemedlemmar och jag vill inte lämna dem hur som helst.

Hur reagerar katterna på att komma hem till grannen?

Våra är sex år i sommar, så det är nog för sent att börja ta dem till grannen. De är vana att åka till stugan och när de var små flyttade vi några gånger.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
1

Har inga tankar på å åka längre söder ut än Tyskland där jag var över gränsen o vände..Norge Danmark har jag med varit i…Finland skulle jag villa ta en tur till med om tillfälle ges…

Ingen längtan till något sydligt land..Där i mot så gillar jag o se på foto o hör berättelser, tycker jag är spännande..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Jag har haft mina katter på pensionat..de har haft eget rum fönster med stor nisch och stor utegård där de fått vara 2 och 2. Har det regnat fick de springa i korridorerna ett par timmar var åt gången

fotokrafs
0

Jag har inte suget att åka utomlands, mer än till Norge.
Min man har än mindre lust att resa utomlands,
dessutom tror jag att han är lite flygrädd.

Jag har varit i Norge, Köpenhamn, Leipzig och på Mallorca

flisan708
0

Jag åker utomlands en gång om året. Åker gärna dit det är varmt och skönt. Grekland är min favorit. Längtar till augusti och Kreta.

[typellisch]
0

Under 2009 var jag utomlands var tredje månad bokstavligt talat :) Paris, London, Gran Canaria och Berlin (konsert).

2010 var det kryssning till Tallinn samt Turkiet.

2011 köpte vi bil istället för att en dyr resa men vi åkte till Amsterdam för konsert + förlovning.

2012 fick vi i julklapp spa-weekende på Åland.

Har även varit i Danmark, Grekland x3, Finland.

Åkte oftast med mitt ex, det var härliga tider och idag är vi goda vänner istället!

Visst har jag varit utomlands men nu är det skönt att bara stanna hemma :)

Stephanie
1

**Hur många gånger om året åker du utomlands? **Ingen

**Du som inte gör det..är du inte nyfiken på andra länder! **Jo, absolut. Men pengar växer inte på träd, inte hos oss i alla fall 🙂 Nån gång skulle jag vilja resa… Jag skulle vilja upptäcka världen, åka på solresor, matresor, shoppa, klättra, titta… Åh.. Vad mycket jag skulle vilja…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Jessicahagstrom94
0

när vi åker blir det en gång på ett år. men det händer inte varje år, förutom nu några år i rad. på tisdag blir det grekland ;)

[typellisch]
0

#21 Trevlig resa! :)

Jessicahagstrom94
0

#22 Tack! :D

Ska tillägga att jag är sjukt flygrädd så det bidrar också till att jag är väldigt nöjd med en gång per år :)

[typellisch]
0

#23 Usch :( Duktig du är som ändå åker! Känner dom som inte klarar av att sätta en fot på ett stillastående flygplan.

Jessicahagstrom94
0

#24 aah! :/ så illa är det inte, men jag brukar få en mindre trevlig nervositet, hjärtat klappar på som attans och i värsta fall får jag svimningskänslor om jag inte lyckas lugna ner mig tillräckligt.. ibland undrar jag även varför sjutton jag ens gav mig in i det, brukar även sitta och tänka på värsta tänkbara även när jag försöker att inte göra det.. vet inte hur jag ska bli kvitt dessa tankar om att planet kommer krascha..

när jag var mindre grät jag alltid innan för att jag trodde att jag aldrig skulle få se min resterande familj igen för att jag trodde att planet skulle krascha..

snigelpiga
0

Cristine säger #10 samma sak som gäller mig. Jag har rest klart. 🙂

Hela mitt liv har resväska och jag haft nära relation , men ca fyra år sedan fick jag nog. Gömde väskan, och känner mig nöjd. 🙂

[typellisch]
0

#25 Vad jobbigt :( Men tycker du är jätte duktig som trotsar din rädsla! Starkt gjort!!!

Jessicahagstrom94
0

#27 Tack! får se hur jag mår på tisdag då! ;)

[typellisch]
0

#28 🙂

penke
0

flygrädsla.. jag läste ju Biggles som pojk..
flyga var min livsluft ..tills jag började hoppa fallskärm
 uppstigningar med så många "skruttiga" flygplan,
 när jag kunde se på nära håll hur enkla o bräckliga de är
 alla vajrar o stag, lappade vingar mm
 inte de tekniska under jag trodde innan

med en skärm på ryggen var det lite lugnare
 det år inte bara för de är värdefulla de flesta hoppare
 tar dem som handbagage i passagerarflyg …

några turistflighter har gjort mig illamående
 när jag hör hur det tänjer på matrealen i planet
men,men..jag tror ju på ödet
 är det meningen jag ska landa ..hårt, är det det
 då hoppas jag det sker på hemvägen, när jag haft det roliga  😃

penke