Skulle du kunna ...
-
bo en månad i ett kloster.
Många i sydligare länder gör just det när de gått in i väggen. men nunnorna där är mycket aktiva då de brukar göra likörer eller öl, ostar, bröd av olika slag, kakor och tårtor, olja, tvålar…
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ett kristet alltså? Nej, fy. Jag klarar ju knappt av att vara i en kyrka. Stillsamheten skulle jag nog tycka om, men det kristna flyr jag.
Skulle dock absolut kunna tänka mig att bo i ett buddistiskt tempel och leva nunneliv där en månad dock.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag skulle kunna tänka mig det för en kortare period som en månad t.ex.
Mest för att jag skulle vilja veta hur det är att leva på det sättet som trots allt många kvinnor (och män) gör och har gjort genom tiderna.
/Maria
Ja, absolut! Har funderat över det Finns det möjlighet tro? (utan att kosta :-)
Fast, ska tillägga, att jag inte är religiös på nån fläck…
#4 Jag vet att det finns möjlighet i många av de katolska klostren i Sverige :) Jag har en vän som bodde på kloster ett par helger som liten, och hon bor i Lund.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#5 Aha..tack. Då kanske jag ska ta och googla lite :))
Jadå! Och särskilt i ett nunnekloster!
#6 Ska vi följas åt? 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
:)) Låter bra. Då har jag ju någon att hålla i handen…men, du, munkar funkar ju också :))
#8 Tycker kvinnor är mycket roligare att umgås med. :)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Jag skulle kunna bo där resten av mitt liv, bara jag slapp mässor och böner.
Ensamhet och avskildhet är det bästa jag vet!
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Nej det skulle jag inte. Deras "traditoner" passar mig inte, för om jag skulle vara där gissar jag att det ingår i paketet?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Frågan är, åtminstone för min del, rent hypotetisk eftersom det inte brukar finnas dialysmaskiner och dialyssköterskor i klostermiljö, men om jag kunde skulle jag ändå svara tvärt nej.
Jag tror att det skulle vara alltför begränsande att leva så. Jag vill ha min frihet att göra vad jag vill när jag vill och et tror jag inte är möjligt i kloster.
🙂
Kanske 😇
ja, Det skulle inte vara några problem. Utan det hade varit väldigt intressant..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jo jag skulle kunna vara där i en månad hämta tillbaka krafter få ny kraft energi,
Skulle kunna tänka mig att testa det i några dagar. Såg på go kväll för någon vecka sen och då var det en gäst som åkte till Italien en gång om året en vecka och stannade på ett kloster.
Jag skulle hellre åka någonannanstans och vara för mig själv. Jag tänker att om jag ska vara i ett kloster så måste jag delta i "programmet" där och det vill jag nog inte.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet