Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 658 ggr
[limitedZ]
0

Att gå vidare

Hej! Ny här på sajten, 20 år och just nykommen ur en 3 års lång relation.

Jag undrar om ni skulle vilja dela med er av era bästa gå-vidare-tips? Har aldrig varit singel under någon lång period och skulle denna gången verkligen vilja trivas i mitt eget sällskap och ta vara på den tid jag har med mig själv och växa utifrån detta… Jag blev dumpad, men han var så kall, otrevlig och oförståelig mot slutet så att det känns lika bra nu. Jag vill inte att det blir vi igen. Tacksam för allt 🙂

[Sisa]
1

# 0  Njut av din ensamhet!  Du är så ung, det finns säkert mycket Du vill göra innan Du binder Dej vid någon. 

Bra att Du klippte av..tids nog hittar Du den rätta!

Förstår om det känns jobbigt så här i början, men tids nog går det över.

Så mitt råd till Dej är..njut av livet, gör vad Du tycker om, planera Din egen framtid..och ta hand om Dej!     🌺

zabelle
2

#0 Välkommen hit, hoppas du ska trivas hos oss Skrattar

Det är aldrig roligt att bli dumpad och självklart blir man ledsen.
Man behöver nog gå igenom "depparperioden" innan man går vidare.
Du har redan insett att han inte var den rätte.
Nu kan du fokusera på dig, göra sånt som får dig att må bra. När du trivs i ditt eget sällskap, då gör andra det också.

"Att hitta någon att leva tillsammans med är kanske inte så svårt, men att hitta någon man inte kan leva utan är svårare"
Detta läste jag någonstans och tycker det stämmer så bra.

Zabelle   

[limitedZ]
0

#1 Tack! Jo man glömmer lätt att man är ung tror jag… Jättefina råd, jag ska ta hand om mig själv 🌺

#2 Ska säkert trivas här 🙂 Jo jag tror det är ett steg på vägen att jag insett att det måste finnas något bättre till mig. Jag har trott enda sedan vi blev ett par i princip att han var den rätta, ville verkligen ha allting med honom. Men något var tydligen inte bra nog ändå… Jättefint citat!

[Sisa]
0

# 3  Du får gärna komma in här på LK och prata av Dej, då det känns jobbigt.  Vi är bra på att lyssna!    ❤️

Cristine
2

Hej limitedZ!

Jag instämme med vad som sagts och tycker du har varit bunden alldeles för tidigt.

Livet är ett äventyr bara man lever det och det tycker jag att du ska göra, njut av ditt eget sällskap och gör en lista på allt du skulle vilja göra.

Gör den utan restrikstioner hur fantastiska dina önskningar än kan verka…. dröm och skriv, de kan slå in!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
2

Andra människor är lösningen på problemet 😉

Jag har blivit dumpad en gång i livet och även om jag kanske bidrog till det själv, kändes det fruktansvärt jobbigt och jag hade svårt att se något värde i någonting under säkert ett halvår.

Men jag fortsatte ändå med mina intressen och då träffade jag andra, skrattade med dem och åt dem när något dråpligt yttrades eller hände. Skrattet förlöser och att bara prata och umgås med andra människor som man trivs med är medicin för själen.

När jag själv började skratta igen blev jag plötsligt intressant för andra och efter några år träffade jag min fru som jag nu har levt i 20 år tillsammans med och jag hoppas på minst lika många år till.

[Sisa]
0

Håller med Peter,    gräv inte ner Dej, skratta och var glad!   Ett skratt kan leda till mycket     😃

citytjejen
1

Du är ung och det kommer ny kärlek igen, var så säker! Och tiden läker alla sår, som det heter, det kanske inte känns så nu men med tiden så kommer allt bli bra igen. 

Och som några andra här också säger, njut av singellivet, det är viktigt att ha fått uppleva det också, man behöver absolut inte binda sig när man är så ung. Man behöver inte binda sig alls om man inte vill det, men det är bra att ha fått känt på både singelliv och parliv. 🙂

/Christina

[limitedZ]
1

Tack ska ni ha allihopa! Betyder massor era ord ❤️ ska absolut se till att njuta av singellivet!

[Sisa]
0

# 9   Lycka till!    👍

vilmut3
0

#0: När jag gjorde slut med min kille så tänkte jag på allt dåligt han hade gjort emot mig, jag stängde av det som var bra om honom och bara tänkte på det dåliga.

Än idag kommer jag inte på något bra som han hade gjort emot mig.

Jag började älska mig själv och mådde så mycket bättre utan han.
Jag började läsa inspirerande tal om självkärlek och fick mer motivation att fortsätta framåt.

MonicaLagerquist
1

#11 Tråden är från 2013 så TS har nog gått vidare i livet.

Stolt ägare till tre La permer