I en ny stad
Hej!
För ca 2 månader sedan flyttade jag med min pojkvän till Göteborg. Jag pluggar på distans så det var inga problem att flytta med. Men grejen är att jag inte känner någon här, jag har inget jobb (pluggar hemifrån), och jag vet inte vad jag ska göra om dagarna. Jag söker jobb, pluggar, diskar, städar, försöker gå ut och gå. Jag känner mig stressad fast jag inte gör något och för ett tag sedan drabbades jag utav akut magkatarr och migrän, troligen pågrund av stress. Kanske tänker jag för mycket.
hjälp på vad man kan göra för att komma igång i en ny stad? och vad man kan göra om dagarna.
Kanske du har något fritidsintresse, sport du gillar?? För isåfall finns ju föreningar.
Annars finns här några förslag:
Citypolarna (finns på nätet) finns i de flesta städer i sverige där man kan söka vänner att göra saker med.
Volontärbyrån, man brukar kunna hitta både korta och långa uppdrag där man kan hjälpa andra samtidigt som man kommer ut och träffar nya människor. http://www.volontarbyran.org/
Jaa vilka bara förslag du har #1 Åsa S.
Hoppas du hittar nåt #0 AndreaPirlo92,men försö,att låta bli o stressa dig.Ta det lite lungt o tänk,att just nu är det så.Du kan just nu unna dig helt o pyssla hemma:
kanse baka o göra mat o frysa osv tills det bli för fullt😉Nej men ärligt talat…nu har du tid till sånt.Int vet jag du kanse redan gör eller har gort så.
Nå det tar lite mer än 2-3 månad innan man bli van till nya ställen osv

Om du hade en hund att gå ut med så skulle du lätt få nya vänner.
Kanske en "dagishund"?
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Förstår hur du känner dig-er. man känner sig så ensam o utlämnad på en ny plats…
Men du kan göra mycket bara du vågar o tänker till. Där du bor kan du börja hälsa på de som du möter i trapphuset tvättstugan.
Sen så är det ju o gå med i olika föreningar.
Men det är svårt o ge något konkret som ger dig en vän..
Men!!Lycka till…
Lena.P är jag i verkliga livet.