De nya digitalkamerorna
När jag lämnade tillbaka kameran jag köpte förra året så trodde jag att förutom batterilocket var det något fel på den eftersom den drog ett par batterier dagligen. Jag får en ny och läggeremellan för att få en bättre kamera, bara 400 kr skillnad men ändå. Till min förvåning drar den lika mycket batterier., så kameran blev inte billig trots det billiga priset.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Är det inte en kamera du kan ladda?
/Maria
Nej..jag var dum, skulle lagt till lite mer men hade liksom
inte råd.
Köp laddningsbara batterier och en laddare Cristine. Det extra kostnaden spar du in snabbt.
Du använder väl laddningsbara batterier? De vanliga tar slut jättefort.
Jag trodde inte det såldes kameror längre som inte hade ett uppladdningsbart batteri.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har två laddare ..en stor och en liten men de batterierna räcker ännu mindre tid och nyss så höll de på att ta livet av mej.. jag trodde någon tagit sig in och sköt mot mej men det var de blå batterierna som exploderade.
#5 Det är stor skillnad på lågprisbatterier och andra med bättre kvalitet även när det gäller laddbara batterier.
Jag köpte laddbara AA-batterier på Biltema en gång och de dog jättefort och efter bara tio laddningar så tog de inte laddning mer.
Du får inte stoppa batterier utan texten "rechargable" i laddaren, de exploderar. jag hade en väktarkollega som gjorde det med vanliga ficklampsbatterier, hon förlorade ena ögat när ett batteri exploderade.
6 Det står rechargable på dem Peter, jag har vänt texten uppåt.
Jag har ett platt batteri som tillhör kameran, som laddas via laddare i väggen, som man sätter i kameran, billigare och smidigt! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Jag håller verkligen med Peter. Det är stor skillnad på de dyra batterierna. Det är såå mycket bättre! Så har jag testat olika laddare också…och där tror jag också man ska satsa lite mer pengar. /H
Ja de är stor skillad på batterier och laddningsbara batterier, Man kännar på att köpa bra lite dyrare.
Jag har inte haft problem med med laddningbara batterier, Bara de att jag tar ut batterierna om jag inte använder den
Oj, visste inte ens att det fortfarande fanns digitalkameror med vanliga batterier. Inte vidare ekonomiska och batterilängden är hemskt kort jämfört med de som har litiumbatterier.
Vi har en äldre Nikon Coolpix med vanliga AA-batterier. Ett par batterier tål ungefär 50-60 bilder i hög upplösning och drygt 120-150 bilder i 1 mb.
batterier..o kameror
jag köpte mina "billiga"gröna laddbara på ikea,både AA och AAA
de funkar bra
kameran/mobilen får jag dock ladda nästan varje natt.. *skratt*
penke