Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 731 ggr
aggeelin
0

Godmorgon, måndag 4 feb

Godmorgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
0

Morrn agge och alla som kommer.

Ny vecka igen och nya möjligheter.

Önskar er alla en fin dagGlad

Maria
0

Godmorgon alla från ett regnigt Göteborg.

/Maria

[MossQ]
0

Skuttar in och önskar er alla en fin måndag :-)

[peter54]
0

God morgon Glad

Här är mulet och 4 minusgrader. Ofattbart stora samlingar rådjur har vi sett här de senaste dagarna. Två grupper med 6 och 8 djur nu på morgonen alldeles utanför vår tomt. Jag såg en löst sammanhängande flock på minst 20 stycken igår.

Jag trodde först att det var dovflocken som kommit hit, det var svårt att avgöra eftersom avståndet var omkring 300 meter och jag stod i solen, medan flocken rörde sig i skugga med granskog bakom. I kameran såg jag dock att det faktiskt var rådjur.

aggeelin
0

Här ser ut som om det är snö på gång under dagen. Ute är det mulet och ruggigt även om det inte är så många grader.

Nu är det dags att sätta fart på dagen!

Ha en fin dag!

Anders 50
0

Godmorgon!

Här är det 0-gradigt och snöar lätt, kan bli inslag av regn sa Pia Hultgren påTV nyss. Hoppas hon har fel.

Annars blir det en vanlig dag, en tur till skogen och sen blir det matlagning. Kalops på rådjurskött, ska bli mums!

Ha en bra måndag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

flisan708
0

God förmiddag! -3 och molnigt ute. Ska sätta lite fart nu, ska träffa en väninna kl 11. Inte setts på evigheter så det ska bli kul. Ikväll blir det spinning. Åh vad härligt det är att träna igen, mår så bra. Dax att hoppa in i duschen nu så jag hinner. Ha de gött allihopa! Kram

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon!

Hemma från praktiken :/ Fortfarande jätteförkyld. De sa att det var tydligen fler som var det nu på förskolan, så nog något som går! :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zabelle
0

God förmiddag från ett regnigt Malmö.

Då var det måndag igen, tycker dom kommer tätt, måndagarna Förvånad
Halva är snart avklarad så resten ska säkert gå bra den med.

Ha det gott!

Zabelle   

Afturelding
0

God morgon!

-2 och mulet har vi.

Jag tror att vi ska handla tidigt idag. Så att vi har något annat att tänka på.

Ha en bra måndag alla ni som tittar in här :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

citytjejen
0

God morgon! Ny vecka och ny kraft, förkylningen har nästan gett med sig nu så idag ska jag kravla mig ut på promenad och jag ska städa lite här hemma också.

Ha en bra måndag alla!

/Christina

stina63
0

Goeftermiddag

Ledig dag då blir det tvättning på schemat, Här i malmö så blåser de lite regnar har sig, Inte roligt alls, jag som hade tänkt putsa fönsterna, Men de får jag göra nästa gång jag får lust till de (inte). Tungan ute

Har funderat på de kommer nog beställa någon som puttsar mina fönster och inglasning här hemma.

Ha en skön måndagKyss

fotokrafs
0

God eftermiddag! Glad

Nu är jag hemma igen. Kul att träffa maken, men trist att lämna mamma. 
Önskar jag kunde vara på två ställen samtidigt.

Ha forsatt bra måndag

och krya på er ni förkyldaGlad

fotokrafs
0

Jag har tråkigt!
Vart är min man någonstans?
Vad har ni för er? 
Vad skall jag hitta på?

Cristine
0

Ta foton med din nya kamera och sätt inFlört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fotokrafs
0

#15 Kanske det.. men är så mörkt ute.
I och för sig kanske dags att testa blixten

Bara äta mat först.. Kanske återkommer Skrattande

Förresten nu har maken hittat hem Kyss

Anders 50
0

Äntligen kväll och magen har fått sitt! Trodde jag skulle komma från skogen tidigt idag när det skulle behövas lite längre matlagningstid, men icke!

Allt som inte kunde krångla gjorde det, så jag var hemma kl 16. Då inte ätit sen kl 8.

Men på med stekgrytan, i med de fina bitarna från rådjurslår, de brynes med lök, på med mjöl, rör om, i med buljong, kryddor, puttra på i 30 min. Sen i med morötter och massor med grädde och puttra på 30 min till. Provsmaka.

Tillasmmans med kokt Potatis, röd vinbärsgelé och syltad squash blev detta en festmåltid som hade platsat i tävlingen "Sveriges mästerkock"  Glad

Så nu är jag mätt!

(och det blev även 3 middagar till frysen)

aggeelin
0

#17 så gott det låter!! Räckte det att koka 60 minuter? Jag är så nyfiken bara för att jag blev bjuden på gryta som inte var färdigkokt för en tid sen. Men tror att rådjur är snabbkokt Flört

Anders 50
0

#17 Ja, rådjurskött av de finare bitarna räcker att puttra  i 60 min, men för säkerhets skull så brukar jag provsmaka. Rådjurskött är mört, extra mört om det har hängts rätt.

Älg får koka i 1,5 timme.   Och jag skär alltid gryt/kalops-bitar av de finare bitarna av älg och rådjur.

aggeelin
0

#19 å så sugen jag blir på sån gryta!! Mums mums!

fotokrafs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom på… jag tog faktiskt en bild igår.

Dålig bild på skruttig bil. Jag såg en Fiat 127
och det roliga var att den just den dagen "firade" 30 år i svensk trafik Skrattande

Grattis! Själv har jag 5 månader kvar Tungan ute