Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 1795 ggr
Cristine
0

Har du en spark?

Använder man inte sådana söderut?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Afturelding
0

Åh, när vi var i hudiksvall för två veckor sen var det massa folk som tog sparken till ICA.

Och där satt jag och undrade vad i hela friden de höll på med, jag har aldrig tidigare sett någon använda spark i verkligheten, haha. Så nej, vi har ingen spark. Antar att jag är uppväxt för långt söderut (eller kanske bara för att jag är uppvuxen i en ganska stor stad…)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

VildaVittra
0

Jag bor utanför Uppsala och kör hundspann med spark. Är det sydligt nog?Glad

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi använder spark i nordvästra Uppland. Jag är uppvuxen med sparkstötting och det har alltid funnits i familjen, även om det vissa vintrar inte har gått att använda den.

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2  He he jag tänkte just uppmana alla att lämna bilarna och använda hunden!

#3  Ja dina barn har jag sett på spark förut Peter.

VildaVittra
0

#3 Varför kan du inte köra spark varje vinter? Sätter man snömedar på sparken behöver det inte vara is/tjäle. :)

#4 Visst är det kul att köra hund! Fler och fler får upp ögonen för denna underbara sport, man måste ju inte vara tokig som jag och skaffa huskies.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[peter54]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Jag menar de vintrar när det inte funnits snö.

Så här såg det ut på gärdet bakom vårt hus den 17 januari 2012, trögt sparkföre. Flört

Anders 50
0

#6  Finns väl spark med hjul?  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

VildaVittra
0

#6 Oj, här hade vi snö till knäna då. Lustigt fastän vi bor i samma landskap.

Men det finns faktiskt hjulsatser att köpa för att sätta på sparken, tänk dig att komma på den till midsommarfesten.Tungan ute

Anders 50
0

Har ingen spark. Men förr i min ungdom hades det spark. Då var det vintrar och grusvägar som inte sandades och till och med skare som höll att åka spark på!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

SkrattandeJag föredrar nog att åka på min 4 hjuling till den festen.

När det var dåligt väder för medar satte barnen på skidor, men det var ingen bra idé för de snurrade fast dem med ståltråd. Julen 97 ville min bror låna sparken för att åka hem med sin fru de 4 km de hade dit. Hon satt och tyckte att det gick sakta, min bror kunde inte fatta varför det gick så tungt till och med i nerdförsbacke. Till slut upptäckte de ståltråden som lämnats

stina63
0

Nä men som barn hade vi en, Men den var det någon som stal för oss från vinden, Ibland skulle man behövt den även i Malmö när kommunerna inte skottar som dom ska göra, När det är snö som sagt, De är det inte alltid. Men jag skulle vilja ha en sparkat mej till jobbSkrattande

JereMina
0

Nej, jag har aldrig ägt någon men alla andra i byn har en eller flera-

Maria
0

Som Göteborgare så har jag aldrig ägt en sparkSkrattande Kanske borde skaffa en vattenskoterFlört

Däremot har jag åkt spark när jag varit i Dalarna förr om sportloven.

/Maria