Vilket århundrade...
skulle du vilja leva i en vecka och vart?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

1: vikingatiden
2: 1800-talet på en stor gård med vävstuga
3: Rom under Cesars tid.
4: USA innan de vita kom dit.
4 Sydamerika innan de vita kom dit.
Tänk om det fanns tidsmaskiner!!! ;-)
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag skulle också vilja leva i Sydamerika innan de vita kom, även om jag vet att jag kunde bli offrad till gudarna he he.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är nyfiken på Jesus och tiden därikring. Vad var det som gjorde att han blev "gudomlig" enligt många.
/Maria
Sedan skulle jag ju givetvis vilja vara en åskådare under Faraonernas tid i Egypten.
Helst under Akhenatons tid. Han som sägs varit gift med Nefertiti och pappa till Tutankhamun.
/Maria
Hm detta förutsätter förstås att jag garanterat inte blir påverkad av någonting själv, men, nog hade jag försökt ta ihjäl både Cortez, Pizarro och Vespucci om jag visste att jag kom oskadad ur det.
Jag skulle välja att … öhh, vänta nu, handlar det enbart om bakåt? Jag skulle helst fara 1000 år framåt för att se hur världen ser ut då, om det finns några vilda djur utöver kackerlackor, myror och råttor och om det finns natur kvar.
Bakåt vill jag bara åka om jag kan ändra på eländet och eftersom det inte handlade om det så vill jag nog inte bakåt alls.
Fick jag så skulle jag åka och ta bort alla kolonialistiska erövrare, alla slavtraders, ja egentligen alla erövrare rakt av, inklusive de som krigade i religionens namn, det blir alla århundrade som har gått, kan nog inte välja ut ett enda.
skjuta george w bush för att han krigade med religösa förtecken..
att skriva det på nätet är att be om en resa till guantanamo..
om/när tidsresor är,kommer någon annan hindra mig från att hindra det som varit,
då är det lättare o bättre ändra framtiden..även utan de maskinerna
men,en semester-trip i tiden..
då väljer jag en resa till restaurangen vid universums slut..
kanske en sajt-träff ? :- )
; penke
En vecka 1643 här på gården för att se hur "Bänkt och Elsa" hade det.
De är de äldsta som jag fått fram som brukat gården här. Har inte kommit längre tillbaks i mina efterforskningar.
1644 står "Elsa" ensam som brukare. En vecka då också hade varit kul för att kolla vad som hänt med "Bänkt"
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#4 Jag med, hade verkligen varit intressant.