Berättelsen om Pi
Planerna är att se filmen "Berättelsen om Pi" på bio denna julledighet.
Har någon läst boken?
Jag har bara läst om boken och så är jag en stor beundrare av regisören Ang Lee som gjort bland annat "Crouching Tiger, Hidden Dragon" och "Brokeback Mountain"
Väldig variation av regisören.
/Maria
Jag har sett lite reklam här och där, Men har inte läst den
Har inte läst boken, och tyckte filmen verkar sisådär på reklamen. Du får berätta om den var bra sen :)
Japp, jag ska rapportera när jag sett den.
Måste se "The Hobbit" också
/Maria

Läste boken för flera år sen och tyckte mycket om den. Har haft planer på att läsa om den, så det får bli snart.
Vet att kompisen oxå gillade den!
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag har tänkt se både Berättelsen om Pi och The Hobbit, men jag väntar nog tills de kommer på DVD.
Biografer är ett rent h-e för mig. Bänkarna är för trånga och jag kan inte böja knäna så mycket som krävs för att få plats. För att inte tala om vilket problem det blir om folk ska förbi, det är näst intill helt omöjligt.
Här har vi en liten, egen biograf. Skönt att slippa åka till stan och för att den ska vara kvar, besöker vi den ibland. Kostar bara 50 kronor..vet inte vad det kostar, att gå på bio i stan 
#6 Så har vi också, en Folkets Bio i Östervåla, 50 kr för "vanliga filmer", lite mer för såna som The Hobbit, som dels är mycket långa och dels hade Sverigepremiär i hela landet samtidigt.
Dock hjälper det inte mig, samma problem med alla biografer oavsett storlek.

Det bästa är ju att nya filmer kommer ganska snabbt numera på DVD.
/Maria
Ja..det är ju ändå skönast, att sitta hemma i soffan och se en bra film! 
#9 Jovisstär det väldigt skönt men vissa filmer gör sig sååå bra på bio
/Maria
# 10 Det håller jag med om! Att gå på bio och sedan fika någonstans är mysigt. 
Nu har vi bokat biobiljetter till söndag. då ska vi se "The Hobbit" i 3D.
Jag kom att tänka på att jag kanske blir alldeles snurrig av att se 3D med tanke på att jag har svårt för saker som rör sig och blinkar när jag är ute och går
Det återstår att se.
Har ni andra sett film i 3D?
/Maria
Tror inte det.
Försökte spela TV-spel en gång i 3D..gick inte alls! 
3D funkar inte för mig, det kräver att man har stereoskopisk synförmåga