Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 501 ggr
flisan708
1

Godmorgon 17/11

Uppe med tuppen! Varför vet jag inte men kaffesugen är jag! Spinning vid 1030, blir en bra start på dagen. Önskar er alla en skön lördag!

chik
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Dagens Flisan. Oj vad du verkar pigg..

O ni alla som kommer efter.En fin Lördag önskar jag er..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fridaaaa
2

Morgon!
Skulle ha åkt till tippen idag men det blir inte så, blir storstädning av huset istället :) Tar tippen på måndag kväll istället ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chik
0

Frida. jag tycker det känns härligt när man har varit på Tippen.. Då vet man att det är borta o inte ligger någonstans..

Här brukar det bli lite högar som man går o retar sig på…

Nu var vi på tippen förra veckan, så nu är det fint här..

Fridaaaa
0

#3 Ja visst gör det, därför ska vi göra det på måndag kväll när vi kan låna släpet :)

chik
0

…………………..

Tänker på Kapoin när jag såg denna kille..

stina63
0

Godmorgon vänner

Jösses spinna så här tidigt på morgonen, För mej räcker det att Hugo och Anton spinnerSkrattande

Ska iväg idag men ses senare i kväll

Ha en bra dag på er alla

aggeelin
0

Godmorgon!

Vi som är sega på morgonen sitter här med frukosten! Jag önskar i och för sig att jag orkdade gå upp på morgonen och känna mig  pigg men jag gör inte det. Jag har gått på tidiga pass på prov (kl 9) och det känns inte bra. Kallsvetten rinner och kroppen känns konstig.

Snart kommer min kusin och hans särbo. Vi ska gå på whiskey-mässa idag. Spännande! Min sambo och jag ska dela på proven så vi kan smaka på flera sorter men inte så mycket.

Ha en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
0

God förmiddag!

Nyss var det lite sol och några flikar blå himme, nu är det gråmulet och plusgrader har vi.

Har sovit gott och längre än jag brukar, behövdes.

Idag blir det puts av några fönster och lite annat som behöver göras.

Ha en fin lördag alla LK:are ut i vårt vackra landGlad

fotokrafs
0

God middag!

Skall hämta mig en kopp kaffe och läsa trådar på livskvalitet.ifokus.se
Inga planer för dagen men putsa fönster, städa och träna låter ju bra
om nu inte solen tittar fram för då går jag prommis istället.

Ha det gott Glad

[Sisa]
0

Hejsan!

Håller med att morgnarna är sega nu!  Hinner nästan bara bli klar, så är det kväller!  Tungan ute

Håller också med om, att det känns bra då man gjort en tur till tippen..man får lite mindre att tänka på!

Nu..Fin Lördag och Trevlig Helg!      Glad

[peter54]
1

God eftermiddag Glad

Jag har faktisk hängt på iFokus ett par timmar redan, men inte varit in på LK. Istället har jag skrivit på kolhydrater efter att Hera uppmanande mig att göra det.

Jag har tidigare fått digitala "tegelpannor" i skallen där efter ett par kommentarer, så jag var tveksam, men beslöt till slut att prova ändå. Är du nyfiken på vad det handlar om kan du gå in på Kolhydrater och läsa tråden "Avvikaren".

Jag har personligen inget emot alla som vill prova på dieter av olika slag för att förbättra sin kost och sin hälsa, LCHF eller någon annan variant, men jag är fullständigt övertygad om att läkarnas farhågor om ökade antal dödsfall i hjärt/kärlsjukdom kommer att visa sig i statistiken i LCHFs spår.

Fridaaaa
1

#11 Ska in där och kolla :)
Ja folk "tror" inte på det eller vill inte inse det. Jag fick höra en massa när jag lade upp en länk på iFokus fårn iforms sida där dem skrev att det går bra att äta pasta osv fast då i fullkornsformat.
Vissa höll med mig men vissa höll fast att LCHF är bäst. Men det är det ju inte :)

Maria
1

#11 Ska gensast kolla.

Jag är också precis som du övertygad.

Kom igen om sisådär 20 år eller något när man har kunnat följa detta longitudinellt och se resultaten.

Jag jobbar ju i studier där man följt människor sedan 70-talet. Där även diet är inblandat.

(Kvinnoundersökningen som startade 1968 och H-70studien som startade 1971)

/Maria

Maria
1

Nyss hörde jag min man från soffan "Jävla skiiit"

Han hade köpt en påse Gott & Blandat (trodde han) men det visade sig vara en påse med sega napparSkrattande

/Maria

chik
1

BumblebooFörvånadStackas maken**Vilket trama för han.Tyst

Peter var där inne o kikade…För mig så är dessa LCH..som en sekt de är helt galna bara deras syn sätt som är bra.. Gå in där o lägga ett ordSkäms Är ju rena självmordet..

I min värd så äter man lite av varje o rör sig så mycket som man kan.

o många kan röra sig mer än de tror…Alltså i min värd..

När de hänvisar till att de för i tiden åt fet.Ja men hur mycket rörde de sig inte o hur mycket mat fick dom???

Maria
1

Jag som aldrig har gillat sött eller sötsaker har efter min operation blivit helt galen i sött.

Jag tror att det är hjärnan som "signalerar" att den behöver sött.Tungan ute

Hjärnan behöver ju kolhydrater för att fungera och en läkande hjärna behöver kanske mer tänker jag med min personliga logikSkrattande

/Maria

[peter54]
1

#16 Du har alldeles säkert helt rätt, man ska alltid lyssna när kroppen "talar" (utom möjligen när "buken talar genom avgasröret").

FlörtSkrattande

Maria
1

#17 Haha, ja det där med avgasröret är en annan historiaSkrattande

/Maria

Hans K.
3

God kväll
Har varit ute på Djurgården och hittade den här tama ekorren, jag var bara två meter ifrån och han satt kvar…
Nu filmkväll me godis :-)
Önskar er alla skön lördagkväll. Hälsn /Hans

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hans.Så söt korre..

fotokrafs
0

#19 Söt Glad