Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1590 ggr
Cristine
0

Vem 17 har råd..

med dessa madrasser, visst skulle jag behöva en, jag hittar ingen som passar mej riktigt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
0

Jag har provat tempurmadrass, men den passar inte för mig. Jag sitter som fastgjuten i den och måste ha hjälp för att kunna vända mig, har ju inga fötter att sätta i för att få momentum.

Glad

stina63
0

Ja de är dyrt cristine de håller jag  med om.  Får försöka hitta en mellantig som är lite billigare. Sen händer de att en del sälje sina fina sängar som är knappt använda.

chik
0

Madrasser är ju dyra,,Har inte provat Tempur men vet en bekant som har den o hon är hel nöjd..

Men Dyra är dom..

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Jag har testat både en billigare variant av Tempur (Kontur tror jag den hette)och riktig Tempur.
Med den riktiga Tempurmadrassen blev jag av med min ryggvärk och sover som en bebis utan att vakna och behöva vända mig på hela natten. Den enda nackdelen är möjligen att den är väldigt varm. Men för mig som är frusen är det helt ok.
Byter aldrig bort min Tempur Skrattande

Zabelle   

penke
0

..vissa saker ska man inte Köpa
de ska man Sälja :- )

jag var lite inblandad i tillverkningen av en konkurents madrass
för en massa år sedan ..
det är en hel del jobb bakom som kan motivera pris..
men,jag har ingen att sova på..gillade dem inte där
bara räddade bara en tunn spillbit jag har
som stoppning på en gamal träkökssoffa .. :- )

,  penke

JereMina
0

Jag säger som Zabelle att jag byter inte bort min Tempur för den gör att jag överhuvudtaget kan ligga pga mina rygg/nackbesvär.

Jag hade turen att få köpa en för halva priset för att en kund lämnat tillbaka den efter 1 vecka. Det syntes inte att den var använd.

Jag har haft den i flera år och gruvar mig för att jag ska behöva köpa en ny någon gång just för att dem är så dyra.

Maria
0

Min son jobbade granne med en affär som sålde Tempur så han fick låna hem madrass och kudde men återgick till sin gamla.Flört

Själv har vi en "tempurvariant" nu men jag vet inte om jag gillar dem. Min man sover som en "galning" och hans madrass är aldrig på plats på morgonen och den är tung och stum att flytta.

Den är varm också vilket passar mig men inte honom.

/Maria

Åsa S
2

Jag älskar min tempurmadrass och problemen med ryggen försvann efter jag skaffat den har inte varit hos kiropraktor nu på en himla massa år. Har man haft riktigt ont i ryggen tycker man inte tempur är så jättedyrt, har man ont kan det vara värt en himla massa pengar bara man slipper smärtan. Och man spenderar ju mycket tid i sängen så det är värt satsa mycket pengar på blir inte så hög timkostnad ändå.

+Det är många som slänger ut 7000kr på en mobiltelefon, kamera el. dyl men klagar ifall en madrass kostar nästan samma summa och madrassen håller säkert längre än teknikleksakerna.

flisan708
0

Det enda råd jag kan ge är att åka runt på alla firmor och prova å skaffa information. Själv hade jag tur att köpa den säng jag behövde för ett bättre pris när de sålde ut året innans färg. Var inget som skiljde förutom tyget. Så du är ute i rätt tid, kolla nu och vänta in rea.

JereMina
0

#8 Håller med Åsa S Glad

zabelle
0

#8 Helt rätt, håller också med Åsa! Glad

Zabelle   

Anders 50
0

Finns madrasser som är lika bra som Tempur på Jysk till ett bråkdel av Tempurs pris.  Och man får 100 dagar på sig att provligga dem.

Har själv nyss köpt 2 st 90 breda, 22cm tjocka, helt underbara att ligga på!

Hade Tempur i en 90 säng förr och sedan Jysk i 120 säng så jag har testat.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[VSK]
0

Kan säga att jag gått på det med Jysk. Köpte både madrasser och kuddar. Dessa har tappat minnet totalt Obestämd

Anders 50
0

#13  Minnet?   Var det nån programmerbar lyxvariant? Skrattande

Cristine
0

He he he nu blev jag nyhfikenSkrattande

Det måste vara toppen

ställa in dem efter kroppen

[VSK]
0

Det kallas för memory-skum

Cristine
0

Ahaa..blir det gropar i madrassen för bysten om jag sover på magen, då måste man ju passa in dem varje gång man lägger sig

[VSK]
0

Jepp.

I början så blir det gropar efter kroppen (memory/minne). En riktig madrass/kudde skall ha dessa minnen bra mkt längre än vad Jysk har på sina.

Hade jag råd så skulle Tempur inhandlas.

Första året så funkade Jysk-grejerna bra, och då var de bra. -idag så är de mest som döa sillar. -de bara ligger där he he

[peter54]
0

Vad jobbigt med gropar, då måste man ju ligga likadant jämt.

Jag behöver stadigt underlag, kanske inte hårt, men det får inte vara så att jag sjunker i madrassen, då får jag svårt att röra mig och det blir lätt ryggvärk och axelvärk.

På mage har jag aldrig kunnat sova, efter bara tio minuter känns det som om revbenen ska gå av i sidorna och det gör ont ganska länge efteråt. Minns att jag låg på mage i två timmar på en brygga en gång som barn och då hade jag ont i revbenen i två dagar.

Glad

Anders 50
0

#18 Kanske du haft otur med din madrass för något sådant känner jag inte igen från de äldre madrasserna som jag hade. Garantisak??

De nya madrasserna har en kärna av pur-skum i varierande tjocklek och 2 cm lager av memoryskum överst.

Och "memory" i detta fallet betyder "känna kroppen" inte att komma ihåg och spara gropen där man låg tidigare. Skrattande

Inga madrasser ska väl ha kvar "gropen" där man legat när man stigit upp?

Någon äldre som minns de gamla madrasserna som var stoppade med tagel eller halm?  Där kunde man tala om "minne" av där man legat! Skrattande

[peter54]
0

#20 Jadå, såna madrasser hade vi när jag var liten, blått tyg med tagelstoppning, hua.

Skrattande

[VSK]
0

nä jag vet vad memoryskum är. ligger man så den format sig efter kroppen och man går bort så ser man avtrycket av kroppen innan skummet går tillbaka Glad

Cristine
0

Jo då nog minns jag dem, fy sjutton och halmen man låg på hos mormor i kökssoffan som var i en trälåda..så efter ett tag så låg man på bara trät nästan.

Madrassen om man nu kan kalla den sådan(tygpåse med halm)                                                                                                                                                                                                                                      togs ur varje morgon för att skaka ut den.

Maria
0

Vi hade en madrass på landet i kökssoffan där jag och min bror sov "skavfötters" som kallades för "knoppbolster" tror jag det var??

/Maria