Godmorgon 2 oktober
Sitter här med en skrikande katt sedan några timmar tillbaks.
Lorents ska till tandläkaren 7.40 och har fastat sedan 22 i går kväll. Det innebär ju att hans galne kompis också har fått fasta vilket gjort att natten varit bedrövlig. Detta var väntat men ack så jobbigt
Jag hittar inte kattselarna och koppel så jag får vira in honom i en filt. Transportbur funkar inte alls.
/Maria
Morrn, morrn.
13,4°C och mörkt.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

God morgon Humlan, Draken och övriga!
En sån lättnad för er alla när Lorents fått hjälp av tandis då Humlan, lycka till.
En mulen morgon och 10 grader här, kanske får vi se solen en stund senare idag.
Ha en fin dag alla LK:are där ute
Himmel vilken cirkus.
Nu har vi lämnat Lorentz hos veterinären. Jag kom in i väntrummet med honom inlindad i en filt och han ylade för fulla muggar.
Där sitter andra med sina väluppfostrade katter i transportburar och en satt t.om i en handväska.
Det kändes som han släppte halva pälsen och jag var genomsvett men nu har de tagit hand om honom.
Vi skulle väga honom och jag tänkte: det går aldrig, men veterinären satte han på vågen och han var stilla
Hon kunde till och med titta honom i munnen vilket jag har haft stora svårigheter med.
/Maria
God morgon! #0 & #4 jisses, du måste vara helt slut! Kattyl verkar vara skitjobbigt! Hoppas du får hem en glad misse! Regn väntar idag! Inget ovanligt! Ska fortsätta med hemmapyssel idag å tänkte avsluta dagen med ett spinning pass. Ha nu alla en skön dag!
Tjingeling 
#4 Nä men lille katten… Ingen mat, invirad i en filt och utsläpad till veterinären…. klart han ylar, lille parveln.
De som sitter helt tysta i en transportbur eller i väska är väl paralyserade av rädsla??? Det är i alla fall mina, inte ett dugg väluppfostrade :)
Hoppas det går bra med tänderna i alla fall!
Mina morgnar börjar numera "attans" tidigt (05:15) sen full rulle tills jag är hemma igen vid 17:00. Men ändå skönt att bara jobba 4 dagar i veckan. Katterna vande sig snabbt vid nya tider och tycker att maten ska serveras vid 05- snåret även på helgerna 
Ha en bra dag allihop!
Zabelle
Flisan o zabelle..Hejjjj…
Lena.P är jag i verkliga livet.
God morgon!
He he ..förlåt att jag skrattar men jag ser allt framför mig!
Mina skulle jag aldig kunna linda in i en filt, jag skulle nog själv bli inlindad då på sjukhuset.
Njut av dagen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Morron! :D
usch med tandläkaren #0.
Kollade precis på uppgiften som ska göras till på söndag kväll… brrr får bara tänka positivit och intala mig själv att jag SKA klara det helt enkelt :)
Vädret är inte på topp men det går gå ändå.
Idiotflugor som skiter överallt och bits, ser ute ut som att jag städade för 2 dagar sedan. suck!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Så gulliga ni är!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#11 Hihi tack :P Gullig du är
Gomorron!
Behöver jag skriva att det regnar?
Kvigorna lät som om de var i nöd borta i gärdet, så jag trodde att vargen som varit synlig några mil härifrån hade varit i farten, men det var bara så enkelt som att en av dem hade kommit på fel sida staketet och då stod alla de andra och väntade på att hon skulle följa med hemåt till äppelträdet som står vid staketet i trädgården.
De har tydligen kommit överens med älgarna om att dela lika på fallfrukten!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God förmiddag 
Här är regnigt och drygt 13 grader. Jag ska till ortopedverkstan för att fixa låsen i mina nya proteser, de både smäller och gnisslar och jag gillar inte att låta som Plåt-Niklas när jag går.

Vilket sött Marsvin och Mosskvinnan har fått en krokodil i trädet
Vi är hemma nu från tandläkaren och stackars Lorentz hade en varbildning under höger huggtand i nederkäken så den fick de dra. Tanden bakom hade FORL och var nästan uppluckrad. Han är sydd med några stygn och såret ska spolas varje dag hur nu detta ska gå till
Han har fått antibiotika och värkmedicin och ska äta mer eller mindre flytande mat i 10 dagar så det får väl Moritz också hålla tillgodo med hur nu det ska gå, hehe.
Så dåligt samvete jag får. Har inte alls märkt att han haft ont. Han är den som älskar torrfoder mest och knaprar som sjutton. Jag har inte kännt någon svullnad på hakan heller. Det enda jag märkt är dålig andedräkt vilket jag trodde berodde på tandstenen.
/Maria
#16 Ser inget marsvin i tråden? :P
#17 Men Himmel, det är ju en kanin ju

/Maria
Bubleboo..Glasögon????

Frida så söta*_*
MossQ Det är ju en så vacker bild…
890..Älgar
o varg
Regn här med till o från..
En liten film..Vet inte om det fungerar..

#5 Grönt är skönt chik, fin bild.
#7 Kul att se dig Zabelle
#10 #19 En sån söt liten ulltuss Frida
#15 Peter.. du är fantastisk, jag kan inte låta bli att skratta åt din beskrivning, tur att du har humor
# 18 Stackars lille Lorents, aj så ont med varbildning
Lycka till med medicinering och sköljning Bumbleboo.
Kul att vi ser samma sak i Mossqvinnans bild, och i mina ögon ser jag även ett trädtroll med sned mun på krokodilens huvud
God afton 
Jag var hos ortopedteknikern idag för att få bort problem med låsen i proteserna. Naturligtvis uppenbarade sig inte problemet när jag var där, men åtgärder gjordes ändå och det blev genast bättre.
Efter ett par timmars knallande här hemma på tomten, upptäckte jag att problemet är kvar i oförändrad skala. Urk vad jobbigt.
Det blev ju en riktigt solig och fin sen eftermiddag, så jag var ute och slipade och målade, men jösses vad snabbt ljuset försvinner. Klockan 17.20 kunde jag ta ett sånt här foto …
#20 chik
Ja..håll hundarna inne! Du har en varg några mil NO om dig (igår) och en finns i trakten av Kosta (igår)
Båda har rivit får!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Har precis kommit hem från lilla matbutiken. Har varit sugen på kaffe hela dagen, så nu har jag äntligen hemma. Grå förmiddag men eftermiddagen var solig och skön. Hoppas på bra väder imorgon så man kansk hinner med en prommis
Så fin höstbild Peter
Plus alla andra mysiga bilder 
Foto…
890..Tusen Tack..
Så skönt att d gick bra med din kisse humlan och krya på honom :-))
Så vackra bilder d kommit till i tråden..å tack för kommentarer om min bild..själv tycker jag att d ser ut som en blandning mellan en fet groda från sidan och nån slags ödla…*S*